Aftensmad til 2 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.438 visninger
22 svar
40 synes godt om
9. november 2013

mor88

Hej piger 

Min datter er meget kræsen, og har nogle få retter hun gider spise. Vi er ved at blive sindssyge af at få de samme retter igen igen igen... Så jeg er desperat og har brug for inspiration 

Hvad gider jeres to årige spise til aftensmad? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2013

Fuglemor

mor88 skriver:

Hej piger 

Min datter er meget kræsen, og har nogle få retter hun gider spise. Vi er ved at blive sindssyge af at få de samme retter igen igen igen... Så jeg er desperat og har brug for inspiration 

Vores er også kræsen. Det vi ved hun kan lide laver vi og fryser ned i mindre portioner og så får hun det. Men hun skal samtidig smage det vi andre spiser 

Anmeld

9. november 2013

2babygirls

mor88 skriver:

Hej piger 

Det der bliver serveret

Anmeld

9. november 2013

Frk.S

Hej piger 

Altså nu er jeg måske ikke den rette til at svare da vores datter ikke er kræsen.

Men hun får det samme som os. Der er nogle få ting hun ikke kan lide, og er det blandt det vi får slipper hun bare for det.
Eksempler på ting vi får:

Lasagne
Gryderet m. ris eller kartoffelmos
Hjemmelavet pizza
Pitabrød
Frikadeller eller tunfrikadeller med ovnkartofler og grøntsager
Fyldt kyllingebryst med bagte rodfrugter
Fisk (fx røget makrel eller laks) med fx kartofler og grønt
Pastasalat
Tortillas
Madpandekager med salat og tun
Osv osv....

Anmeld

9. november 2013

Lilje82

Han spiser det samme som os.

Anmeld

9. november 2013

vitapigen

Vores datter får det samme som os. Og hvis hun ikke kan lide det, må hun få rugbrød. Synes ikke at man i den alder skal lave seperat mad. De skal spise hvad der bliver serveret ellers er det rugbrød. Det andet gør dem bare endnu mere kræsne

Anmeld

9. november 2013

MorTil4<3

her er det det der kommer på bordet der bliver spist
færdig bum

men er der dog enkelte dage hvor vi får noget som de bestemt ikke kan lide, så henter vi rugbrødet frem .

men det er en sjældenhed at det sker
oftes er der jo et eller andet de kan lide
foreksembel kylling i karry med ris til
der er min søn lidt fesen med kyllingen men så spiser han bare flere ris med sovs til

så det er blot en balance

min mindste bryder sig heller ikke om grønt, men smider jeg lidt dressing over det så ryger det ind

Anmeld

9. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Vi troede også at vores dreng var kræsen. Men jeg tror det handler om at man skal blive ved med at servere det for dem. Så måske efter 10. gang så vil hun begynde at kunne lide det.
Børn skal nok spise hvis de er sultne hun har i hvert fald alderen til at kunne sige til

Anmeld

9. november 2013

B&J

vores dreng er ikke kræsen men han er en små spiser og her er det meget få ting han får af mad, så det er tit det samme og samme igen og igen, så vi laver aftensmad for os selv og mad til ham, for vi elsker alt forskelligt mad

Anmeld

9. november 2013

ano14316

Magnus spiser det meste..
Udover de ting der er nævnt laver vi:
Kyllingelår i ovn med sødchili og Soya
Lakselagsagne
Koteletter i fad
Kogt kylling med hvid sovs
Kyllingelår i ovn med frisk ost under skindet og bønne/kartoffelsalat
Homningmarineret laks
Stegt flæsk med persillesauce
Ommelet

Og vi laver ofte dampet grøntsager til som tilbehør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.