modesty skriver:
Du har selv fået dine egne grænser overtrådt, eller følt dig udnyttet, da nusseriet var for din mors skyld og ikke for din skyld. Det kan jeg godt forstå, det giver mening. Og nu er du bange for at din søn kommer til at vokse op og føle på samme måde som dig.
Hmm... Jeg har virkelig svært ved at vurdere om 1-2 timers nusseri med mormor engang imellem er for meget. Det er svært at vide om det er dine egne oplevelser og følelser der er i klemme, eller om der er tale om et reelt problem. Det ved jeg sgu ikke. Umiddelbart ser jeg det ikke som et problem, men jeg har jo heller ikke været der og set det og følt det som du har.
Under alle omstændigheder har du helt ret i at det jo ikke er i samme omfang med din søn, da hun jo ikke ser ham så meget.
Som jeg ser det, er der tre muligheder:
1: Du accepterer nusseriet. Og siger til dig selv at det er i et meget mindre omfang end med dig, så det får ikke samme konsekvenser for din søn.
2: Du undgår nusse-situationerne, hvilket ville indebære at din mor ikke måtte se din søn alene. Hvilket jo nok ville indebære en konflikt med din mor.
3: Du fortæller hende om dine tanker, om din egen barndom og mønstret der nu gentager sig med din søn. Hvilket igen indebærer en konflikt, som virkelig graver ned i noget heavy shit og som kan ende med at blive en meget stor konflikt.
Ja, det er nogle af de scenarier jeg selv har grublet over de seneste par dage. Jeg kan næsten ikke tænke på andet.... jeg kan ikke koncentrere mig om mit studie...
Men det er virkelig en stor hjælp med dine/jeres input! Tak til jer alle - keep it coming