Ferie uden barn ? Kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.469 visninger
27 svar
22 synes godt om
28. oktober 2013

Anonym trådstarter

Er anonym, da jeg tænker det er lidt et tabu. Men talte med min mand om man kan tage på 14 dages kæresteferie uden sit til den tid lille skolebarn. Diskussionen startede da vi hørte at en bekendt havde været tre uger på ferie uden barn. Det synes jeg er temmelig lang tid. Men vil gerne høre forskellige meninger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2013

Michelle88

Synes det er okay hvis man har brug for at tage på en weekend tur uden børn. Men synes det virker forkert når man tager på ferie uden børnene. Hvis de har nået skole alderen ved de jo også godt hvad ferie er og gerne vil med. Man har vel fået børn for at være sammen med dem og ikke for at få dem passet i ens ferier..

Anmeld

28. oktober 2013

MoarMoar

Ja, det er meget forkert efter min mening. 

Synes en weekend uden børn er ok, men heller ikke mere. 

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym101

Er anonym, da jeg tænker det er lidt et tabu. Men talte med min mand om man kan tage på 14 dages kæresteferie uden sit til den tid lille skolebarn. Diskussionen startede da vi hørte at en bekendt havde været tre uger på ferie uden barn. Det synes jeg er temmelig lang tid. Men vil gerne høre forskellige meninger.

En kæreste-uge er fint, men syntes andet er for lang tid

Mine forældre tog nogle gange en uge eller weekend på ferie til udlandet og selvfølgelig vidste jeg godt, at voksne også har brug for tid til hinanden, jeg tror jeg var 5-7 år

Anmeld

28. oktober 2013

Karina84

Jeg ville godt kunne tage på storby-ferie med manden en forlænget weekend uden ungerne. Men en uge sydpå f.eks. kunne jeg ikke finde på uden mine børn. Tror jeg ville savne dem helt vildt, og kun tænke på alle de fede oplevelser de ville gå glip af. Altså, en ferie skal man da nyde og opbleve som familie og jeg ville helt sikkert mangle dem hos os.

Anmeld

28. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Synes også der er forskel på at tage på weekendtur for at pleje hinanden og så at tage 14dage afsted. som en anden siger, man får vel børn fordi det netop er den slags man gerne vil gøre/dele med sine børn. 

Personligt ville jeg så heller ikk kunne undvære mit barn så længe 

Hmm. Men det er også svært at sige hvor grænsen går. Altså, da jeg var barn var vi altid 1uge hos farmor og farfar i sommerferien, og det var det bedste! I princippet kunne mine forældre jo have draget syd på imens, men det gjorde de aldrig. Men tror nok også at vi var blevet sure hvis vi vidste at de tog afsted mens vi skulle være hos farmor og farfar. 

Anmeld

28. oktober 2013

bøllen

Anonym skriver:

For mig ville 14 dage være alt for lang tid. Kunne ikke finde på at rejse så længe uden børn. Ville nok slet ikke tage på ferie uden mine børn. En weekend kunne blive aktuelt men ikke andet. Før ungerne er store

Anmeld

28. oktober 2013

L&V

I min verden er det alt for længe. Jeg syntes en weekend ka gå i en snæver vending men er nu mest til at man holder ferie som familie

Anmeld

28. oktober 2013

CaWi

Anonym skriver:

14 dage er ALT for lang tid efter min mening. Ja selv en uges ferie uden barn/børn ville jeg ikke gøre.
Vi kan alle have brug for alene/kæreste tid. Men så må en forlænget weekend kunne gøre det.
Eller at man er selv hjemme (og er på job osv) hvor barnet så er på ferie hos bedsterne.
Ferie for mig, er ferie med familie. Når børnene er så store og selv siger de ikke gider med, så kan man tage afsted på kæreste ferie.

Anmeld

28. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg synes, det er en lang ferie uden børn.
Næste sommer skal jeg på forlænget weekend til en ikke endnu bestemt europæisk storby med en veninde uden vores børn, men det er også noget andet, synes jeg.
Vi skal ud og se kultur og historie mm, og det vil vores unger ikke sætte pris på.
Men jeg tror ikke, jeg kunne tage afsted meget længere tid uden dem, da jeg ville savne dem og mangle dem på ferien

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.