Er det her farligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.060 visninger
28 svar
17 synes godt om
20. november 2013

Anonym trådstarter

Vi har problemer med hvad jeg vil kalde en slags dårligt indeklima i et par rum i vores lejlighed. Helt specifikt børneværelset og soveværelset. Vinduerne er ret dårligt isolerede, så de to rum er meget kolde om vinteren. Vi fyrer godt op for radiatoren, men der bliver aldrig helt lunt nok, fordi vinduerne nærmest er lidt utætte rundt i kanten. Det er rigtig træls og spild af varmepenge!

I de to rum er der, om vinteren, vand på indersiden af ruderne. Altså indvendig dug som løber nedad.

Vi lufter ud som man anbefaler hver dag og prøver hvad vi kan at gøre vores for at bevare et sundt indeklima!

Men nu har jeg lige opdaget dette ved vinduerne i soveværelset. Er det skimmelsvamp? Er det farligt?

Har skrevet en mail og vedhæftet billederne til varmemesteren i dag. Er noget bekymret, vi har små børn. Hvad skal der gøres hvis det er noget farligt, hvordan skal vi forholde os?

Grunden til jeg først opdager det nu er der har stået et bord foran, så havde ikke lagt mærke til det.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2013

C-Dog

Ad det er ihvertfald ikke sundt! Ville ikke lade hverken børn eller voksne sove der. Men altså lufter i ikke ud og vasker vinduer? Det må sgu alligevel ha taget lang tid om at blive så slemt tænker jeg..

Anmeld

20. november 2013

stjernehimmel

Det er gammel kondens vand der har sat sig og derved er mugnet... En klud, daglig udluft ing OG af tørring kan klare det...

det et er ikke skinmelsvamp

Anmeld

20. november 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Ad det er ihvertfald ikke sundt! Ville ikke lade hverken børn eller voksne sove der. Men altså lufter i ikke ud og vasker vinduer? Det må sgu alligevel ha taget lang tid om at blive så slemt tænker jeg..

Jo, selvfølgelig lufter vi ud og vasker vinduer. Netop udluftningen har jeg jo også forklaret i første indlæg! I soveværelset er det franske døre, og det på billederne er nederst på de franske døre, så det ser man ikke nødvendigvis når man pudser vinduer.

Anmeld

20. november 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Det er gammel kondens vand der har sat sig og derved er mugnet... En klud, daglig udluft ing OG af tørring kan klare det...

Men det løser vel ikke problemet, hvis der bare kommer nyt kondensvans?

Anmeld

20. november 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Vi lufter jo også ud hver dag. 3 gange om dagen af 10 minutter som man anbefaler.

Anmeld

20. november 2013

C-Dog

Anonym skriver:

Jo, selvfølgelig lufter vi ud og vasker vinduer. Netop udluftningen har jeg jo også forklaret i første indlæg! I soveværelset er det franske døre, og det på billederne er nederst på de franske døre, så det ser man ikke nødvendigvis når man pudser vinduer.

På den måde. Men jeg er stadig sikker på det kan klares med rengøring (oftere) af vinduer og døre. Det ligner ikke skimmelsvamp siger min mand, men tror stadig ikke det er sundt. Og heller ikke sundt for trægulvet. Eller børn der evt får det på sig og spiser det.

Anmeld

20. november 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Men det løser vel ikke problemet, hvis der bare kommer nyt kondensvans?

Det er ganske enkelt for tæt og indelukkets. Samtidig med i har haft et bord foran... Hvis du evt har haft gardiner trukket for så bliver det blot endnu værre....

og varmemesteren vil sige det samme plus i kommer til at betale for skader på lister osv.... 

Anmeld

20. november 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

På den måde. Men jeg er stadig sikker på det kan klares med rengøring (oftere) af vinduer og døre. Det ligner ikke skimmelsvamp siger min mand, men tror stadig ikke det er sundt. Og heller ikke sundt for trægulvet. Eller børn der evt får det på sig og spiser det.

Jeg tænker bare på om ikke boligforeningen burde gøre noget så de er bedre isolerede? Det er da ikke menigen der skal være så meget kondensvand indvendigt, når der luftes godt ud hver dag. Og synes heller ikke det kan passe at vi skal pudse vinduer flere gange om ugen

Anmeld

20. november 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Det er ganske enkelt for tæt og indelukkets. Samtidig med i har haft et bord foran... Hvis du evt har haft gardiner trukket for så bliver det blot endnu værre....

og varmemesteren vil sige det samme plus i kommer til at betale for skader på lister osv.... 

Det er det samme på børneværelset, hvor der ikke er noget foran vinduet, og hvor vi på samme måde lufter jævnligt ud og trækker gardinerne fra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.