Åh! Hvordan får man manden til at købe julegave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.729 visninger
26 svar
34 synes godt om
1. december 2013

Anonym trådstarter

Jeg er sød og tålmodig hver eneste år, viser et par ønsker og håber håber håber hvert år. Og hvert år er der intet under træet til mig. Nu har vi været sammen i 7 år og hvert år efter jul fortæller jeg at jeg ikke er sur, men utrolig skuffet. For vi har trodsalt børn sammen og jeg gør utrolig meget for ham, er en hengiven Mor, kone og en frækkert i sengen også. Og alligevel. Intet. Og han glemmer også at vise han sætter pris på mig generelt. Jeg får feks heller aldrig fødselsdagsgaver medmindre jeg køber til mig fra mig (hvilket jeg er begyndt på, Jeg har også brug for luxus!) men ville meget hellere ha en kærlig tanke, i lidt papir, og måske et Jeg elsker dig kort.
Jeg bliver bare så ked af det her op til jul, for jeg vil ikke kræve en gave, og jeg ved at jeg intet får hvis jeg nøjes med at fortælle mine ønsker. Ogvi mangler ikke engang penge, gid det dog bare var det. Hvordan gør i for at få jeres mænd til at købe gaver?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg er sød og tålmodig hver eneste år, viser et par ønsker og håber håber håber hvert år. Og hvert år er der intet under træet til mig. Nu har vi været sammen i 7 år og hvert år efter jul fortæller jeg at jeg ikke er sur, men utrolig skuffet. For vi har trodsalt børn sammen og jeg gør utrolig meget for ham, er en hengiven Mor, kone og en frækkert i sengen også. Og alligevel. Intet. Og han glemmer også at vise han sætter pris på mig generelt. Jeg får feks heller aldrig fødselsdagsgaver medmindre jeg køber til mig fra mig (hvilket jeg er begyndt på, Jeg har også brug for luxus!) men ville meget hellere ha en kærlig tanke, i lidt papir, og måske et Jeg elsker dig kort.
Jeg bliver bare så ked af det her op til jul, for jeg vil ikke kræve en gave, og jeg ved at jeg intet får hvis jeg nøjes med at fortælle mine ønsker. Ogvi mangler ikke engang penge, gid det dog bare var det. Hvordan gør i for at få jeres mænd til at købe gaver?

Jeg er så heldig at min nuværende mand er god til at købe de ting jeg virkelig ønsker mig...

men min venindes eks var også rigtig dårlig til at købe gaver og da hun til sidst lige ud sagde at hun blev ked af intet at få, og så endte det med at hun siger til ham "det her ønsker jeg mig"... desværre betyder det at hun ved hvad hun får, men som hun siger; heller vide hvad jeg får end aldrig at få noget...

Anmeld

1. december 2013

Kildebakken

Den var ikke gået herhjemme. Kan ikke lade være med at tænke at du har givet ham for lang snor og ikke giver ordentligt udtryk for hvor meget han sårer dig. Er det fordi han er imod gavegivning af princip eller ligger der noget andet bag, dårlig økonomi måske? 

Giv dig selv noget lækkert undertøj eller et dyrt smykke og skriv på kortet at det er fra julemanden. Måske det får ham op på dubberne?

Anmeld

1. december 2013

MortilElias2010

Anonym skriver:

Det lyder sørgeligt 

Jeg beder ikke min mand om noget, han gør det af sig selv især helligdage som julen og fødselsdage - og ellers fra tid til anden uden særlig anledning 

Anmeld

1. december 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Øh, selvfølgelig skal han da give dig en gave?! Det er da en del af konceptet omkring juleaften! 

Du giver sikkert også ham, - og hvad med børnene, - de får vel også? Sig til ham, at du - på linje med ALLE andre koner - forventer, at han giver dig jule- og fødselsdagsgaver. Færdig, bum.

Det er altså ikke sådan, at mænd ikke giver koner/kærester gaver, hvis han har bildt dig det ind. Jeg har aldrig oplevet det - heller ikke hos venner/familie/i omgangskredsen.

Anmeld

1. december 2013

charlottekri

Du lader simpelthen være med at købe en gave til ham og så lægger du en rigtig fin gave til dig selv (købt for de penge der skulle være gået til ham)
Evt læg en kuvert til ham hvor du har skrevet på et kort 'glædelig jul, din gamle idiot'

Anmeld

1. december 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg synes som udgangspunkt ikke man kan kræve gaver af andre. En gave skal gives af lyst. Selvfølgelig gives det ofte af pligt, men det er noget personen selv skal komme frem til. Men.... Jeg synes det er mærkeligt han ikke selv giver en gave, når han nu ved det sårer dig. Jeg ved ikke om du har sagt det tydeligt nok? Mænd skal ofte have mere end et hint. Hvis du har sagt det helt tydeligt, så er der endnu mere mærkeligt...

Nå... Jeg ville nok tage en snak om at du føler dig overset. Sådan generelt. Men uden at nævne lige gaver. 

Jeg ved, modsat andre, at der er familier hvor forældrene ikke giver hinanden gaver. Men det lyder som om du giver han gave, så plejer man jo at give igen. 

Anmeld

1. december 2013

Hullabullabulla

Her giver vi ikke hinanden julegaver , men det er aftalt spil, da vi begge hellere vil give en surprise gave indimellem, end at skulle være tvunget til at ræse butikker rundt for at købe det traditionelle værktøj/grydesæt man ønsker sig til jul

Måske skulle i afstemme forventninger ?

Anmeld

1. december 2013

sandramor

charlottekri skriver:

Du lader simpelthen være med at købe en gave til ham og så lægger du en rigtig fin gave til dig selv (købt for de penge der skulle være gået til ham)
Evt læg en kuvert til ham hvor du har skrevet på et kort 'glædelig jul, din gamle idiot'

flækker total af grin!!!

Sys den var god!

Men til tråd starter... Jeg synes også du skal fortælle ham at det gør dig ked af det at han ikke bare den ene gang om året tager sig tid til at finde en rigtig lækker gave til dig.... Og viser dig at han sætter pris på dig.......

Anmeld

1. december 2013

lycly

charlottekri skriver:

Det er seriøst en god ide! Det havde jeg gjort

Ts: Selvføkgelig handler julen ikke om at give gaver og slet ikke af pligt. Men mange giver hinanden gaver af lyst, og jeg kan slet ikke forstå at din man ikke har LYST til at give dig en gave. Jeg elsker at give min kæreste gaver og ville gøre det hver dag (hvis jeg havde råd )
Som en anden skriver så bør I måske få talt om hvad I hver især har af forventninger. Så du ikke sidder skuffet hvert år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.