Jeg har aldrig kendt nogen, der har haft et misbrug og slet ikke været kærester med nogen der havde det. Så jeg er nok ikke den rigtige til at udtale mig. Men jeg har veninder, der desværre har været forelskede i mænd, der har røget hash, og synes det er nogle ulykkelige historier, de har fortalt om mænd, der kan blive enormt følelseskolde pludselig og som ikke kan overskue at kontakte dem eller se dem. Det lyder ikke som sunde eller lykkelige forhold synes jeg.
Jeg kan godt prøve at forestille mig, hvor hårdt det må være, det med virkelig at føle sig så forelsket i en anden, at man gerne vil være sammen hele tiden (sådan havde jeg det med min mand) og at man må være ulykkelig, hvis man ikke kan det.
Omvendt tænker jeg (i forhold uden hash/misbrug men med børn) at så kan man altså ikke være sammen 24 timer i døgnet fra dag et. For børnene fylder en stor del af ens liv og de skal have tid til at vænne sig til situationen, lige som at det er mest rimeligt, at man selv får tid til at lære en kæreste at kende og blive sikre på forholdet inden børnene møder vedkommende. Jeg tænker nu, at det er et plus at må kunne have kærestetid uden børnene i starten og gøre de ting man gør, når man er nyforelskede.
Anmeld