Spørgsmål og afstemning til jer der ikke ejer hus...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Men Eva er du ikke på SU som pædagigstuderende?? - så må det da være svært at spare op på en SU!?!?!?

Lone

Kommer jo an på hvor hårdt man sidder, ikke-smiler- og hvor lidt man  kan leve for...så jo, jeg har ikke sparet op før nu, men skal nok give besked om hvor hårdt det er om et par måneder-smiler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2009

Honningblomst

Marcus' Mor skriver:

Hej Eva :-)

Jeg undrer mig bare over hvordan kan du lægge 3-4000 til side når du tidligere har skrevet i div indlæg, at du må låne penge hver månede for, at få tingene til at hænge sammen?

Kh M (der har en meget lille opsparing) 

Jamen, så er det nok dem jeg prøver at spare-smiler- altså dem jeg låner hver måned...jeg gad simpelthen ikke sidde for hårdt i det, så har lånt...men nu vil jeg se om jeg kan spare dem hver måned, så der er til feks en rejse med drengene som de ønsker sig-smiler- men jeg må jo igen sige at det her kun er en prøve og aner helt ærligt ikke hvor godt jeg er til det-griner- men jeg skal vende tilbage-smiler-

Anmeld

23. juli 2009

Mette+Mathias

Eva skriver:

Misforstår ikke-smiler- det er ok du spørger...men jeg har nu i snart to år brugt alt for mange penge og det synes jeg er træls...på alt og intet og vi mangler ingenting..
At spare op gør at jeg netop kan give børnene lidt luksus og ikke bare klatte dem væk...og måske tre tusind er for meget...overvejede fire tusind...kan jo se at mange mennesker lever for lidt og ville selv prøve det...må være fedt at kunne spare-smiler og med det budget jeg har lagt, kan jeg spare 90.000kr sammen på et år, det ville da give lidt frihed til at gøre lidt...
Knus <Eva

Ja, det er mange penge at spare op hver måned, - jeg ville ønske jeg kunne gøre det samme, og det BURDE jeg jo kunne, eftersom vi jo er to, og ikke er studerende og derfor har mere at spare op af, - meeen...synes altid liiiige der kommer et eller andet, som koster ....forleden var det 1200 til dyrlægen og sådan er det hver måned.

Anmeld

23. juli 2009

Honningblomst

Trold skriver:

Eva for at være helt ærlig, jeg synes ikke du er rigtig klog når du vil spare 3000+ op, på en su, kan så heller ikke helt se hvordan du skulle kunne gøre det, med mindre det er for du ikke betaler husleje, da det jo er dine forældres hus du bor i... Tag dog og lev i nuet og ikke i fremtiden...

Betina

Jamen hvorfor ikke spare og så udleve nogæe af ens drømme...og jeg lever jo lige nu og her...har sgu lige smidt en masse penge efter det jeg har ønsket mig længe...men jeg har virkelig brugt alt for meget på intet...
Så nu skal jeg prøve at spare alt det jeg har brugt-smiler
Og jo, jeg giver 7500kr for at bo her-smiler
Knus Eva

Anmeld

23. juli 2009

Honningblomst

Mette+Mathias skriver:

Ja, det er mange penge at spare op hver måned, - jeg ville ønske jeg kunne gøre det samme, og det BURDE jeg jo kunne, eftersom vi jo er to, og ikke er studerende og derfor har mere at spare op af, - meeen...synes altid liiiige der kommer et eller andet, som koster ....forleden var det 1200 til dyrlægen og sådan er det hver måned.

Åh, det er lige præcis det der sker her...nu skulle bilen have nye dæk, så en fartbøde(fy Eva) osv osv...og ja, I er to, men så er der også to til alle de trælse udgifter..
Men jeg vil simpelthen prøve at have penge i banken og ikke bare i H&M, fik sgu et chok da jeg så hvad jeg havde brugt der-griner
Knus Eva

Anmeld

23. juli 2009

Honningblomst

Zeta skriver:

Børnepengene OG 3.000 pr. md på SU som enlig mor med 3 børn.Kære  Eva, du har vist overvurderet situationen eller regnet meget galt. Hvis det kan lade sig gøre, så er dit rådighedsbeløb simpelthen for stort og så vil jeg gerne have noget topskat igen tak

Vil du have mit kontonummer?

OG Studielån....det er en del af det der skal spares..og det kunne jeg jo have undværet, men ville gerne kunne leve-smiler- så nu sparer jeg
Knus til dig..

Anmeld

23. juli 2009

Mette+Mathias

Eva skriver:

Åh, det er lige præcis det der sker her...nu skulle bilen have nye dæk, så en fartbøde(fy Eva) osv osv...og ja, I er to, men så er der også to til alle de trælse udgifter..
Men jeg vil simpelthen prøve at have penge i banken og ikke bare i H&M, fik sgu et chok da jeg så hvad jeg havde brugt der-griner
Knus Eva

Det er måske lige før du har aktier i H & M, - og de siger "Hej Eva" når du træder ind i butikken?

Anmeld

23. juli 2009

Plysbjørnen

Eva skriver:

Jamen hvorfor ikke spare og så udleve nogæe af ens drømme...og jeg lever jo lige nu og her...har sgu lige smidt en masse penge efter det jeg har ønsket mig længe...men jeg har virkelig brugt alt for meget på intet...
Så nu skal jeg prøve at spare alt det jeg har brugt-smiler
Og jo, jeg giver 7500kr for at bo her-smiler
Knus Eva

Okay, hvor meget får du udbetalt i su???

ved godt at du får både i fordel og bagdel fordi du er enlig mor... Men det lyder helt sindsygt det der...

Ja det ved jeg godt du har...

Anmeld

23. juli 2009

Honningblomst

Mette+Mathias skriver:

Det er måske lige før du har aktier i H & M, - og de siger "Hej Eva" når du træder ind i butikken?

-griner- ja, næsten og især når man tænker på at det meste tøj ikke købes der men på nettet til drengene...så nu skal der strammes op!!
Knus..

Anmeld

23. juli 2009

Honningblomst

Trold skriver:

Okay, hvor meget får du udbetalt i su???

ved godt at du får både i fordel og bagdel fordi du er enlig mor... Men det lyder helt sindsygt det der...

Ja det ved jeg godt du har...

Nu får man jo ikke andet end 1100kr pr barn og 1100kr pr familie som enlig..alt andet får alle andre med samme indtægt..
Men su er på 10.000kr brutto og lån på 4000kr...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.