Spørgsmål og afstemning til jer der ikke ejer hus...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor meget har I stående på opsparingen til evt hus bil eller andet stort engang...

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.476 visninger
34 svar
0 synes godt om
23. juli 2009

Honningblomst

eller på anden måde har opsparing i aktier, obligationer osv..

Jer der bare har en opsparing til måske hus engang osv...Hvor meget har I stående?? og evt hvor meget skal man mon prøve at spare op om året..

Jeg sidder og ligger budget og prøver at finde ud af hvor meget jeg skal pare, så jeg ikke er helt på røven når jeg er uddannet...vil jo evt gdt invistere i et hus...men tænker om det er dumt når jeg nu arver det her engang alligevel..men gider jeg blive her...alle de spørgsmål..andre der kender til det, når ikke man er fasttømret i det fine perfekte hus med samtale køkken og veltrimmet have??

I behøver ikke svare hvis det er for privat, men bare lige klikke på hvor meget I har stående....til der kommer en dag??

Knus Eva..som VIL spare alle børnepengene og 3000kr om md. det næste år...det SKAL kunne lade sig gøre hvis jeg strammer op...dankortet er væk-smiler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ingenting her - er selv studerende... Men manden har arvet så han har lidt

Anmeld

23. juli 2009

Mette+Mathias

Hej Eva

Jeg undrer mig lidt nogle gange. JEg ved, - fra det du selv har fortalt - at du ikke har specielt meget udbetalt hver måned, og du har også 3 børn som skal have mad, tøj osv., og alligevel kan/vil du spare 3.000 op om måneden, - tænker du ikke nogle gange på, om du mon sparer for meget op, - at i måske kunne have mere glæde af at bruge pengene nu? - måske på lidt luksus?

Nu må du ikke misforstå mig, - jeg synes det er godt med økonomisk sans - og det er godt at kunne spare op, - men er det ikke lidt surt nogle gange, - for jeg kan forestille mig at du er nødt til at tænke godt over det, hver gang du bruger lidt penge, - og det må være lidt trættende i længden, - man har vel også lyst til bare at grov-forkæle ungerne indimellem? Og selv om der er mange måder at forkæle på, - så er det svært at komme udenom at nogle af dem koster penge.

Anmeld

23. juli 2009

Honningblomst

Hej Eva

Jeg undrer mig lidt nogle gange. JEg ved, - fra det du selv har fortalt - at du ikke har specielt meget udbetalt hver måned, og du har også 3 børn som skal have mad, tøj osv., og alligevel kan/vil du spare 3.000 op om måneden, - tænker du ikke nogle gange på, om du mon sparer for meget op, - at i måske kunne have mere glæde af at bruge pengene nu? - måske på lidt luksus?

Nu må du ikke misforstå mig, - jeg synes det er godt med økonomisk sans - og det er godt at kunne spare op, - men er det ikke lidt surt nogle gange, - for jeg kan forestille mig at du er nødt til at tænke godt over det, hver gang du bruger lidt penge, - og det må være lidt trættende i længden, - man har vel også lyst til bare at grov-forkæle ungerne indimellem? Og selv om der er mange måder at forkæle på, - så er det svært at komme udenom at nogle af dem koster penge.

Misforstår ikke-smiler- det er ok du spørger...men jeg har nu i snart to år brugt alt for mange penge og det synes jeg er træls...på alt og intet og vi mangler ingenting..
At spare op gør at jeg netop kan give børnene lidt luksus og ikke bare klatte dem væk...og måske tre tusind er for meget...overvejede fire tusind...kan jo se at mange mennesker lever for lidt og ville selv prøve det...må være fedt at kunne spare-smiler og med det budget jeg har lagt, kan jeg spare 90.000kr sammen på et år, det ville da give lidt frihed til at gøre lidt...
Knus <Eva

Anmeld

23. juli 2009

lonemus

Men Eva er du ikke på SU som pædagigstuderende?? - så må det da være svært at spare op på en SU!?!?!?

Lone

Anmeld

23. juli 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg sparer ikke noget op, desværre. Men synes simpelthen ikke vi har råd til det

Anmeld

23. juli 2009

Plysbjørnen

imtet nul nada... det har vi ikke råd til...

Anmeld

23. juli 2009

qp

Hej Eva :-)

Jeg undrer mig bare over hvordan kan du lægge 3-4000 til side når du tidligere har skrevet i div indlæg, at du må låne penge hver månede for, at få tingene til at hænge sammen?

Kh M (der har en meget lille opsparing) 

Anmeld

23. juli 2009

Zeta

Eva skriver:

eller på anden måde har opsparing i aktier, obligationer osv..

Jer der bare har en opsparing til måske hus engang osv...Hvor meget har I stående?? og evt hvor meget skal man mon prøve at spare op om året..

Jeg sidder og ligger budget og prøver at finde ud af hvor meget jeg skal pare, så jeg ikke er helt på røven når jeg er uddannet...vil jo evt gdt invistere i et hus...men tænker om det er dumt når jeg nu arver det her engang alligevel..men gider jeg blive her...alle de spørgsmål..andre der kender til det, når ikke man er fasttømret i det fine perfekte hus med samtale køkken og veltrimmet have??

I behøver ikke svare hvis det er for privat, men bare lige klikke på hvor meget I har stående....til der kommer en dag??

Knus Eva..som VIL spare alle børnepengene og 3000kr om md. det næste år...det SKAL kunne lade sig gøre hvis jeg strammer op...dankortet er væk-smiler

Børnepengene OG 3.000 pr. md på SU som enlig mor med 3 børn.Kære  Eva, du har vist overvurderet situationen eller regnet meget galt. Hvis det kan lade sig gøre, så er dit rådighedsbeløb simpelthen for stort og så vil jeg gerne have noget topskat igen tak

Vil du have mit kontonummer?

Anmeld

23. juli 2009

Plysbjørnen

Eva for at være helt ærlig, jeg synes ikke du er rigtig klog når du vil spare 3000+ op, på en su, kan så heller ikke helt se hvordan du skulle kunne gøre det, med mindre det er for du ikke betaler husleje, da det jo er dine forældres hus du bor i... Tag dog og lev i nuet og ikke i fremtiden...

Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.