For ung? - 18 år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2013

Mortilxx

MariaE skriver:

starten er du skal gøre som os andre måske....finde en dejlig mand og få et godt forhold op at kære. En af mødres vigtigste egenskaber er tålmodighed. Hvis du i en alder af små 18 år allerede søger desperat efter at live mor bør du nok slå bremsen i. Det skal ikke være et tabu, men man må gerne fortælle unge piger at børnene får de bedste kår når de vokser op med en mor og far der elsker hinanden. At økonomien er god så mor ikke skal stresse over ikke at have råd til mad, at kommunerne skal betale pasningen til børnene fordi moren ikke selv har råd til det....
Årh, der er bare SÅ meget mere i det end at være skruk...i virkeligheden er skrukheden det mindste af det hele selv om det lyder skørt.
I min verden vil man sætte børn til verden når man har skabt de bedste vilkår for ens barn, og ikke når man tror ens biologiske ur springer i luften som 18 årig
Der findes gode mødre på 18 år, helt sikkert, men spørger du mange af de unge mødre, så ville de gerne have ventet, de va klar, var skrukke og ja, de vil på ingen måde undvære de børn de har nu, men mange ville have ventet hvis de vidste hvad de i virkeligheden gik indtil
Tror for mange unge piger,siger ikke det er dig, har en romaniseret ide om det at få en baby. Ofte ser man mødrene sidde hyggeligt på cafe, mens barnevognen bare passer sig selv, man ser den søde lille baby hos et par forældre der ser lykkelige ud... Men de ser ikke at de var oppe 13 gange den nat og kun sov max 20 min af gangen før de blev vækket fordi babyen er forkølet og de skal op på arbejdet om en time, de ser ikke at mødrene sidder i sofaen og græder fordi babyen har ødelagt der brystprotesen så de bløder hver gang banen vil spise og at de kan hyle bare ved tanken om babyen skal spise igen.... Og de ser ikke alle de millioner af bekymringer man har som forælder.
At være forælder er det hårdeste mest fantastiske "arbejde" i verden. Men skal man give sit barn den barndom man synes de fortjener, så skal man være voksen nok til at indse rammerne bare skal være i orden og det solide grundlag er lagt. Og desværre er teenagere egoister, de ser kun JEGET, det er ikke for at kristisere, det er et faktum og vi ha alle været der. Faktisk er de først omkring de 25 det JEG går væk. Og man generelt bliver mindre egoistisk dvs hvis du som 18 pris siger JEG er skruk, JEG vil have et barn, jeg hakningen kæreste, nogen specifik fremtid, er studerende, men det er ikke vigtigt fordi JEG vil have et barn, så er du måske ikke nået helt så langt som du selv tror i den udvikling selv om du anser dig selv som værende meget moden.
Puha, jeg vil Ikke kritisere unge mødre, jeg prøver virkelig at pointere hvorfor man i mange tilfælde bør vente.... Så du skal ikke tage det som personligt hets mod dig, det er det ikke.

Hvor er det bare så rigtigt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2013

Hønsemor

Hendedersimone skriver:

Hej. 
Jeg sidder og er lidt indebrændt, da jeg synes det er et tabubelagt emne, at have et ønske om at blive gravid - allerede som 18 årig. 

Men nu springer jeg ud i det, og jeg håber jeg får noget nyttigt ud af det, får nogle forskellige meninger og måske råd. :-)

Sagen er den, at jeg er 18 år - og midt i en uddannelse. 
Jeg har altid ønsket at være ung mor, og jeg har opbakning fra min mor. Ikke fordi hun siger til mig at det er fornuftigt, men hvis det er det jeg vil - har jeg hendes fulde opbakning. 

Jeg har en grim fortid, med en dårlig opvækst. Alkohol var bl.a. indblandet i hverdagen, og har fra femårig skulle tage alt ansvaret, og det har gjort mig mere moden og ansvarsbevidst end andre på min alder. 

Jeg har aldrig før, end nu været mere klar til en baby. Ønsket er også større end før, og jeg er sikker på det er det jeg vil. Jeg vil gi' mit barn, den opvækst jeg aldrig selv fik. 

Jeg er lige kommet ud af et længerevarende forhold, og vi havde også snakket om at sætte en lille ny til verden - men distancen blev for stor. Jeg er helt skruk. Problematikken er så; Jeg har ingen mand i mit liv, men jeg ved at det er det her jeg vil! 

Har I nogle gode råd? Jeg er åben for alt. 

Tak fordi I gad at tage jer tiden til at læse det. :-)

Kære du..

