Åh! Hvordan får man manden til at købe julegave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg tænker lidt som kildebakken. Jeg mangler lidt information omkring om han anser gaver unødvendige i julen men sætter samværet i fokus? Har han generelt et princip det hedder: ingen gaver? Og kan det have noget med økonomi at gøre?
Hvis det ikke handler om ovenstående, så finder jeg det meget mærkeligt at han hverken giver en lille gave jul eller fødselsdag. Har du spurgt ham direkte hvorfor du ikke har fået julegave/fødselsdagsgave? Har fu sagt at du føler dig enormt såret og ikke værdsat?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2013

Newsence

Du skal tage en snak med ham og sige at det sårer dig

Anmeld

1. december 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg er sød og tålmodig hver eneste år, viser et par ønsker og håber håber håber hvert år. Og hvert år er der intet under træet til mig. Nu har vi været sammen i 7 år og hvert år efter jul fortæller jeg at jeg ikke er sur, men utrolig skuffet. For vi har trodsalt børn sammen og jeg gør utrolig meget for ham, er en hengiven Mor, kone og en frækkert i sengen også. Og alligevel. Intet. Og han glemmer også at vise han sætter pris på mig generelt. Jeg får feks heller aldrig fødselsdagsgaver medmindre jeg køber til mig fra mig (hvilket jeg er begyndt på, Jeg har også brug for luxus!) men ville meget hellere ha en kærlig tanke, i lidt papir, og måske et Jeg elsker dig kort.
Jeg bliver bare så ked af det her op til jul, for jeg vil ikke kræve en gave, og jeg ved at jeg intet får hvis jeg nøjes med at fortælle mine ønsker. Ogvi mangler ikke engang penge, gid det dog bare var det. Hvordan gør i for at få jeres mænd til at købe gaver?

Jeg tror du skal overveje at bide i det sure æble og sige til ham at du VIL have en gave. Han forstår ikke dine hentydninger (for så havde han vel købt dig en gave de andre år), så du bliver nødt til at bøje det i neon.

Jeg tænker at hvis du holder fast i at du SKAL have en gave de næste par år, bliver det en del af hans "rutine", og efterhånden vil det blive noget han kommer til at gøre fordi han kan se at det gør dig glad.

Held og lykke.

Anmeld

2. december 2013

Anonym trådstarter

Jeg køber altid gaver til ham, han er så altid vildt utaknemmelig. Feks køber jeg lidt lækkert tøj og sko, parfume, mobil trlefon, hovedtelefon til spil, armbånd osv. Man Han bliver aldrig rigtig glad, får ikke et Tak og får ikke en gave af ham.
Igen igår forsøgte jeg at vise ham en Ring Jeg ønsker mig og spurgte om han ville se på nogen med mig, det ville han så ikke han ville læse reklamer :-S Jeg kan jo selvfølgelig købe den selv, problemet er bare at jeg ønsker mig noget fra ham. Om det så bare er et kort. Og det nytter ikke at snakke for han gir mig bare ret i det os er for dårligt, og 5 min efter har han glemt det, han ændre ihvertfald ikke på noget. Økonomien er ikke et problem så det er heller ikke der den trykker, han bruger massere penge på sig selv næsten hver måned.

Anmeld

2. december 2013

mortilfreja

Anonym skriver:

Jeg er sød og tålmodig hver eneste år, viser et par ønsker og håber håber håber hvert år. Og hvert år er der intet under træet til mig. Nu har vi været sammen i 7 år og hvert år efter jul fortæller jeg at jeg ikke er sur, men utrolig skuffet. For vi har trodsalt børn sammen og jeg gør utrolig meget for ham, er en hengiven Mor, kone og en frækkert i sengen også. Og alligevel. Intet. Og han glemmer også at vise han sætter pris på mig generelt. Jeg får feks heller aldrig fødselsdagsgaver medmindre jeg køber til mig fra mig (hvilket jeg er begyndt på, Jeg har også brug for luxus!) men ville meget hellere ha en kærlig tanke, i lidt papir, og måske et Jeg elsker dig kort.
Jeg bliver bare så ked af det her op til jul, for jeg vil ikke kræve en gave, og jeg ved at jeg intet får hvis jeg nøjes med at fortælle mine ønsker. Ogvi mangler ikke engang penge, gid det dog bare var det. Hvordan gør i for at få jeres mænd til at købe gaver?

Måske du skulle lade vær med at give ham julegave og fødselsdagsgave og så se om det virker..

Ville selv blive enormt skuffet hvis jeg ikke fik bare en lille ting.. Det er tanken der tæller

Anmeld

2. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes også at du ska lade være med at købe gaver til ham, også lægge en kæmpe gave under træet til dig selv, fra dig selv. Det ska være noget du ik normalt ville bruge penge på, men som du rigtig godt ku tænke dig!!

Så ka du skrive et kort til din mand, hvor du skriver glædelig jul! Så har han da fået en tanke med på vejen! Vh stine

Anmeld

2. december 2013

ano14316

Anonym skriver:

Det kan jeg sørme godt forstå du bliver ked af.. Vi har aftalt at vi ikke er på gaver i julen, pga økonomi men fødselsdage giver vi da altid gaver, det kam godt være min bliver købt på dagen eller noget men en gave får jeg.. 

Hvis jeg var i dine sko ville jeg også blive rigtig ked af det... 

I må lave en aftale om at i enten er eller ikke er på gaver... 

Anmeld

2. december 2013

VIPpigen

Øv hvor ville jeg også være skuffet... Og faktisk også ked

Jeg ved virkelig ikke hvad du skal gøre, for jeg ville selv give ham en besked om at det simpelthen ikke kan være rigtigt. Hvis du køber gaver til ham, så er det bare ikke fair at han ikke kan bruge lidt tid på gaver til dig, både jul, og fødselsdag. 

Anmeld

2. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg køber altid gaver til ham, han er så altid vildt utaknemmelig. Feks køber jeg lidt lækkert tøj og sko, parfume, mobil trlefon, hovedtelefon til spil, armbånd osv. Man Han bliver aldrig rigtig glad, får ikke et Tak og får ikke en gave af ham.
Igen igår forsøgte jeg at vise ham en Ring Jeg ønsker mig og spurgte om han ville se på nogen med mig, det ville han så ikke han ville læse reklamer :-S Jeg kan jo selvfølgelig købe den selv, problemet er bare at jeg ønsker mig noget fra ham. Om det så bare er et kort. Og det nytter ikke at snakke for han gir mig bare ret i det os er for dårligt, og 5 min efter har han glemt det, han ændre ihvertfald ikke på noget. Økonomien er ikke et problem så det er heller ikke der den trykker, han bruger massere penge på sig selv næsten hver måned.

Hvor underligt altså. Når han ved det er for dårligt at han ikke bare går ud og køber en lille ting. Og synes han ikke det er vildt flovt at få julegaver når han intet har givet selv?
Jeg foreslår som de andre: køb ingen gaver til ham. Køb en stor til dig selv og kun et kort til ham.
Ellers må du sige til ham at du i år KRÆVER julehave og længere er den ikke.

Anmeld

2. december 2013

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Vis ham da det her brev - måske kan det rokke lidt ved ham?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.