Men med mindre man undersøger sæden med henblik på afklaring af det spørgsmål, så vi jeg tillade mig at udfordre din påstand, for der er ca. 51% chance for at få en dreng og ca. 49% chance for en pige - og dette er gældende ved HVER graviditet.
Hvis man regner bagud og rent faktisk går efter at få 4 børn af samme køn, så siger sandsynlighedsberegningen, at man har omkring 6-7%'s chance for at løse dén opgave (hvis jeg husker undersøgelsen korrekt), men det er baseret på hele flokken og ikke den enkelte graviditet.
Har du statistik eller anden evidens for, hvor stor del af mænd, der er udfordrede på kromosomer, altså kun eller fortrinsvis har én slags? 
Nu bevæger jeg mig ind på et område jeg absolut ikke har forstand på, så det er muligvis vrøvl jeg skriver - men dit regnestykke er vel kun gældende hvis man går ud fra at alle mænd har 50/50 af kønskromosomer?
Skal man ikke tage med som faktor at sandsynligheden for at manden primært har en-køns-kromosomer (i et eller andet omfang) bliver større og større for hver gang han får et barn af samme køn?
Det er en læge der har fortalt mig om det, så jeg har desværre ikke noget jeg kan linke til... Jeg ved ikke hvor mange der er af den ene eller den anden slags - og det vil vel også spille en faktor ift. sandsynligheden?
EDIT: Her står der lidt:
" Har du to drenge i forvejen, er der større sandsynlighed for, at du får en dreng næste gang.
FAKTA: Ja, det er faktisk rigtigt. Sandsynligheden for at få en tre’er, som er samme køn, er større, men hvor meget større ved man ikke."
http://voresborn.dk/gravid/familieliv-og-parforhold/1692-bliver-det-en-pige-eller-en-dreng
Så det tyder jo på at der ikke er lavet fyldestgørende undersøgelser.
Anmeld