Spørgsmål og afstemning til jer der ikke ejer hus...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2009

Plysbjørnen

Eva skriver:

Nu får man jo ikke andet end 1100kr pr barn og 1100kr pr familie som enlig..alt andet får alle andre med samme indtægt..
Men su er på 10.000kr brutto og lån på 4000kr...

Jeg vil gerne have din su når jeg skal til at studere, for jeg kan da kun få godt 5000... men okay jeg er jo heller ikke enlig...

Ja så kan jeg godt se hvordan du kan have så mange penge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2009

Honningblomst

Trold skriver:

Jeg vil gerne have din su når jeg skal til at studere, for jeg kan da kun få godt 5000... men okay jeg er jo heller ikke enlig...

Ja så kan jeg godt se hvordan du kan have så mange penge...

Hvis jeg så får din mand og et liv med en mor og far hver dag til mine børn...så er det sgu en aftale..

Anmeld

23. juli 2009

Plysbjørnen

Eva skriver:

Hvis jeg så får din mand og et liv med en mor og far hver dag til mine børn...så er det sgu en aftale..

Ham vil jeg sgu ikke af med... Men her ser vi nøjagtig grunden til at jeg ikke fatter system Danmark... Men det er der jo ikke noget at gøre ved...

Synes da det må være dejligt for enlige at de kan leve så godt...

Anmeld

23. juli 2009

Honningblomst

Trold skriver:

Ham vil jeg sgu ikke af med... Men her ser vi nøjagtig grunden til at jeg ikke fatter system Danmark... Men det er der jo ikke noget at gøre ved...

Den debat synes jeg helt sikkert du skal tage, bare et andet sted...-smiler.
Det kan aldrig og kommer aldrig til at være en fordel at være enlig og have alle udgifter selv og slet ikke med et job, for der er intet ekstra...udover børnepengene..
Jeg har læst på su som enlig, til præcis det samme som alle andre fik og det var sørme ikke let...
Men jeg er alene med alle udgifter...og grunden til jeg kan spare så meget er nok nærmere at jeg ingen gæld har..slet ingen, alt er betalt....og at jeg ikke har udgifter på sport, rejser, dyre smarte ting osv....
Vi tager alle nogæe valg her i livet...men at tro at enlige forgyldes, det er ikke sandheden...at jeg så mener det i højere grad skulle være far og mor der delte udgifter til feks institution, det er en anden historie...
Knus til dig...og hvor jeg misunder dig at have en far til dine børn...altid..

Anmeld

23. juli 2009

Mette+Mathias

Trold skriver:

Skal vi godtnok til at diskutere hvor fantastistk de enlige har det?

Jeg vil med glæde undvære de penge, for til gengæld.... holder jeg ALLE fødselsdage med mine børn, jeg fejrer juleaften, nytårsaften osv. med dem, HVERT år, - jeg har en far at dele glæderne med, - at dele arbejdsopgaverne med, - en som kan se efter børnene 10 min. mens jeg lige smutter i NEtto, uden at behøve at tage børnene med, en at tale med om aftenen når børnene sover, en at putte mig ind til, en som giver mig et kram, en som lytter osv osv osv.

Det vil jeg ikke bytter for 1100 pr barn (i kvartalet IKKE om måneden) + 1100 pr. familie (ligeledes pr. kvartal).

De andre ting som Eva formentlig får, - friplads og boligsikring, - gives jo også til par med lav indtægt, - det har ikke noget med ens civile status at gøre.

Anmeld

23. juli 2009

Mette+Mathias

Trold skriver:

Men forresten, hvis det er så fantastisk godt, - økonomisk, - så kan jeg da ikke forstå at du ikke forlængst har skilt dig af med ham, som holder dig - økonomisk - nede?

Anmeld

23. juli 2009

Plysbjørnen

Eva skriver:

Den debat synes jeg helt sikkert du skal tage, bare et andet sted...-smiler.
Det kan aldrig og kommer aldrig til at være en fordel at være enlig og have alle udgifter selv og slet ikke med et job, for der er intet ekstra...udover børnepengene..
Jeg har læst på su som enlig, til præcis det samme som alle andre fik og det var sørme ikke let...
Men jeg er alene med alle udgifter...og grunden til jeg kan spare så meget er nok nærmere at jeg ingen gæld har..slet ingen, alt er betalt....og at jeg ikke har udgifter på sport, rejser, dyre smarte ting osv....
Vi tager alle nogæe valg her i livet...men at tro at enlige forgyldes, det er ikke sandheden...at jeg så mener det i højere grad skulle være far og mor der delte udgifter til feks institution, det er en anden historie...
Knus til dig...og hvor jeg misunder dig at have en far til dine børn...altid..

Det var også derfor jeg ikke gik nærmere ind på det... fordi jeg ikke ville diskutere det her...

Ja vi har alle taget nogen valg... men alligevel... Vores udgifter bliver ikke mindre bare fordi vi er 2 godt nok er vi 2 om huslejen... men tilgengæld er der da flere til hvor det er dyre at være 2 end en...

Men fred være med det...

Betina

Anmeld

23. juli 2009

Plysbjørnen

Men forresten, hvis det er så fantastisk godt, - økonomisk, - så kan jeg da ikke forstå at du ikke forlængst har skilt dig af med ham, som holder dig - økonomisk - nede?

Det kræver da at jeg bliver gift med ham først... Men jeg har nu heller ikke sagt at jeg ville diskutere det... jeg skrev bare at jeg ikke fattede system Danmark...

Anmeld

23. juli 2009

Mette+Mathias

Trold skriver:

Det kræver da at jeg bliver gift med ham først... Men jeg har nu heller ikke sagt at jeg ville diskutere det... jeg skrev bare at jeg ikke fattede system Danmark...

At blive skilt og skille sig af med en person, er ikke helt det samme Man kan jo godt gå fra faderen til barnet uden at være gift, og derved blive enlig mor.

Anmeld

23. juli 2009

Plysbjørnen

Mette+Mathias skriver:

At blive skilt og skille sig af med en person, er ikke helt det samme Man kan jo godt gå fra faderen til barnet uden at være gift, og derved blive enlig mor.

det er rigtigt... fik bare ikke lige læst ordenligt efter... undskyld...
Men som sagt jeg ønsker ikke at ødelægge Evas debat...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.