Jeg synes fest er ok. Men vores nye nabo, en ung fyr, fester en del. Når han ikke fester er han sammen med diverse piger som er seriøst skrigere! Han flyttede ind for to måneds siden, og dette er altså et boligområde fyldt med Børnefamilier og ældre mennesker.
I aften var der fest igen. Meget højt lige op af børneværelset! Gav ham en chance for at skrue ned, men børnene vågnede igen og igen og kl 23.15 var der endnu ikke skruet ned.
Gik ned og ringede på hans dørtelefon og bad ham skrue ned, meget venligt. Det sagde han at han nok skulle, men han gjorde det ikke.
Derfor fandt jeg hans nummer på de gule sider og skrev en sms. At I henhold til ordensreglementet skulle der være ro nu. Og jeg synes fest var helt fint, men at han meget gerne måtte varsle på forhånd. Jeg forklarede venligt at det ikke var surt ment, men simpelthen fordi mine børn blev ved at vågne forskrækkede og grædende.
Han har ikke svaret, men lukkede festen umiddelbart efter. Det var pænt gjort!
Men synes i det er ok jeg tog den kontakt, når han ikke lyttede første gang? Som sagt er fest okay, men ikke så ofte så højt i et område med Børnefamilier! Så skal der varsles først.
Anmeld