Ååhh... World of Warcraft... Ja, jeg har jo selv spillet de der fire-fem år. Det er en utrolig indbydende verden. Det er måske svært at forstå, men det er bare utrolig vanedannende. Der er mange mennesker der kan have et afslappet forhold til det, men der er også en del der ikke kan. Jeg har selv været utrolig afhængig af det. Jeg ville gøre alt for at spille. Hvis der blev stillet forhindringer i min vej, så fandt jeg en måde hvorpå de kunne omgås. Det var uanset om internettet blev slukket eller min account blev slettet.
I dag spiller jeg ikke (har ikke gjort i omkring fire år), men ville formentlig godt kunne håndtere det, da jeg har det psykisk bedre.
Nå, men jeg ville bare sige, jeg godt kan forstå fascinationen af spillet. Eller spil generelt. Det kan være en hobby, som fodbold, facebook (!) eller frimærker. Man må acceptere at man har forskellige interesser. Bare fordi man ikke kan forstå interessen, så giver det ikke ret til at se ned på den
Men det er jo et problem hvis det er derhenne, hvor det overtager alt andet. Altså, har du undersøgt om han har det godt? det kan være han er deprimeret. Det ville jeg undersøge først. Dernæst, så skal han selv tage valget om at stoppe med at spille. Det kan man ikke tvinge ned over hovedet på folk, hvis de er afhængige. Du kan dog godt hjælpe til at han kommer til den erkendelse.
Men man kan jo sætte en parental control. Det vil sige, i aftaler hvornår han kan spille, så har du en kode, som man skal bruge, hvis tiderne skal ændres. Hvis i kan blive enige om det så kunne det være en løsning.
Håber i finder en læsning, hvor i begge er tilfredse 
Anmeld