hvad for et bogstav spil??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2013

lineog4

Fandt lige et som jeg skal købe til min klasse som får gode anmeldelser af lærere jeg arbejder sammen med. Hedder a til å junior

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2013

helle85

Isabella_mor skriver:

jeg har et spil som vi spiller med vores dreng.. det er en app på telefonen hvor det er cirkeline spil, hvor man kan købe et vendespil med dyr og så skal man matche med det bogstav som dyret starter med.

og så er der ramasjang spillet med hr skæg Det er også rigtig godt

hedder spillet cirkeline spil?? tror det bliver forsvært i starten men det ville være godt på længere sigt.

Anmeld

9. november 2013

helle85

Giraffen skriver:

er der ikke specifikke værktøjer (lavet af professionelle) til indlæring med ord? det mener jeg min søster fik, da hun startede i skole og havde lidt svært med bogstaver og tal

Ellers er sådan en tavle med bogstaver på måske også go - så kan man i stor skala selv lege med ordene - og så kan man jo uddybe med tegninger og billeder og sætte op med magneter

nej vi har ikke fået noget værktøj, vi har bare fået afvide at vi skal øve bogstaverne med ham, men han er bare ikke så meget for det

det lyder som en god ide havde overvejet at finde nogen magnet bogstaver til køleskabet, så det ville være en god ide det med billederne også

Anmeld

9. november 2013

helle85

lineog4 skriver:

Hvis er barn får tilkendt en it rygsæk vil de for det meste få det med hjem og iPad er på linie med en it rygsæk så måske den kan komme med hjem, men det er noget skolen og læreren vurderer.

okay så må jeg lige høre dem om det

det andet spil du skriver om, syntes jeg lyder til at man skal lære at skrive ord og så langt er han ikke nået endnu

Anmeld

9. november 2013

lineog4

helle85 skriver:

okay så må jeg lige høre dem om det

det andet spil du skriver om, syntes jeg lyder til at man skal lære at skrive ord og så langt er han ikke nået endnu

Det er hvad jeg har fået at vide kun forlyden man skal kunne - men ja nok lidt for tidligt

Anmeld

9. november 2013

Giraffen

helle85 skriver:

nej vi har ikke fået noget værktøj, vi har bare fået afvide at vi skal øve bogstaverne med ham, men han er bare ikke så meget for det

det lyder som en god ide havde overvejet at finde nogen magnet bogstaver til køleskabet, så det ville være en god ide det med billederne også

min mor havde rigtig øvet med nogle bogstaver på en t-shirt da hun var lille, så min mor købte sådan en magnettavle og tog et I frem og spurgte "hvad er det" "en pomfrit" sagde min søster bare lige en sjov historie

men jeg har sådan en tro på at børn lærer bedst når der er flere motoriske lag, derfor jeg tror de bogstaver er goe

Anmeld

9. november 2013

lineog4

Giraffen skriver:

min mor havde rigtig øvet med nogle bogstaver på en t-shirt da hun var lille, så min mor købte sådan en magnettavle og tog et I frem og spurgte "hvad er det" "en pomfrit" sagde min søster bare lige en sjov historie

men jeg har sådan en tro på at børn lærer bedst når der er flere motoriske lag, derfor jeg tror de bogstaver er goe

Eneste er hvis drivet ikke er der. Magnetbogstaver lærer man af, hvis man selv tage initiativ, selv spørger lystigt til bogstaverme, man lærer olle af dem bare fordi de er der.

Skal man have flere sanser i gang - ikke helt sikker på hvad du mener med motoriske lag andet end de magnetiserbar bogstaver bliver rummelige og man kan røre ved dem, så ville jeg måske gå en anden vej feks en et par papkasser og klippe bogstaverne ud og farve/male dem (på den måde kan man lave sine egne magneter med magnet tape), man kan også købe en perlerader hvor man kan lave bogtaver.

Det er ikke fordi jeg er imod magnetbogstaver, har dem selv i min klasse (arbejder med mentalt retarderede), og de kan godt lide dem, men de bliver hurtig legetøj og ikke bogstaver hvis man ikke har lysten eller rettere nysgerrigheden over for bogstaver.

Anmeld

11. november 2013

helle85

lineog4 skriver:

Eneste er hvis drivet ikke er der. Magnetbogstaver lærer man af, hvis man selv tage initiativ, selv spørger lystigt til bogstaverme, man lærer olle af dem bare fordi de er der.

Skal man have flere sanser i gang - ikke helt sikker på hvad du mener med motoriske lag andet end de magnetiserbar bogstaver bliver rummelige og man kan røre ved dem, så ville jeg måske gå en anden vej feks en et par papkasser og klippe bogstaverne ud og farve/male dem (på den måde kan man lave sine egne magneter med magnet tape), man kan også købe en perlerader hvor man kan lave bogtaver.

Det er ikke fordi jeg er imod magnetbogstaver, har dem selv i min klasse (arbejder med mentalt retarderede), og de kan godt lide dem, men de bliver hurtig legetøj og ikke bogstaver hvis man ikke har lysten eller rettere nysgerrigheden over for bogstaver.

det er også en super ide at lave perle bogstaver, vi kan lave nogen der er lidt større også hænge op på væggen; så kan man snakke lidt om dem mens vi laver dem, også kan han se dem hverdag nå de hænger på væggen på værelset

de elsker at sidde og lave perler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.