Begyndersko vintersko

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2013

isabellasmor

Miin'Baby'Mus skriver:

Hej,

Jer som har vinterbørn, hvilken begyndersko fik jeres børn/barn ? Vores er fra januar og tænker at hun skal ønske sig sko i julegave, men hvilken? 

Vi var heldige at støde på en ekspedient som havde styr på sit  Hun var skide god og man gik simpelten derfra i nærmest en lykkerus  hehe . 

Når, men hun forklarede, at når de går. helt selv, altså uden nogen som helst form får hjælp og støtte . så mister de baby krumheden i fødderne og tæerne, altså de kommer til at stå fladt på foden. Og det gør de først når de går selv. Altså mere end bare et par skridt osv. 

Og når det så sker, så "vokser" deres fod derfor en del , fordi foden jo kommer til at være strakt helt ud. 

Så jeg ville vente til hun gik selv, og så tage hende med og prøve sko. Indtil da ville jeg give hende andre former for sko/sutsko/osv, på. Altså sko som ikke har fast bund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2013

Miin'Baby'Mus

ano14316 skriver:

Jeg ville ønske mig gavekort til ønskebørn eller skoringen eller hvor i nu tænker at købe sko og så vente med at købe til hun går stabilt selv..

Det går meget hurtigt med de fødder, især de aller første sko, da der kun må være 1/2-1 cm vokse tillæg.. Magnus købte jeg nye sko til lige omkring 1/9 og idag er han gået en størrelse op igen. Så der er 2 størrelser på 2 måneder.
Guskelov regnede jeg lidt med det så har ikke købt vinterstøvler endnu...

Tak for svar - det var faktisk en god ide 

Anmeld

5. november 2013

Miin'Baby'Mus

isabellasmor skriver:

Vi var heldige at støde på en ekspedient som havde styr på sit  Hun var skide god og man gik simpelten derfra i nærmest en lykkerus  hehe . 

Når, men hun forklarede, at når de går. helt selv, altså uden nogen som helst form får hjælp og støtte . så mister de baby krumheden i fødderne og tæerne, altså de kommer til at stå fladt på foden. Og det gør de først når de går selv. Altså mere end bare et par skridt osv. 

Og når det så sker, så "vokser" deres fod derfor en del , fordi foden jo kommer til at være strakt helt ud. 

Så jeg ville vente til hun gik selv, og så tage hende med og prøve sko. Indtil da ville jeg give hende andre former for sko/sutsko/osv, på. Altså sko som ikke har fast bund

Okay, tak for svar

Hun skulle nu også først have sko på når gik helt selv, ellers er det jo bare dumt  og total spild af penge

Anmeld

5. november 2013

C-Dog

Vi har god erfaring med pompom, Bundgaard og Ecco som første sko, og det har været alm gå sko der gik op og støttede godt, ikke støvler, blev anbefalet alm sko af salgsdamen i sko butikken. Før de ku gå uden støtte og feks bare lige gik rundt om sandkassen osv havde de bare overtræks futter- dem i flyverdragt agtigt vandtæt stof. :-)

Anmeld

6. november 2013

Michalala

Miin'Baby'Mus skriver:

Jeg spørger også dp - det er jo min den første, så så meget ved jeg heller ikke om hvad der er godt at have med i dp  

Men det er måske også bare mig der har en dum ide om at det er en god ide med sko/støvler eller andet?

Præcis

Hun har jo nok brug for nogle sko. Det er bare spørgsmålet hvad der nødvendigt på det tidspunkt hvor hun kan gå stabilt

Helt og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.