Har vi givet automatisk tilladelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2013

AnnaK89

LMX skriver:

Det er sgu da godt nok en træls måde at det skal gøres på. Det kunne godt gøres med en anelse mere respekt for jer som, trods alt, stadig bor i lejligheden!

Øv.. Håber ikke det giver anledning til for meget stress..

Held og lykke fremover 

Præcis, tak!
Føler bare vi hele tiden skal tilpasse os efter hvornår de kan, men vi har jo altså også skole og arbejde der skal passes, plus at vi står overfor en skilsmisse, som jo aldrig er sjov

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2013

l.kjoeller

AnnaKJ skriver:

Nu er det sådan, at vi har opsagt vores lejlighed, da vi skal skilles.
Og nu ringer folk konstant til os, fordi at de vil ud og se lejligheden.
Har vi på en eller anden måde automatisk givet boligforeningen tilladelse til at de må give vores telefonnummer ud til tilfældige folk?
For jeg synes det er meget krænkende og ubehageligt.
Vores adresse og telefonnummer er "hemmeligt", altså står ikke på de gule sider eller krak, og det er jo et valg som vi har taget, og jeg synes ikke det er rart at det så alligevel kommer ud til andre folk, uden at vi har kontrol over det.
Og de vil jo alle ind og se lejligheden, det er virkelig grænseoverskridende for mig, at få folk på "besøg" på den måde. Kunne de da for pokker ikke vente til vi var flyttet?

Kan jeg tillade mig at klage over dette hos boligforeningen? Og har jeg ret til at sige nej til at folk må komme og se lejligheden?
Jeg vil simpelthen ikke have det og jeg føler mig rigtig utilpas og krænkede.

tror ikke du kommer udenom at folk må komme og se lejligheden. i behøver dog ikke selv være til stede. kan en fra boligforeningen. er tvivl om om de må give telefonnr ud 

Anmeld

21. oktober 2013

Lykke:)

Nu er det sådan, at vi har opsagt vores lejlighed, da vi skal skilles.
Og nu ringer folk konstant til os, fordi at de vil ud og se lejligheden.
Har vi på en eller anden måde automatisk givet boligforeningen tilladelse til at de må give vores telefonnummer ud til tilfældige folk?
For jeg synes det er meget krænkende og ubehageligt.
Vores adresse og telefonnummer er "hemmeligt", altså står ikke på de gule sider eller krak, og det er jo et valg som vi har taget, og jeg synes ikke det er rart at det så alligevel kommer ud til andre folk, uden at vi har kontrol over det.
Og de vil jo alle ind og se lejligheden, det er virkelig grænseoverskridende for mig, at få folk på "besøg" på den måde. Kunne de da for pokker ikke vente til vi var flyttet?

Kan jeg tillade mig at klage over dette hos boligforeningen? Og har jeg ret til at sige nej til at folk må komme og se lejligheden?
Jeg vil simpelthen ikke have det og jeg føler mig rigtig utilpas og krænkede.

Jeg har for få måneder siden opsagt min gamle lejlighed, da min kæreste og jeg endelig fik taget os sammen og fandt noget sammen MEN! I forbindelse med opsigelsen af den gamle lejlighed stod der, at når jeg havde sat min underskrift på papiret, gav jeg tilladelse til, at de (boligselskabet) måtte give mit telefonnummer til intetesserede. Ringede ind og spurge om man kunne indgå det, at telefonnummeret blev givet videre, men nej - åbenbart ikke. Fik faktisk bare svaret "så må du ignorere de sms'er eller opkald" .... Ret irriterende! Men var faktisk omvendt glad for, at jeg også fik et nummer så vi kunne se vores lejlighed inden vi sagde ja til den

Anmeld

21. oktober 2013

SomViSerDet

Er enig med de øvrige. Når I har opsagt lejligheden, er I forpligtede til at vise den frem enten selv eller udlevere nøgle til boligselskabet, så de kan gøre det. 

Hvis I på nogen måde er til hindre for at lejligheden kan lejes ud til andre, vil I blive opkrævet husleje indtil den er lejet ud igen. 

Udlevering af tlf.nr. er normal praksis, da boligforeningen jo ikke kan lave aftaler på jeres vegne om hvornår I er hjemme til fremvisning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.