Hahahaha god idé.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.620 visninger
33 svar
58 synes godt om
28. oktober 2013

PrincessTanja

Min søster sendte lige den her til mig, den er dælme til og smile af:

Idé til nyt TV show: Kontanthjælp på første klasse

1: find 4 folketings medlemmer.

2: fjern alt deres luksus, dvs. bilen, huset/lejlighed, rejser og gode middage.

Nu står de uden noget som helst, dvs. i teorien hjemløse.

3: Lad dem alle starte på jobcenter i en udkants kommune hvor de søger kontanthjælp.

4: Giv dem 1 måned til at finde:

(a: Job - De er da ikke så svære at finde vel? vi er bare dovne ik?

(b: Transport muligheder - Bussen er da fantastisk, lækkert at give sine penge til den slags.

(c: Lejlighed eller hus - prøv at finde indskud til en lejlighed når du ikke må eje for over 10.000kr.

(d: Mobil telefon - Mobiler er jo ikke så dyre vel?

(e: Computer - Post fra det offentlige er jo så smart indrettet.

(e1: Husk internet

(f: Forsikring - ulykkes forsikring, det er da selvsagt ikke?

(g: Licens - Du skal lige huske at ringe til licens manden hvis du køber mobil eller pc ovenover.

5: Nu skal de sætte sig ned og lave mad budgetter for en måned

Alle disse ting skal selvfølgelig ske samtidig med at de skal sidde på jobcentret og lære at skrive ansøgninger, have læse og matematik prøver, være klar til at tage i aktivering (hvor de selv skal betale transport, også selvom det er mange km væk)

6: Realiser at du får under 5000kr. i kontanthjælp og se om du kan få det til at hænge sammen.

Let the fun begin....

Det er slet ikke så nemt vel? Men det skal det da heller ikke være, og ingen kontanthjælps modtager ønsker at være netop det. De fleste kontanthjælps modtagere er det mod deres egen vilje og rigtig mange lider at fysiske eller psykiske problemer. Rigtig mange kontanthjælpsmodtagere bliver endda først syge efter de er startet deres aktivering eller kurser da de oftest er rigtig dårligt organiserede og stress-ende.

Vidste du at ulykkesforsikringer eller indbo forsikring IKKE regnes som en nødvendig udgift af kommunen? Vidste du at heller ikke Internet eller mobiltelefoni ses som en nødvendig udgift?

Løsningen på problemer med for mange arbejdsløse, kontanthjælps modtagere, u uddannede og flere er ikke at tage penge fra dem, det bliver de bare endnu mere syge eller utilpasseede af. Husk at arbejdsløse også er mennesker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2013

lycly

PrincessTanja skriver:

3: Lad dem alle starte på jobcenter i en udkants kommune hvor de søger kontanthjælp.

(b: Transport muligheder - Bussen er da fantastisk, lækkert at give sine penge til den slags.

(c: Lejlighed eller hus - prøv at finde indskud til en lejlighed når du ikke må eje for over 10.000kr.

(g: Licens - Du skal lige huske at ringe til licens manden hvis du køber mobil eller pc ovenover.

Alle disse ting skal selvfølgelig ske samtidig med at de skal sidde på jobcentret og lære at skrive ansøgninger, have læse og matematik prøver, være klar til at tage i aktivering (hvor de selv skal betale transport, også selvom det er mange km væk)

6: Realiser at du får under 5000kr. i kontanthjælp og se om du kan få det til at hænge sammen.

Let the fun begin....

Det er slet ikke så nemt vel? Men det skal det da heller ikke være, og ingen kontanthjælps modtager ønsker at være netop det. De fleste kontanthjælps modtagere er det mod deres egen vilje og rigtig mange lider at fysiske eller psykiske problemer. Rigtig mange kontanthjælpsmodtagere bliver endda først syge efter de er startet deres aktivering eller kurser da de oftest er rigtig dårligt organiserede og stress-ende.

Vidste du at ulykkesforsikringer eller indbo forsikring IKKE regnes som en nødvendig udgift af kommunen? Vidste du at heller ikke Internet eller mobiltelefoni ses som en nødvendig udgift?

Løsningen på problemer med for mange arbejdsløse, kontanthjælps modtagere, u uddannede og flere er ikke at tage penge fra dem, det bliver de bare endnu mere syge eller utilpasseede af. Husk at arbejdsløse også er mennesker.

