Abemor skriver:
Tænk jeg synes det er fuldstændigt modsat. Hvis en dreng leger med dukker bliver ham fimset, og leger en pige med biler bliver hun lesbisk
ALT er delt op i Cars vs Prinsesse eller lyserød vs lyseblåt. Synes det er trist. De er vildt forskellige, men skal - i min verden- "tilbydes" det samme. Altså både biler, dukker, svær og bamser
Det kommer nok lidt an på hvem man omgåes
vi har mange venner og familiemedlemmer (mænd) der er vildt meget imod at deres (kommende) sønner skulle få en dukke eller lign. Min kammerats dreng har en indkøbsvogn, og det var han faktisk ved at stejle over! Men knægten forelskede sig i den nede i BR, så han fik den med moderens hjælp 
modsat, så læser min kæreste til pædagog, og der skal man nærmest konsekvent give drenge dukker og piger biler, for ikk at "putte dem i kønskasser".
hehe
jeg synes personligt at børn skal lege med det der fanger dem! Om det er dukker, biler eller perler er fuldstændig ligegyldigt 
i øvrigt er det vel også naturligt at drengebørn idag i højere grad også tiltrækkes af legekøkkenet og dukkeleg, eftersom deres mandlige rollemodel også beskæftiger sig i køkkenet og med børnepasning
det gjorde de jo lige knapt så ofte da vi selv var små.
og det samme med pigerne. Herhjemme er det jo fx mor der trækker i det beskidte arbejdstøj hver morgen og skal ud og knokle med sine hænder 
Anmeld