Er det her farligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2013

FruJacobsen

Efter at vores søn var blevet syg og vi selv begyndte at få symptomer a la forkølelse og generelt dårligt immunforsvar opdagede vi, at der var skimmelsvamp mange steder i vores bolig! Især i soveværelset. Vi flyttede efter 1 måned til et andet hus og blev stort set raske med det samme. Vores søn nåede dog at få konstateret astmatisk bronkitis og måtte have maske 6 gange dagligt i 3 uger. Alt dette er ovre nu, da vi bor i et godt hus med et godt indeklima! Så ud fra de erfaringer jeg har gjort mig, vil jeg ikke tage nogle chancer overhovedet, men søge efter ny bolig straks....ved godt det lyder ekstremt, men skimmelsvamp er bare noget møg og farligt for ens helbred - især for børn!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2013

helle85

FruJacobsen skriver:

Efter at vores søn var blevet syg og vi selv begyndte at få symptomer a la forkølelse og generelt dårligt immunforsvar opdagede vi, at der var skimmelsvamp mange steder i vores bolig! Især i soveværelset. Vi flyttede efter 1 måned til et andet hus og blev stort set raske med det samme. Vores søn nåede dog at få konstateret astmatisk bronkitis og måtte have maske 6 gange dagligt i 3 uger. Alt dette er ovre nu, da vi bor i et godt hus med et godt indeklima! Så ud fra de erfaringer jeg har gjort mig, vil jeg ikke tage nogle chancer overhovedet, men søge efter ny bolig straks....ved godt det lyder ekstremt, men skimmelsvamp er bare noget møg og farligt for ens helbred - især for børn!

vil give dig ret, for 1,5 år siden flytte vi fra et hus fordi min dreng altid var syg og havde mellemøresbetændelse hver mdr i 1 år, der var kondens på alle vinduer, selom vi luftede ud. vi fandt så ud af at der lå vand under køkken gulvet vi valgte så at flytte og har fundet et hus som er igang med at blive renoveret alt er nyt der mangler hun at blive lavet rum på første sal. der er ikke noget kondens på nogen af vinduerne, og lucas har kun haft mellemøresbetændelse 1 gang + at de stort set ikke har været syge ud over forkøelse, og kun har haft maveinfektion 1 gang på 1,5 år.

så jeg ville også flytte hvis de ikke få det ordnet

Anmeld

20. november 2013

Muffinmus

Det ER da skimmelsvamp...det kommer netop af fugt, vand osv der danner svampesporer der så fiser rundt i luften især hvis det tører nogle steder. Kan være allergifremkladende pg har man tendens til astma og lign vil det forværre det skal tørres væk, sprøjtes med fodballen og tørres igen...og så skal det fikses!!,

Anmeld

20. november 2013

mortilfreja

Anonym skriver:

Vi har problemer med hvad jeg vil kalde en slags dårligt indeklima i et par rum i vores lejlighed. Helt specifikt børneværelset og soveværelset. Vinduerne er ret dårligt isolerede, så de to rum er meget kolde om vinteren. Vi fyrer godt op for radiatoren, men der bliver aldrig helt lunt nok, fordi vinduerne nærmest er lidt utætte rundt i kanten. Det er rigtig træls og spild af varmepenge!

I de to rum er der, om vinteren, vand på indersiden af ruderne. Altså indvendig dug som løber nedad.

Vi lufter ud som man anbefaler hver dag og prøver hvad vi kan at gøre vores for at bevare et sundt indeklima!

Men nu har jeg lige opdaget dette ved vinduerne i soveværelset. Er det skimmelsvamp? Er det farligt?

Har skrevet en mail og vedhæftet billederne til varmemesteren i dag. Er noget bekymret, vi har små børn. Hvad skal der gøres hvis det er noget farligt, hvordan skal vi forholde os?

Grunden til jeg først opdager det nu er der har stået et bord foran, så havde ikke lagt mærke til det.

Føj da.. Skimmelsvamp i stor stil!! I skal væk derfra nu!! Yderst sundhedsskadeligt!!