Det beskriver vist meget godt at det er rimelig nederen at være på kontanthjælp - håber det skræmmer nogen af de dovne

Men når det så er sagt, hvordan skal det så være at være på kontanthjælp? Skal man bare fodres med penge og slippe for omkostninger som forsikring og licens?
Jeg synes der bør være forskel på om man er på kontanthjælp pga arbejdsløshed (for det KAN der jo i teorien gøres noget ved) eller om man er det pga sygdom (for det kan man jo sjældent gøre for eller ved)

Anmeld

29. oktober 2013

Mettefpigen

LuLy skriver:

Det beskriver vist meget godt at det er rimelig nederen at være på kontanthjælp - håber det skræmmer nogen af de dovne

Men når det så er sagt, hvordan skal det så være at være på kontanthjælp? Skal man bare fodres med penge og slippe for omkostninger som forsikring og licens?
Jeg synes der bør være forskel på om man er på kontanthjælp pga arbejdsløshed (for det KAN der jo i teorien gøres noget ved) eller om man er det pga sygdom (for det kan man jo sjældent gøre for eller ved)

De syge skal IKKE have 5000 om måneden.... de skal kunne leve fint uden at skulle bekymre sig om, om det hele skal gå godt eller skidt.... plus at de skal have mere hjælp, stedet for at blive smidt ud i aktivering når de ikke er klar til det....

Synes at Kh skal være så man lige kan klare den, det skal ikke være luksus , men man skal stadig kunne leve..m men der skal være mere hjælp til at finde job... stedet for at blive smidt foran en com og passe sig selv.... og derefter ryge i aktivering i 35 timer om ugen og søge job udover det.... ved godt at man selv skal søge job, men der burde stadig være mere hjælp til hvordan tingene gøres bedst,....

Anmeld

29. oktober 2013

DianaRJS

PrincessTanja skriver:

Let the fun begin....

synes det er komisk at folk ser negativt på at kh satsen er blevet sat ned

det er lidt som om det ikke er gået op for jer at satsen er det samme som ved en su, hvilket også vil blive nødvendigt at skulle på da langt de fleste kræver olk har en uddannelse før de kan arbejde hos dem

men ja jeg er enig... life sux.... tænk nu hvis man skulle arbejde for at få penge

Anmeld

29. oktober 2013

jydeinden

DianaRJS skriver:

det er lidt som om det ikke er gået op for jer at satsen er det samme som ved en su, hvilket også vil blive nødvendigt at skulle på da langt de fleste kræver olk har en uddannelse før de kan arbejde hos dem

men ja jeg er enig... life sux.... tænk nu hvis man skulle arbejde for at få penge

sorry jeg bliver en anelse provokeret af din udtalelse for det virker lidt som om at du er en af dem som ikke vil indse at nogen af dem som er på kontanthjælp (herunder mig selv) er det af en årsag som ikke har noget som helst med ikke at gide at arbejde.. kunne det mon evt tænkes bare sådan ca at nogen var det fordi de var syge? ved godt det er yderst utænkeligt

Anmeld

29. oktober 2013

grinny

LuLy skriver:

Jeg har som sådan ikke noget imod at kontanthjælpen skal sættes ned og at vi skal betale som alle andre, sådan er det bare 

Jeg kan blive lidt harm over at jeg som forsørger over 25 (udeboende) kan få det samme som en over 25 (udeboende), hvorfor skal jeg have det samme når jeg er forsørger? Så er det vel flere udgifter?

Og så det der gør allermest ondt og det der pisser mig mest af er, at det åbenbart er blevet helt okay og nærmest normalt at være efter folk på KH. Jeg føler at der over de sidste 5 år - men især det sidste 1 år her - er blevet kørt så voldsom en hetz mod folk på KH at det nærmest er sygeligt. Det er så sørgeligt at vi har så stort et behov for at rakke ned på andre mennesker der faktisk i forvejen ligger så langt nede i jorden at vi har svært ved at komme op.

Jeg vil hellere leve 10 år på 5000 kr. end at få af vide næsten dagligt hvor uselt et menneske jeg er fordi jeg ikke har et arbejde 

- Dette indlæg er ikke ment til dig, bare mit svar til dit spørgsmål  

Anmeld

29. oktober 2013

Mettefpigen

DianaRJS skriver:

Jaa men på SU kan man tage lån og arbejde ved siden af....
Og man arbejder altså også for at få sin kh....

