det så jeg gerne..

Jeg er kommet på kh for første gang grundet jeg ikke blev optaget på studie, og mit sommerferie arbejdsplads ikke ville fastansætte mig pga graviditet. Så nu sidder jeg fast indtil barsel er slut, virkelig øv.
Hvis jeg kun ender med at få uddannelseshjælp så er jeg bange for vi må flytte, for vores økonomi kan ikke hænge sammen med så lille en indkomst, og lejligheder er der jo nok af i Århus, hvor de studerende bor i skurvogne, og campingvogne grundet boligmangel.
Jeg kan sagtens se pointen i at unge skal tage en uddannelse, men uddannelsespligt mener jeg sagtens man kan have uden at sætte dem på en urealistisk indkomst, eftersom SU er set som en støtte og ikke en forsøgelse så mener jeg det er urimeligt at forvente at unge der højst sandsynligt er havnet ufrivilligt på KH uden mulighed for at indrette tilværelsen efter den nye lave indkomst skal kunne klare sig. Man kan være så uheldig at blive ledig efter optagelses perioden på de fleste studier, skal folk så tvinges ud i at tage en hvilken som helst uddannelse de ikke ønsker, fordi de er den eneste der optager, bare for at få en højere indkomst..
Jeg er pt blevet placeret i kategorien aktivitetsparat, så håber på jeg kan få tilskud så jeg ikke falder i ydelse, hvis ikke så er vi seriøst på røven...
Anmeld