Anonym skriver:
Er anonym, da jeg tænker det er lidt et tabu. Men talte med min mand om man kan tage på 14 dages kæresteferie uden sit til den tid lille skolebarn. Diskussionen startede da vi hørte at en bekendt havde været tre uger på ferie uden barn. Det synes jeg er temmelig lang tid. Men vil gerne høre forskellige meninger.
Hvorfor skal det være tabu?
Mig og kæresten tager næste sommer på ferie i en uges tid syd på, uden barn. Vi synes at det er tiltrængt. Ikke fordi vi vil slippe af med vores barn. Men simpelthen for at finde hinanden igen. Siden vi kom sammen har det ikke handlet andet om vores søn (blev gravid efter 1½ måned sammen, mistede. Og blev gravid igen inden vi havde været 1 år sammen.) til den tid vil han være ca 2½ år.
Efter vores mening, så har parforholdet lige så meget brug for at blive passet som vores søn. Lykkelige forældre=lykkeligt barn. Er selv et skilsmisse barn 2x gange og vil jeg under ingen omstændigheder udsætte mit barn ud for det samme. Derfor ser jeg vores ferie som en kampe vores forhold samt en kamp for familien.
1 uge væk, ja måske en lang tid for nogle, men heller en uge væk og finde hinanden end at blive hjemme og måske glide væk fra hindanden.
Anmeld