Ferie uden barn ? Kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Er anonym, da jeg tænker det er lidt et tabu. Men talte med min mand om man kan tage på 14 dages kæresteferie uden sit til den tid lille skolebarn. Diskussionen startede da vi hørte at en bekendt havde været tre uger på ferie uden barn. Det synes jeg er temmelig lang tid. Men vil gerne høre forskellige meninger.

Syntes 14 dage er ALT for lang tid
Men 6-7 dage er ok, hvis man har et nært familiemedlem, som barnet er meget trygt ved, som kan tage sig af det imens.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2013

TNBC

Anonym skriver:

Er anonym, da jeg tænker det er lidt et tabu. Men talte med min mand om man kan tage på 14 dages kæresteferie uden sit til den tid lille skolebarn. Diskussionen startede da vi hørte at en bekendt havde været tre uger på ferie uden barn. Det synes jeg er temmelig lang tid. Men vil gerne høre forskellige meninger.

jeg synes det er for længe. jeg ville savne mine børn for meget.

forlænget weekend, 4-5dage for at pleje forholdet, men ligefrem tage på 14-3uger uden børn? Hvorfor? det er sku længe at være uden sine børn...
ellers kan man sku tage bedste med, og så kan de lave ting nogle dage, hvor forældrene så kan være lidt alene. så nyder alle det.

Anmeld

28. oktober 2013

lailamik

Anonym skriver:

Hvorfor skal det være tabu? 

Mig og kæresten tager næste sommer på ferie i en uges tid syd på, uden barn. Vi synes at det er tiltrængt. Ikke fordi vi vil slippe af med vores barn. Men simpelthen for at finde hinanden igen. Siden vi kom sammen har det ikke handlet andet om vores søn (blev gravid efter 1½ måned sammen, mistede. Og blev gravid igen inden vi havde været 1 år sammen.) til den tid vil han være ca 2½ år.

Efter vores mening, så har parforholdet lige så meget brug for at blive passet som vores søn. Lykkelige forældre=lykkeligt barn. Er selv et skilsmisse barn 2x gange og vil jeg under ingen omstændigheder udsætte mit barn ud for det samme. Derfor ser jeg vores ferie som en kampe vores forhold samt en kamp for familien.

1 uge væk, ja måske en lang tid for nogle, men heller en uge væk og finde hinanden end at blive hjemme og måske glide væk fra hindanden.

Anmeld

28. oktober 2013

Moma

For mig er rigtig ferie en ferie med mand og børn. Men kunne godt tage på weekendtur uden børn med mand for at lade op. Har lige været på venindeweekend til Kbh, det kan anbefales.

Anmeld

28. oktober 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

14 dage synes jeg er i overkanten, men en kæreste tur på en uge er helt ok! Og det er nødvendigt engang imellem..

Håber I finder en god tur at tage på!

Anmeld

28. oktober 2013

MorDk

Jeg kunne ikke selv finde på at tage afsted så lang tid. ALLER højst 7 dage. Men så skal ungerne også være en del ældre. Mellem 6-8 år. 

Anmeld

28. oktober 2013

tarkoflen

Nu er jeg barn af forældre der hvert år tog på ferie i en uge uden min bror og jeg. Det har resulteret i glade forældre, der lige har haft 34 års bryllupsdag! Hvem drømmer ikke om det? Så ja jeg ville uden at tøve tage afsted i en uge og få ladet op, hvis jeg kunne overlade mit barn til nogle voksne det er glad og tryg ved! Vi blev så forkælet når mine forældre var afsted, at det faktisk også var ferie for os

Jeg tror dog ikke jeg ville bruge 14 dage/3 ugers ferie uden mine børn, nok mest fordi jeg også tænker at det ville være halvdelen af vores ferie, og så er der ikke så meget tilbage til ferie sammen

Det skal nok lige siges, at vi også var på ferie med mine forældre, så det var ikke sådan at det kun var mine forældre der kom ud og rejse.

Så god ferie herfra

Anmeld

28. oktober 2013

Faith

Ville ALDRIG kunne undvære mine børn i 14 dage! Never ever.

Tænker tit: Når man som forældre har behov for 14 dages ferie, så har børnene det højst sandsynligt også. De har en mindst ligeså travl og stresset hverdag som forældrene. Lange dage i institution, sportsaktiviteter osv.

Anmeld

28. oktober 2013

Mettefpigen

Jeg synes det er fint at man tager en 7-14 dages ferie uden børn.... så længe det ikke sker hvert år... har selv en tanke om at tage en 7 (måske mere) dages ferie til sommer eller næste sommer :-)

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

Har aldrig selv været væk fra mit barn så længe. Men tænkte lige hvad med dele/skilsmissebørn. Min veninde talte om at tage 14 dages charterferie med sin nye kæreste, mens hendes datter alligevel er ved faren. Det er jo lidt noget andet, hvis man ikke skulle holde ferie med barnet alligevel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.