Min mand er også en spillenørd, men det er i perioder. Da vi mødtes spillede han meget, men det var ok for mig, da jeg så havde tid til mig selv og veninder med god samvittighed, når han havde spilleaftaler.
Efter vi har fået barn er han faktisk helt holdt op med at spille computerspil, hvilket er rart. Men men, nu er der bare kommet andet ind i stedet. Så går han vildt op i Mountain bikes og tjekker alt ud om cykler i flere timer. Nu er han (desværre) også begyndt at male Warhammer figurer og spille spillet med venner. Nu bruger han lige så mange timer på det, som han brugte på at spille computer, hvis ikke flere.
Jeg tror desværre, at vi må sande, at mange mænd har brug for noget at gå op i og som de kan "lege" med. Om det er computer, værkstedet, biler, ombygning af huset eller andet. Kan du ikke prøve at tage en snak med ham igen og så evt. forslå at han kaster sig over noget, som er til alles bedste?
Jeg tror altså også, at vi kvinder skal blive bedre til at sige fra. F.eks. sige at de må spille X antal timer om ugen. På nogen områder er de altså stadig som små børn. Min mand har slet ikke den der stopklods, der fortæller ham, at han bør stoppe og bruge tiden på sin familie. Jeg tror desværre aldrig at han får den lige meget, hvor meget jeg håber. For dem er det som næste fix, de ER afhængige af det. Jeg tror lidt, at det er samme afhængighed, som hvis nogle kvinder ikke kan lade være med at shoppe. Egentlig burde de gå til psykolog for at finde ud af, hvorfor de er afhængige af det.
Vi har planer om at bygge hus snart, så det bliver forhåbentlig min mands nye projekt, som ikke kun er i hans interesse men i hele familiens interesse.
Anmeld