Anmeld

29. oktober 2013

lycly

grinny skriver:

Jeg har som sådan ikke noget imod at kontanthjælpen skal sættes ned og at vi skal betale som alle andre, sådan er det bare 

Jeg kan blive lidt harm over at jeg som forsørger over 25 (udeboende) kan få det samme som en over 25 (udeboende), hvorfor skal jeg have det samme når jeg er forsørger? Så er det vel flere udgifter?

Og så det der gør allermest ondt og det der pisser mig mest af er, at det åbenbart er blevet helt okay og nærmest normalt at være efter folk på KH. Jeg føler at der over de sidste 5 år - men især det sidste 1 år her - er blevet kørt så voldsom en hetz mod folk på KH at det nærmest er sygeligt. Det er så sørgeligt at vi har så stort et behov for at rakke ned på andre mennesker der faktisk i forvejen ligger så langt nede i jorden at vi har svært ved at komme op.

Jeg vil hellere leve 10 år på 5000 kr. end at få af vide næsten dagligt hvor uselt et menneske jeg er fordi jeg ikke har et arbejde 

- Dette indlæg er ikke ment til dig, bare mit svar til dit spørgsmål  

Jeg tror at den der tendens til at hakke på folk er kommet i takt med at man oplever at mange udnytter systemet. Og det bliver pludselig til "alle dem på kontanthjælp". Ligesom hvis indvandrere laver noget kiminelt, så er ALLE indvandrere jo lige pludselig kriminelle.
Tror desværre det er en tendens vi aldrig kommer af med og det er trist og kan sagtens forstå det er pisse irriterende

Men synes du har ret i at det ikke er fair at en forsørger skal have det samme som en der ikke er forsørger

Anmeld

29. oktober 2013

wamse

Jeg er så nu igang med at søge kh, og jeg synes det er så NEDVÆRDIGENDE.

For det første bliver jeg kostet rundt til flere forskellige ansatte, som hver sidder med deres kompetenceområde, så jeg kan ingen steder rigtig få svar på alle mine spørgsmål, og jeg skal alle steder skal alle steder lave en ansøgning om forskellige ydelser.
Jeg står nu, og har absolut ingen anelse om, jeg kan betale husleje, strøm, mad eller noget til den første, da jeg ikke har kunnet søge kh før i torsdags.
Ingen anden end lige en medarbejder, som jeg hører under pga mit cpr nr, kan svare mig på, om der findes en enkeltydelse, som jeg kan søge.

I fredags fik jeg at vide, af en anden medarbejder, som har andre kh modtager under sig pga deres cpr nr., at normalvis bliver vi altså lidt sure på jer når i søger så sent som du har gjort............

Min boligsikring falder, da min su lån ikke har talt med som indtægt.

Jeg går 3000 ned i udbetaling, da jeg fik højeste lån på su, og er enlig forsørger. Ja jeg ved det skal tilbagebetales, men der skulle jeg så gerne også have siddet med en uddannelse, hvor jeg kunne have betalt tilbage uden problemer.

Jeg vil lige tilføje som sammenligning, da jeg skulle over på su i marts i år, skulle jeg ind på su.dk, sætte et kryds og voila, slam bam thank you mam, intet nedværdigende i det.........

Jeg er et menneske i krise, og jeg søger kh fordi jeg ikke har andre muligheder, ligesom mange andre, og det MINDSTE jeg kan forvente, det er sgu at blive mødt som et ligeværdigt menneske.

Anmeld

29. oktober 2013

hesøth

jydeinden skriver:

sorry jeg bliver en anelse provokeret af din udtalelse for det virker lidt som om at du er en af dem som ikke vil indse at nogen af dem som er på kontanthjælp (herunder mig selv) er det af en årsag som ikke har noget som helst med ikke at gide at arbejde.. kunne det mon evt tænkes bare sådan ca at nogen var det fordi de var syge? ved godt det er yderst utænkeligt

Ja tak jo det har vi fattet. Og er ret sikker på at ALLE er enige om at syge og alm arbejdsløse er to forskellige grupper, der skal behandles forskelligt.

Jeg bliver en anelse provokeret af at der ALTID smides en kommentar om at vi intet fatter om dem der er syge....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.