hvad for et bogstav spil??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2013

Kløver

helle85 skriver:

mine børn er startede i 0 klasse i august og min dreng(som er letter mental retaderet) har meget svært ved skole og opgaverne og vil ikke rigtig det med bogstaver han kan godt skrive sit navn og kan genkende nogen af bogstaverne og kan sige alfabetet op til m ca. han kan heller ikke kende lydene på bogstaverne

så vi har snakket med ham om vi skal finde et spil med bogstaver så han kan lære dem og det vil han meget gerne men hvad for et spil vil i andbefale?? jeg har fundet et par stykker

i må gerne forklare hvad der er godt ved spillene hvis i kender dem

I bog og ide har de sådan en plade med bogstaver som kan tages ud og så sættes ind igen, vi købte 2 så kan de både samle dem og brikkerne kan bruges som vendespil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2013

Kløver

Glemte billede
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. november 2013

helle85

Maja84 skriver:

I bog og ide har de sådan en plade med bogstaver som kan tages ud og så sættes ind igen, vi købte 2 så kan de både samle dem og brikkerne kan bruges som vendespil

tak

det er også larsens puslespil som den anden forslog

jeg har kigget lidt på det inden jeg skulle af sted og syntes det er smart for siderne på prikkerne er ens så på den måde kan han ikke regne ud hvor de skal være

Anmeld

7. november 2013

Kløver

helle85 skriver:

tak

det er også larsens puslespil som den anden forslog

jeg har kigget lidt på det inden jeg skulle af sted og syntes det er smart for siderne på prikkerne er ens så på den måde kan han ikke regne ud hvor de skal være

Havde ikke set hvad det hed, men synes det er smart

Anmeld

7. november 2013

helle85

Maja84 skriver:

Havde ikke set hvad det hed, men synes det er smart

ja det syntes jeg også de har dem også i forskelige sværheds grad så de også kan bruge dem til at lære at læse, du kan evt skrive navnet på google så kommer hjemme siden frem, for de har alle mulige forskellige

Anmeld

7. november 2013

helle85

lineog4 skriver:

Går han til talepædagog? ofte kan det også være svært at overskue at fortælle, genfortælle i det hele taget finde strukturen når man skal fortælle. Her kan både puppet pall og story eller book creator også være gode. Storycreator er også god til at lære ordbilleder, man kan skrive sine egne historier, læse dem op og når man så læser er der en lille rød prik der følger det læste. Så det er egå en mulighed men der er det som skrevet ordbilleder der læres og ikke bogstaver.

hvis jeg var jer ville jeg forsøge gennem ppr at søge om en iPad...

han gå ikke til tale pædagog mere men har gjort da han gik i børnehave men der var det sjældent at hun var der, desværre

vi har lige været til skolehjem samtale

og der fik vi afvide at den ipad de har søgt om til ham at den har de fået bevilliget men læren skal lige på kursus i at bruge den i slutningen af mdr også vil den blive taget i brug bagefter i skolen.

men tror du at man kan søge om en her hjem til???

Anmeld

7. november 2013

Isabella_mor

helle85 skriver:

mine børn er startede i 0 klasse i august og min dreng(som er letter mental retaderet) har meget svært ved skole og opgaverne og vil ikke rigtig det med bogstaver han kan godt skrive sit navn og kan genkende nogen af bogstaverne og kan sige alfabetet op til m ca. han kan heller ikke kende lydene på bogstaverne

så vi har snakket med ham om vi skal finde et spil med bogstaver så han kan lære dem og det vil han meget gerne men hvad for et spil vil i andbefale?? jeg har fundet et par stykker

jeg har et spil som vi spiller med vores dreng.. det er en app på telefonen hvor det er cirkeline spil, hvor man kan købe et vendespil med dyr og så skal man matche med det bogstav som dyret starter med.

og så er der ramasjang spillet med hr skæg Det er også rigtig godt

Anmeld

7. november 2013

Giraffen

helle85 skriver:

er der ikke specifikke værktøjer (lavet af professionelle) til indlæring med ord? det mener jeg min søster fik, da hun startede i skole og havde lidt svært med bogstaver og tal

Ellers er sådan en tavle med bogstaver på måske også go - så kan man i stor skala selv lege med ordene - og så kan man jo uddybe med tegninger og billeder og sætte op med magneter

Anmeld

7. november 2013

lineog4

helle85 skriver:

han gå ikke til tale pædagog mere men har gjort da han gik i børnehave men der var det sjældent at hun var der, desværre

vi har lige været til skolehjem samtale

og der fik vi afvide at den ipad de har søgt om til ham at den har de fået bevilliget men læren skal lige på kursus i at bruge den i slutningen af mdr også vil den blive taget i brug bagefter i skolen.

men tror du at man kan søge om en her hjem til???

Hvis er barn får tilkendt en it rygsæk vil de for det meste få det med hjem og iPad er på linie med en it rygsæk så måske den kan komme med hjem, men det er noget skolen og læreren vurderer.

Anmeld

7. november 2013

Kløver

helle85 skriver:

ja det syntes jeg også de har dem også i forskelige sværheds grad så de også kan bruge dem til at lære at læse, du kan evt skrive navnet på google så kommer hjemme siden frem, for de har alle mulige forskellige

Tak vil jeg da kigge på håber du finder rigtige til din søn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.