Først og fremmest skal du have et klap på skulderen for at stå frem med dit ønske, men når det så er sagt så er der en masse andet jeg gerne vil sige til dig..

Jeg blev selv mor som 18-årig, dog ikke planlagt og inde i et forhold der knap var begyndt. Jeg havde altid drømt om at blive ung mor, for kommer ud af en familie hvor kvinderne langt hen af vejen har været mellem 17-21 år da de fik den første. Da jeg stod med den positive test følte jeg mig klar og moden, og et af grundlag jeg kom med var det samme som dit - mit liv har ikke været let og derfor er jeg mere moden end andre 18-årige.. But sorry to say it, fordi man har været igennem meget behøver det ikke betyde den modenhed der behøves for at tage vare på et barn..

Du er oveni midt i en uddannelse og for guds skyld så gennemfør den! Du har et meget bedre sikkerhedsnet under dig selv og ikke mindst et barn ved at have en uddannelse - jeg snakker her også af erfaring, da jeg blev gravid hele to gange under uddannelse og jeg står som 21 årig stadig uden uddannelse (dog igang), men med to børn hvor graviditeterne ikke er gået som jeg havde drømt om - endnu et aspekt i det..

De fleste har et drømme billede om hvordan deres graviditeter vil forløbe og hvordan den første tid med et lille barn vil være - mange drømmer jo om en uproblomatisk graviditet og et barn der sover, skider, spiser, pludre, tager på og vokser. Men virkeligheden kan være en anden.. Jeg f.eks fik hyperemisis i min første graviditet, hvilket betød at jeg de føste 20 uger nærmest var indlagt konstant for at få væske, da jeg kastede så meget op at jeg først tabte 10 kg på 14 dage og derefter var så dehydreret at jeg lå som en rosin, da det helved var ovre fik jeg derefter bækkenløsning der sendte mig 17 uger på krykker, min fødsel var en befrielse, men så startede det sande helved, min lille bitte guldklump som jeg burde elske noget så højt, kunne jeg for det første ikke mætte ordentligt og oveni fik han kolik, i så slem en grad at vi nærmest havde et skrigende barn i 22 timer af døgnets 24, jeg blev pga. manglende søvn remt af en fødselsdepression og måtte i mange måneder kæmpe en urimlig kamp.. Min anden graviditet havde jeg så forventninger til ville forløbe helt anderledes. Den startede også godt lige indtil 9+ så kom kvalmen og opkasten som sidst og min bækkenløsning kom også meget før, den sendte mig igen på krykker og jeg endte faktisk i kørestol. Min fødsel var igen en befrielse og så startede et nyt helved, godt nok sov mit barn, men han fik refluks og tog pga dette ikke nok på, kom bagud i hans udvikling og pludselig var han også for lille i længden - ergo flere bekymringer.. Ingen kan forberede en på diverse ting, men man kan fortælle om dem.. Og jeg skal være ærlig og sige at havde det ikke været for mit bagland og ikke mindst drengenes far som blev og er ved min side, var jeg knækket fuldstændig..

Det jeg faktisk ville sige er, at jeg vil på ingen tænkelig måde råde dig til at blive gravid som 18 årig. Men derimod få dig en uddannelse, finde dig en sød fyr som har samme ønsker som dig, måske bare ikke lige nu. Være sikker på dit bagland og netværk er i orden og ikke mindst at faderen er der og hans bagland, det gør det alligevel lige en tand lettere..

Og du kan give dit barn en lige så god, hvis ikke også bedre opvækst om 4 år som du kan nu. Et år betyder alligevel en del stadig.

Og selvfølgelig er der også mange positive ting ved at være ung mor, men tænk dig rigrig godt om og forstil dig de værst tænkelige ting og gang dem med 10 og det samme gør du med de positive

Anmeld

5. november 2013

Eliza

Jeg synes det er alt for tidligt at starte i behandling for at få et barn. Du er "kun" 18 år, og har masser af tid til at f

Jeg var da os hammer skruk som 18 årig. Dog fornuftig nok til at vente.
Jeg blev mor 4 dage før jeg fyldt 25, med min kæreste gennem 6 år og aldrig har jeg værdsat en beslutning mere.

