Hendedersimone skriver:
Hej.
Jeg sidder og er lidt indebrændt, da jeg synes det er et tabubelagt emne, at have et ønske om at blive gravid - allerede som 18 årig.
Men nu springer jeg ud i det, og jeg håber jeg får noget nyttigt ud af det, får nogle forskellige meninger og måske råd. :-)
Sagen er den, at jeg er 18 år - og midt i en uddannelse.
Jeg har altid ønsket at være ung mor, og jeg har opbakning fra min mor. Ikke fordi hun siger til mig at det er fornuftigt, men hvis det er det jeg vil - har jeg hendes fulde opbakning.
Jeg har en grim fortid, med en dårlig opvækst. Alkohol var bl.a. indblandet i hverdagen, og har fra femårig skulle tage alt ansvaret, og det har gjort mig mere moden og ansvarsbevidst end andre på min alder.
Jeg har aldrig før, end nu været mere klar til en baby. Ønsket er også større end før, og jeg er sikker på det er det jeg vil. Jeg vil gi' mit barn, den opvækst jeg aldrig selv fik.
Jeg er lige kommet ud af et længerevarende forhold, og vi havde også snakket om at sætte en lille ny til verden - men distancen blev for stor. Jeg er helt skruk. Problematikken er så; Jeg har ingen mand i mit liv, men jeg ved at det er det her jeg vil!
Har I nogle gode råd? Jeg er åben for alt.
Tak fordi I gad at tage jer tiden til at læse det. :-)
Jeg synes det er helt fint og reelt at ønske at blive mor som 18-årig, hvis omstændighederne er i orden. MEN! Og her kommer et stort men. Jeg ville ikke vælge et donorbarn i dén alder. For mig at se er der to grunde til at vælge at få barn alene med donor:
1. Det biologiske ur tikker, og man er ved at nå en alder hvor man er ved at være 'for gammel' til at vente på at finde mandEN
2. Man er slet ikke interesseret i at få barn med en partner i det hele taget.
Du er kun 18, og du har masser af år at løbe på, masser af år at finde en skøn og fantastisk mand i. Du siger du er moden og ansvarsbevidst, og det anfægter jeg ikke, men du ved ikke hvilket barn du får, og man har virkelig ikke en idé om hvor røvmothereffing hårdt det kan være, før man står i det. Jeg er enormt videbegærlig, jeg havde læst alt om babyer, alt om problematikker, havde sat mig ind i det hele, og var færdig med bylivet og ungdomslivet. Men moderlivet ramte alligevel lige i solar plexus og jeg måtte virkelig indse hvor fuldstændig clueless jeg virkelig var, og hvor hård virkeligheden som mor er, når man står med et kolikbarn der ikke sover og skriger 24/7. Og jeg havde endda én at dele ansvaret med.
Nu studerer jeg med børn, som du gør, og det ville være rigtig hårdt at komme igennem, hvis ikke jeg havde min kæreste til at tage over!
Vent! Du vil ikke fortryde det. Pas på du ikke bliver fanget i din skrukhed, som kan være så fængslende, for virkeligheden med børn er bare slet ikke så rosenrød. Naturligvis er de fantastiske og man elsker dem, jeg siger bare.. Jeg synes du gør bedst i at vente til du er ældre og har fundet manden i dit liv