Jer med 4 børn.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2013

Mamalou

Anonym skriver:

Har i både drenge og piger, eller er alle 4 stks samme køn? Og er det med samme mand?

Manden og jeg prøver at lave nr 4, og vi har 3 drenge og er næsten sikker på nr 4 også bliver en dreng

Hjemme hos os var vi fire: pige, pige, pige og dreng  

for en prinsesse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2013

Carina:-)

Dreng,pige,dreng,pige,dreng,pige ,dreng 

Så her er det blandet

Anmeld

4. november 2013

Nea85

Anonym skriver:

Har i både drenge og piger, eller er alle 4 stks samme køn? Og er det med samme mand?

Manden og jeg prøver at lave nr 4, og vi har 3 drenge og er næsten sikker på nr 4 også bliver en dreng

Nu har jeg kun en datter og endnu en på vej, men jeg tillader mig at svare alligevel Jeg er nemlig nr. 2 af en søskendeflok på fire, og vi er to af hver. Rækkefølgen er sådan: dreng, pige, pige, dreng.

Vi har et vennepar, som også har fire stk., dog er manden kun far til de tre yngste. De er tre drenge og en pige

Anmeld

4. november 2013

musse1

her har alle børnene samme far, og vi har fået 4 drenge 

Anmeld

4. november 2013

modesty

Hvorfor?

Det er forskelligt fra mand til mand hvor mange drenge- og pige-kromosomer de har i deres sæd. Nogle er stort set udelukkende bærere af sædceller til det ene køn, hvor det hos andre er blandet.

Anmeld

4. november 2013

lineog4

lineog4 skriver:

Pige-pige-dreng-dreng

Samme far forresten 

Anmeld

4. november 2013

Anonym

Min veninde har: dreng - dreng - pige og venter sit 4 barn som de først ved ved fødslen hvad bliver  - med samme mand.

Anmeld

4. november 2013

Rockertand

modesty skriver:

Det er forskelligt fra mand til mand hvor mange drenge- og pige-kromosomer de har i deres sæd. Nogle er stort set udelukkende bærere af sædceller til det ene køn, hvor det hos andre er blandet.

Men med mindre man undersøger sæden med henblik på afklaring af det spørgsmål, så vi jeg tillade mig at udfordre din påstand, for der er ca. 51% chance for at få en dreng og ca. 49% chance for en pige - og dette er gældende ved HVER graviditet.
Hvis man regner bagud og rent faktisk går efter at få 4 børn af samme køn, så siger sandsynlighedsberegningen, at man har omkring 6-7%'s chance for at løse dén opgave (hvis jeg husker undersøgelsen korrekt), men det er baseret på hele flokken og ikke den enkelte graviditet.
Har du statistik eller anden evidens for, hvor stor del af mænd, der er udfordrede på kromosomer, altså kun eller fortrinsvis har én slags?

Anmeld

5. november 2013

modesty

Men med mindre man undersøger sæden med henblik på afklaring af det spørgsmål, så vi jeg tillade mig at udfordre din påstand, for der er ca. 51% chance for at få en dreng og ca. 49% chance for en pige - og dette er gældende ved HVER graviditet.
Hvis man regner bagud og rent faktisk går efter at få 4 børn af samme køn, så siger sandsynlighedsberegningen, at man har omkring 6-7%'s chance for at løse dén opgave (hvis jeg husker undersøgelsen korrekt), men det er baseret på hele flokken og ikke den enkelte graviditet.
Har du statistik eller anden evidens for, hvor stor del af mænd, der er udfordrede på kromosomer, altså kun eller fortrinsvis har én slags?

Nu bevæger jeg mig ind på et område jeg absolut ikke har forstand på, så det er muligvis vrøvl jeg skriver - men dit regnestykke er vel kun gældende hvis man går ud fra at alle mænd har 50/50 af kønskromosomer?

Skal man ikke tage med som faktor at sandsynligheden for at manden primært har en-køns-kromosomer (i et eller andet omfang) bliver større og større for hver gang han får et barn af samme køn?

Det er en læge der har fortalt mig om det, så jeg har desværre ikke noget jeg kan linke til... Jeg ved ikke hvor mange der er af den ene eller den anden slags - og det vil vel også spille en faktor ift. sandsynligheden?

EDIT: Her står der lidt:

" Har du to drenge i forvejen, er der større sandsynlighed for, at du får en dreng næste gang.
FAKTA: Ja, det er faktisk rigtigt. Sandsynligheden for at få en tre’er, som er samme køn, er større, men hvor meget større ved man ikke."

http://voresborn.dk/gravid/familieliv-og-parforhold/1692-bliver-det-en-pige-eller-en-dreng

Så det tyder jo på at der ikke er lavet fyldestgørende undersøgelser.

Anmeld

5. november 2013

Disarobi

Mine forældre har præsteret at få 6 piger så gav min far op og måtte indse at drengene i familien måtte komme hen af vejen, henholdsvis som svigersønner og børnebørn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.