Jeg havde SÅ meget mere at tilbyde et barn end jeg havde da jeg var 18, ja eller 21 for den sags skyld.
Jeg er selv barn af en ung mor (16 år)
Og li for at belyse en anden vinkel.... TRUST me!! Det har ikke været lykken. Jeg elsker min mor, men Gud hvor jeg ville ønske hun havde ventet 7-10 med at få mig

Anmeld

6. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg synes ikke helt om den der tendens med at man havde en dårlig barndom og så får man travlt med at få en "ny" familie.
Jeg tænker udgangspunktet bør være at man har fundet manden i sit liv og ønsker at blive en familie sammen.
Nå men der er vel ikke så meget at gøre. For du skal jo først have fundet en mand, i skal være kærester i et stykke tid, bo sammen i et stykke tid og så tale om baby. Så der går vel nogen år. Og selv hvis der gør det vil du jo stadig være en ung mor idag er gennemsnitsalderen for at få et barn 33, så du vil være ung længe endnu
Men det du kan gøre er at holde pause fra den her side. Det hjælper ikke på din skrukhed.
Held og lykke med fremtiden

Anmeld

6. november 2013

DianaRJS

Hendedersimone skriver:

Hej. 
Jeg sidder og er lidt indebrændt, da jeg synes det er et tabubelagt emne, at have et ønske om at blive gravid - allerede som 18 årig. 

Men nu springer jeg ud i det, og jeg håber jeg får noget nyttigt ud af det, får nogle forskellige meninger og måske råd. :-)

Sagen er den, at jeg er 18 år - og midt i en uddannelse. 
Jeg har altid ønsket at være ung mor, og jeg har opbakning fra min mor. Ikke fordi hun siger til mig at det er fornuftigt, men hvis det er det jeg vil - har jeg hendes fulde opbakning. 

Jeg har en grim fortid, med en dårlig opvækst. Alkohol var bl.a. indblandet i hverdagen, og har fra femårig skulle tage alt ansvaret, og det har gjort mig mere moden og ansvarsbevidst end andre på min alder. 

Jeg har aldrig før, end nu været mere klar til en baby. Ønsket er også større end før, og jeg er sikker på det er det jeg vil. Jeg vil gi' mit barn, den opvækst jeg aldrig selv fik. 

Jeg er lige kommet ud af et længerevarende forhold, og vi havde også snakket om at sætte en lille ny til verden - men distancen blev for stor. Jeg er helt skruk. Problematikken er så; Jeg har ingen mand i mit liv, men jeg ved at det er det her jeg vil! 

Har I nogle gode råd? Jeg er åben for alt. 

Tak fordi I gad at tage jer tiden til at læse det. :-)

synes det er flot du er så sikker i din sag, MEN når det så er sagt, så ville jeg helt sikkert vente til der er en mand i dit liv

det er hårdt at være alenemor, så hellere finde manden i dit liv og så pp derefter får både du og barnet mere ud af

Anmeld

6. november 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
Rockertand skriver:

"Jeg vil give mit barn den opvækst, jeg aldrig selv fik"???

Hvis du skal føre din idé ud i livet, at blive mor nu, så vil du give dit barn:
- en ung mor
- en uuddannet mor
- en mor på kontanthjælp?
- ingen far
Det er bemærkelsesværdigt, at du gerne vil bryde den sociale arv - men du vil være mor på et rigtigt dårligt grundlag, og hvis du så render i skiftende kærester, evt. med misbrugsproblematikker, så har du jo lige nøjagtigt IKKE brudt den sociale arv.

Som Modesty skriver, så handler dette ikke om barnet, men om et underliggende behov, du aldrig har fået dækket.

Brug de næste år på at få færdigstøbt din sokkel, for hvis du bygger huset på for dårligt grundlag, så ender det med, at huset vælter.

Enig !!

//Mette

Anmeld

6. november 2013

Mortilxx

Eliza skriver:

Jeg var da os hammer skruk som 18 årig. Dog fornuftig nok til at vente.
Jeg blev mor 4 dage før jeg fyldt 25, med min kæreste gennem 6 år og aldrig har jeg værdsat en beslutning mere.

Jeg havde SÅ meget mere at tilbyde et barn end jeg havde da jeg var 18, ja eller 21 for den sags skyld.
Jeg er selv barn af en ung mor (16 år)
Og li for at belyse en anden vinkel.... TRUST me!! Det har ikke været lykken. Jeg elsker min mor, men Gud hvor jeg ville ønske hun havde ventet 7-10 med at få mig

Skal lige høre om det er noget du har ment til mit svar til ts? Eller om det er en fejl at du har besvaret mit? :-)

Anmeld

6. november 2013

Eliza

Nihell skriver:

Skal lige høre om det er noget du har ment til mit svar til ts? Eller om det er en fejl at du har besvaret mit? :-)

Nej opdagede det først da skaden var sket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.