Legetøj for drenge og piger!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Abemor skriver:

Tænk jeg synes det er fuldstændigt modsat. Hvis en dreng leger med dukker bliver ham fimset, og leger en pige med biler bliver hun lesbisk 

ALT er delt op i Cars vs Prinsesse eller lyserød vs lyseblåt. Synes det er trist. De er vildt forskellige, men skal - i min verden- "tilbydes" det samme. Altså både biler, dukker, svær og bamser

Det kommer nok lidt an på hvem man omgåes vi har mange venner og familiemedlemmer (mænd) der er vildt meget imod at deres (kommende) sønner skulle få en dukke eller lign. Min kammerats dreng har en indkøbsvogn, og det var han faktisk ved at stejle over! Men knægten forelskede sig i den nede i BR, så han fik den med moderens hjælp

modsat, så læser min kæreste til pædagog, og der skal man nærmest konsekvent give drenge dukker og piger biler, for ikk at "putte dem i kønskasser". hehe

jeg synes personligt at børn skal lege med det der fanger dem! Om det er dukker, biler eller perler er fuldstændig ligegyldigt

i øvrigt er det vel også naturligt at drengebørn idag i højere grad også tiltrækkes af legekøkkenet og dukkeleg, eftersom deres mandlige rollemodel også beskæftiger sig i køkkenet og med børnepasning det gjorde de jo lige knapt så ofte da vi selv var små. og det samme med pigerne. Herhjemme er det jo fx mor der trækker i det beskidte arbejdstøj hver morgen og skal ud og knokle med sine hænder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2013

lycly

Laulund87 skriver:

Hvis din søn, når han får alderen til det, ønskede sig en sminkedukke, ville du så nægte ham den?

Hvis han KUN ønskede sig en sminkedukke så ville jeg købe den. Og jeg ville da heller ikke tage den fra ham hvis han legede med storesøster. Men jeg ville ikke selv opfordre ham til det nej.

Men det handler mere om, synes jeg, er det er gået fra at drenge ikke leger med dukker til at nu SKAL de nærmest lege med dukker, for vi skulle jo nødig gøre forskel på kønnene. Der ER forskel. Men selvfølgelig med undtagelser.

Anmeld

13. november 2013

A&F

Det er en dum udtalelse , og fred være med at piger og drenge leger med det, de har lyst til. Men realiteten er, at piger forbliver piger og drenge forbliver drenge. Sådan vil det altid være.

Anmeld

13. november 2013

lycly

MKBP skriver:

Det er da ikke et problem...- men det er det modsatte vel heller ikke - eller ?? Jeg klapper i mine små hænder over sådan en katalog  Det var sgu da på tide !! Min datter (på 2,10) ønsker sig værktøj, så hun kan gøre lige som far, så det skal hun da ha' !! Hun har desuden ingen interesse i dukker...- men vi har heller aldrig præget hende i nogen retning.

//Mette

Nej det modsatte er for mig ikke et problem. Men jeg har et problem med at det nærmest bliver påduttet drenge at lege med pigelegetøj og omvendt.
Sidste år til jul havde Bilka lavet et oplæg med legetøj og havde delt det op i drenge og pige. Der blev et ramaskrig. Folk blev fuldstændig hysteriske som om at det var noget helt forfærdeligt for børnene.

Anmeld

13. november 2013

Karina84

LuLy skriver:

Hvis han KUN ønskede sig en sminkedukke så ville jeg købe den. Og jeg ville da heller ikke tage den fra ham hvis han legede med storesøster. Men jeg ville ikke selv opfordre ham til det nej.

Men det handler mere om, synes jeg, er det er gået fra at drenge ikke leger med dukker til at nu SKAL de nærmest lege med dukker, for vi skulle jo nødig gøre forskel på kønnene. Der ER forskel. Men selvfølgelig med undtagelser.

Jeg er meget, meget enig i det du skriver 

Anmeld

13. november 2013

Laulund87

LuLy skriver:

Okay sådan ser jeg slet ikke på det, jeg ser det som at børn skal lege med lige det de har lyst til. Frit slag på alle hylder.

Anmeld

13. november 2013

Krussedulle

A&F skriver:

Det er en dum udtalelse , og fred være med at piger og drenge leger med det, de har lyst til. Men realiteten er, at piger forbliver piger og drenge forbliver drenge. Sådan vil det altid være.

Men en dreng bliver vel heller ikke til en pige, blot ved at lege med en Barbie?!

Selvfølgelig er piger, piger og drenge er drenge.. det ændre legetøj da ikke på

Anmeld

13. november 2013

Krussedulle

Jeg har 3 drenge, dvs de har ikke en søster de kan få "inspiration" fra.. men min den mellemste ønsker sig brændende en stor flot kjole, og en dukke (endnu en), med sut og potte!

Og jeg har da også tænkt mig at købe det til ham!

Om han løber rundt i en kjole og skråler "jeg er supermand" eller om han leger med biler, mens han prøver at overbevise mig om at han er min lille pige! Det er fuldstændig ligegyldigt!!

Han ved jo godt at han fysisk er en dreng! Han er Storm!

Anmeld

13. november 2013

A&F

Krussedulle skriver:

Jeg har 3 drenge, dvs de har ikke en søster de kan få "inspiration" fra.. men min den mellemste ønsker sig brændende en stor flot kjole, og en dukke (endnu en), med sut og potte!

Og jeg har da også tænkt mig at købe det til ham!

Om han løber rundt i en kjole og skråler "jeg er supermand" eller om han leger med biler, mens han prøver at overbevise mig om at han er min lille pige! Det er fuldstændig ligegyldigt!!

Han ved jo godt at han fysisk er en dreng! Han er Storm!

Og det skal han da også have til, ligesom min datter nogle gange vil lege med biler eller finde noget hun kan banke med, som hun ser sin far gøre

Anmeld

13. november 2013

lycly

Laulund87 skriver:

Okay sådan ser jeg slet ikke på det, jeg ser det som at børn skal lege med lige det de har lyst til. Frit slag på alle hylder.

Det er jeg også helt enig i! Man bør ikke begrænse dem, men jeg synes heller ikke man bør pådutte dem. Og det synes jeg lidt der har udviklet sig en tendens til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.