Anonym skriver:
Jeg skriver til jer for at få gode råd og for at finde ud af om jeg er helt galt på den.
Jeg har en datter på 4 år, min kæreste har en datter på 3 år. Min datter bor her og hans bor hos moderen og er hos os hver 2 weekend fra torsdag til mandag.
Min datter er hos hendes far fra onsdag til mandag hver 2 weekend.
Jeg syntes det er svært, de her 2 børn er tydeligvis begge 2 meget frustreret. De kæmper konstant om opmærksomhed, de har kendt hinanden siden de var ca 1 år så det er noget der pludselig er kommet - det har ikke været sådan før.
Og jeg føler at det er gået voldsomt meget ud over vores parfohold, vi skændtes meget om børnene, så meget at jeg ikke ved om forholdet holder til det mere.
Det er sådan at når hans datter kommer på weekend (vi har dem samme weekend) Så skal der ske en milliard ting, det duer hvertfald ikke vi "bare" er hjemme, hvor jeg tænker at vi gør jo ikke noget ekstra for min datter og jeg nægter at hun skal opvokses med at når barn2 kommer så er cirkus i byen.
Lad os sige at min datter hedder barn1 og hans datter barn2.
Der har desværre været flere episoder hvor min kæreste har sagt at barn2 skal have det og det og det, hvor han samme dag har sagt at det skal barn1 da ikke have hvorfor skulle hun det? - det gør mig sur, irriteret osv. Han siger selv at det havde han ikke lige tænkt over, men det sker bare så tit....
Bla må hans datter ønske sig alt til jul, hvorimod min datter da ikke behøver ønske sig noget hans datter har........

Jeg er ked af det, såret, irriteret for han kan bare ikke være det bekendt, jeg har gjort ALT for barn2 ligger og kører 100 km flere gange hver uge da hans datter bor langt væk og jeg henter og bringer et par gange i institution. Barn1 henter og bringer jeg ALLE dage, dvs. på flere måder er jeg bare alene mor, jeg føler mig som alene mor, har sagt til ham jeg føler sådan, også siger han at så skal han da nok til og hente, JA MEN....Du kommer til og hente af pligt, ikke lyst..! - han kan ikke se ideen i at barn1 får noget ud af at blive hentet af ham, den eneste grund til jeg kører 100 km i institution er iflg. ham at så sparer han et par ture, iflg mig så tænker jeg at barn2 har godt af at se mig som en der er med i dagligdagen også, vi bor trods alt sammen.
Jeg er bange for at endnu et forhold må kaseres.......
Der er selvfølgelig flere sider af denne historie og hvis i spørger skal jeg nok være så ærlig som muligt..
Jeg tænker, du må skære igennem og gå forrest som det gode eksempel.
Sørg for at være en god mor for din datter og en god "fars kæreste" over for barn 2.
Du må simpelthen vise, hvordan man er voksen, ansvarlig, ordentlig og rummelig. Ikke vente på, at han gør noget af sig selv...
Og det der med, hvad din datter må ønske sig?! Ingen kan, skal eller bør kontrollere andre menneskers ønsker. Det står os alle frit for at ønske og drømme om lige det, vi vil, og det skal han selvfølgelig ikke forsøge at ændre på. Igen: Stå fast, hav integritet, gå forrest.
Men ellers synes, jeg da, det er en god idé, at I planlægger svømmehalsture og andre events, når hans datter alligevel er der. Det giver jo god mening at gøre det på et tidspunkt, hvor begge piger kan være med, og det argument, kan din datter vel også godt forstå, tænker jeg. - Især hvis hun mærker, at du synes, det er en god idé.