Hahahaha god idé.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2013

DianaRJS

Muhmi skriver:

Du ville da være en passende kandidat til det show...

En passende kandidat? Jeg er igang med uddannelse og samtidig har jeg også deltids arbejde udover det har jeg over halvdelen af tiden været alene med 2 små børn. Jeg ved sku godt man skal arbejde for at få penge. Jeg er også en af dem der når jeg er færdig på barsel ruger tilbage på en su der hedder 5200 før skal og skal forsørge 4 børn men jeg brokker mig nu ikke, for ved uanset hvad har jeg et fedt betalt job og drømme uddannelsen når jeg er færdig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2013

DianaRJS

PrincessTanja skriver:

Åh blir så frustreret.. det er jo netop IKKE nogen GOD pointe i og nedsætte KH-satsen for unge under 30 "så de kan se det bedre kan betale sig og tage uddannelse".. Måske for de såkaldte "nassere", men os der faktisk er på KH ufrivilligt pga. sygdom OG stress efter konstant kamp og rutsjebanetur i systemet, der er det virkeligt bare en forværring af vores situation. Det hjælper jo ikke på de syge KH- modtagerer at man godt kan se det økonomiske i og tage uddannelse, når det netop er det vi ikke sådan bare lige kan! Når det er pga. vores psyke/helbred vi ikke kan gå i skole/praktik osv.

Det er dét folk skal til og forstå før de generaliserer.

Nå anyways, ville egentligt ikke debattere, for er træt af KH debatter og nedgørelse, ville bare dele det sjove forslag i mit første indlæg, for lidt humor til de der også har prøvet og være i - og kæmpe med - systemet.

Altså gudskelov har vi alle hver sin mening

Anmeld

29. oktober 2013

PrincessTanja

Overskuer ikke lige og svare alle, men jeg er for så vidt enig i det er godt hvis de såkaldte "dovne" "nassere" bliver straffet med nedsættelse af kontanthjælp, men som en anden siger: det skal ikke gå ud over alle. Beder bare folk huske vi også er nogle svagt stillede, sygdomsramte mennesker på KH som ikke har noget andet valg.

Anmeld

29. oktober 2013

isabellasmor

mor:) skriver:

Okay. Det er jo fint. Tak for info
Ved du om undtagelsesreglen også gælder unge under 30år?

Min mand får pt fuld kh, han er 26 ,  nu er han så på vej til at få revalidering , men hvis han stadig havde været på kh efter januar så ville han beholde den normale sats, netop pga hans papirer... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.