Er det her farligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Det er ganske enkelt for tæt og indelukkets. Samtidig med i har haft et bord foran... Hvis du evt har haft gardiner trukket for så bliver det blot endnu værre....

og varmemesteren vil sige det samme plus i kommer til at betale for skader på lister osv.... 

Og gardinerne er trukket fra om dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2013

C-Dog

Anonym skriver:

Jeg tænker bare på om ikke boligforeningen burde gøre noget så de er bedre isolerede? Det er da ikke menigen der skal være så meget kondensvand indvendigt, når der luftes godt ud hver dag. Og synes heller ikke det kan passe at vi skal pudse vinduer flere gange om ugen

Vores vinduer får også dug/vand på indersiden, Det fjerner vi bare med en klud hver morgen når vi alligevel åbner vinduer og lufter ud. Der er aldrig kommet mug, svamp eller råd ud af det. Og vores vinduer er en god blanding af gamle og nye. Men du kan da prøve at brokke dig over det. Men tror det er meget normalt lige at gøre lidt rent hver dag? Min mor gør det ihvertfald også så for mig er det bare sådan man gør :-P hehe

Anmeld

20. november 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Vores vinduer får også dug/vand på indersiden, Det fjerner vi bare med en klud hver morgen når vi alligevel åbner vinduer og lufter ud. Der er aldrig kommet mug, svamp eller råd ud af det. Og vores vinduer er en god blanding af gamle og nye. Men du kan da prøve at brokke dig over det. Men tror det er meget normalt lige at gøre lidt rent hver dag? Min mor gør det ihvertfald også så for mig er det bare sådan man gør :-P hehe

Det virker lidt på mig som om, at du er fast besluttet på, at vi er nogle klamme svin som aldrig gør rent?
Vi gør hovedrent helt i dybden en gang om ugen, vi pudser vinduer hver anden uge (langt hyppigere end hvad jeg kan læse mig til hvad andre gør), støvsuger hver anden dag og tager overflader cirka hver anden dag.
Vi har ingen problemer med renligheden, tak.

Anmeld

20. november 2013

Lullaby

Anonym skriver:

Det virker lidt på mig som om, at du er fast besluttet på, at vi er nogle klamme svin som aldrig gør rent?
Vi gør hovedrent helt i dybden en gang om ugen, vi pudser vinduer hver anden uge (langt hyppigere end hvad jeg kan læse mig til hvad andre gør), støvsuger hver anden dag og tager overflader cirka hver anden dag.

Haha, du gør så meget mere rent end mig.

Anmeld

20. november 2013

FruK

Vi får også kondens og mug på vores vinduer.

Vi har begge fuldtidsarbejde og et hus i tre plan, så vi render altså heller ikke rundt og tørrer alle vinduer af med en klud hver dag. Jeg kan godt leve med en gang om ugen... eller noget der ligner.

Men det der ser lidt voldsomt ud. Som om der er en del kondens. Jeg ville da prøve at nævne det for varmemesteren og høre om der er noget de/I kan gøre noget for at begrænse.

Anmeld

20. november 2013

C-Dog

What? Nej bestemt ikke! Jeg prøver at komme med gode råd fordi jeg tænker det ikke er sundt for jer at der gror mug/svamp i jeres bolig og at det nok kan klares nemt og hurtigt med en ren våd klud hver morgen. Jeg har tydeligvis fornærmet dig, og det var ikke min mening. Tværtimod vil jeg gerne lige understrege!

Men bortset fra det, hvis I gør hovedrent i dybden så ofte, hvordan i alverden er det så blevet så slemt? Det bliver jo ikke så slemt på en uge kun. Undre mig bare. 

Anmeld

20. november 2013

Fuglemor

Min mand har en gang fået at vide at kondens er tegn på et sund indeklima. Om det er rigtig ved jeg ikke. Men vi får det på alle vores vinduer også. både nye og gamle. Og alle vinduer tørres af hver dag. Vi har ikke oplevet mug eller noget. Men tørre vi ikke af hver dag kan der komme lidt mug i hjørnerne. 

Men jeg synes ikke det er i orden det er ned på dør og gulv. Jeg vil tro det skyldes det er løbet ned af døren. Og du skriver selv i har haft et bord stående foran ig så opdager man det selvfølgelig ikke. Men det har ikke noget at gøre med om man gør rent eller ej. kom nogen ig viste mig det var min tanke bestemt ikke at de måtte bo beskidt og aldrig gøre rent. For vi kan alle få det. Meget rengøring eller ej. Men synes klart du skal tage fat i boligforeningen

Anmeld

20. november 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

What? Nej bestemt ikke! Jeg prøver at komme med gode råd fordi jeg tænker det ikke er sundt for jer at der gror mug/svamp i jeres bolig og at det nok kan klares nemt og hurtigt med en ren våd klud hver morgen. Jeg har tydeligvis fornærmet dig, og det var ikke min mening. Tværtimod vil jeg gerne lige understrege!

Men bortset fra det, hvis I gør hovedrent i dybden så ofte, hvordan i alverden er det så blevet så slemt? Det bliver jo ikke så slemt på en uge kun. Undre mig bare. 

Fordi lige præcis dét sted, nederst på døren, bag bordet er et sted vi ikke kommer så ofte. Det så ikke sådan ud for en måned siden.

Anmeld

20. november 2013

Papillon

Mug og skimmelsvamp er det samme. Mug er bare et hverdagsord for skimmelsvamp, som er betegnelsen for en masse forskellige svampearter. Nogle er giftige, nogle er ikke.

Jeg ville vaske det ned og derefter anvende rodalon for at komme af med eventuelle sporer. Det findes både til inde- og udebrug. Vejledningen står bag på produktet

Derefter ville jeg vedligeholde med udluftning og aftørring, som der er blevet nævnt.

Anmeld

20. november 2013

Rikke S

Anonym skriver:

Vi lufter jo også ud hver dag. 3 gange om dagen af 10 minutter som man anbefaler.

Det er lige præcis det der anbefales.
Men sundt er det ikke, for mug er jo en svamp ligesom skimmel og svampe spreder svampesporer som kan angribe luftvejene og give astma.
Jeg ville vaske det grundigt nede i rodalon, vaske væggen af med grundens, male ovenpå og få nye (termo)ruder i.
Jeg ved det er både tidkrævende og bekosteligt, men jeg ville bare ikke sætte hverken jeres eller babys helbred på spil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.