Anmeld

20. november 2013

Muffinmus

MariaE skriver:

Det ER da skimmelsvamp...det kommer netop af fugt, vand osv der danner svampesporer der så fiser rundt i luften især hvis det tører nogle steder. Kan være allergifremkladende pg har man tendens til astma og lign vil det forværre det skal tørres væk, sprøjtes med fodballen og tørres igen...og så skal det fikses!!,

Fodballen???? Pokkers autocorrect. Der stod rodalon i mit hoved:-)

Anmeld

21. november 2013

1Wish

Anonym skriver:

Vi har problemer med hvad jeg vil kalde en slags dårligt indeklima i et par rum i vores lejlighed. Helt specifikt børneværelset og soveværelset. Vinduerne er ret dårligt isolerede, så de to rum er meget kolde om vinteren. Vi fyrer godt op for radiatoren, men der bliver aldrig helt lunt nok, fordi vinduerne nærmest er lidt utætte rundt i kanten. Det er rigtig træls og spild af varmepenge!

I de to rum er der, om vinteren, vand på indersiden af ruderne. Altså indvendig dug som løber nedad.

Vi lufter ud som man anbefaler hver dag og prøver hvad vi kan at gøre vores for at bevare et sundt indeklima!

Men nu har jeg lige opdaget dette ved vinduerne i soveværelset. Er det skimmelsvamp? Er det farligt?

Har skrevet en mail og vedhæftet billederne til varmemesteren i dag. Er noget bekymret, vi har små børn. Hvad skal der gøres hvis det er noget farligt, hvordan skal vi forholde os?

Grunden til jeg først opdager det nu er der har stået et bord foran, så havde ikke lagt mærke til det.

Hej

Vil lige høre dig ad, om i bor i bispevænget?? For det der ser mig noget bekendt ud! Skriv gerne pb til mig hvis det er tilfældet 

Anmeld

21. november 2013

Hyacinth

Nu vil jeg lige respondere på flere indlæg herinde

Fugt el. svamp er ikke nødvendigvis noget der er selvforskyldt. Det kommer helt an på bygningskonstruktionen.
Et hus/boligblok mv. kan enten være for dårligt isoleret og derfor være udsat for fugt, men det kan også være for tæt bygget og så er problemet det samme.

Jeg har levet i et anneks, hvor der pludselig opstod skimmelsvamp - det var meget og det kom ret hurtigt. Jeg havde prof. hjælp til det og det blev konstateret, at det blot var blevet vasket ned undervejs af udlejere og derfor havde problemet jo hele tiden været der, men det var ligesom gået lidt i "dvale".
Ydermere fik jeg at vide, at annekset simpelthen var bygget for tæt og at luften derfor ikke kunne cirkulere ordentligt.

Jeg luftede ud dagligt og levede udover det, ret normalt
Mine udlejere lovede at gøre noget ved problemet efter jeg flyttede - flyttede ret hurtigt efter opdagelsen af dette - men lige efter jeg var flyttet ud, var boligen atter afsat og de havde vist tænkt sig blot at vaske og male det over.

Svampen dukkede op ved vintertid og havde ikke vist sig i min forårs eller sommer-botid i huset. Det fik jeg at vide, var totalt efter bogen, at det dukkede op i vinterhalvåret.
Hvis det er svamp der er tale om på jeres væg (det er svært at vurdere på billeder) er det jeres udlejers husforsikring der skal dække. Ikke jeres forsikring.
Udover det, hvis I vitterligt har gjort hvad I skulle og der alligevel kommer fugt/svampevækst på vægge/gulv... Så flyt for Guds skyld! Det er virkelig farligt at bo under sådanne forhold.

Men undersøg selvfølgelig lige, hvad der drejer sig om.

Anmeld

21. november 2013

Anonym trådstarter

1Wish skriver:

Hej

Vil lige høre dig ad, om i bor i bispevænget?? For det der ser mig noget bekendt ud! Skriv gerne pb til mig hvis det er tilfældet 

Det gør vi ikke

Anmeld

21. november 2013

lineog4

Må altså lige knytte en kommentar til, skimmelsvamp kan man ikke konstatere med øjnene, der skal test til. Og ikke alle svampe er lige "farlige" for mennesker, nogen er primært "farlige" bygninger, vægge og andet.

Den "farligste" skimmelsvamp læste oftest i bestemte slags materialer, og ikke alle bygninger har disse materialer. Det betyder ikke der ikke kan opstå svamp, men blot ikke den farlige slags.

Nu har du kontaktet boligselskabet, og så vil de komme og tjekke det først med øjnene og hænderne, og kan det ikke fjernes, vil de nok få de testet og så kan det være en svampe art som en skidt for mennesker og der vil blive ordnet, sat en affugter og man vil se hvordan man kan forebygge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.