Giraffen skriver:
min mor havde rigtig øvet med nogle bogstaver på en t-shirt da hun var lille, så min mor købte sådan en magnettavle og tog et I frem og spurgte "hvad er det" "en pomfrit" sagde min søster
bare lige en sjov historie
men jeg har sådan en tro på at børn lærer bedst når der er flere motoriske lag, derfor jeg tror de bogstaver er goe 
Eneste er hvis drivet ikke er der. Magnetbogstaver lærer man af, hvis man selv tage initiativ, selv spørger lystigt til bogstaverme, man lærer olle af dem bare fordi de er der.
Skal man have flere sanser i gang - ikke helt sikker på hvad du mener med motoriske lag andet end de magnetiserbar bogstaver bliver rummelige og man kan røre ved dem, så ville jeg måske gå en anden vej feks en et par papkasser og klippe bogstaverne ud og farve/male dem (på den måde kan man lave sine egne magneter med magnet tape), man kan også købe en perlerader hvor man kan lave bogtaver.
Det er ikke fordi jeg er imod magnetbogstaver, har dem selv i min klasse (arbejder med mentalt retarderede), og de kan godt lide dem, men de bliver hurtig legetøj og ikke bogstaver hvis man ikke har lysten eller rettere nysgerrigheden over for bogstaver.
Anmeld