Har vi givet automatisk tilladelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

på det papir vi skulle lave da vi opsagde vores skulle vi krydse af efter om boligselskabet skulle varetage fremvisning... hvis man ikke satte kryds der så blev ens nummer sendt med ud til dem der fik tilbudt boligen...

sådan har det været begge gange vi flyttede...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2013

Karina84

AnnaKJ skriver:

Kan godt være at det er besværligt, men så mener jeg, at boligforeningen må ringe til os og aftale når det er de har nogen der gerne vil se den og så aftale derfra.

Og nu står jeg med en eller anden sur kineser i røret, der er vildt mopset over at hun ikke må komme og se lejligheden idag
Det er sku da os der bor der og det skal vel passe med vores skema, det kan da ikke passe at vi skal gå og tage fri fordi at hun bliver stædig!

Tja, altså hvis det fungere som det gør her, så har de måske kun et par dage til at svare om de vil have den, ellers går den til andre længere nede af listen. Så man kan jo godt forstå at man er lidt ivrig, men det skal selvfølgelig ikke gå ud over jer.

Hende der boede her, var ikke klar over at der blevet sendt breve ud, så hun var også lidt overrasket da vi ringede og ville ud og se den, og ej heller vidste hver hun eller vi, at vi var flere om budet indenfor en tidsramme af få dage.

Du må ringe til boligselskabet og snakke med dem om det, om hvordan det fungere. Så kan det være i kan finde en løsning som i også har det bedre med 

Anmeld

21. oktober 2013

MorTil4<3

AnnaKJ skriver:

Nu er det sådan, at vi har opsagt vores lejlighed, da vi skal skilles.
Og nu ringer folk konstant til os, fordi at de vil ud og se lejligheden.
Har vi på en eller anden måde automatisk givet boligforeningen tilladelse til at de må give vores telefonnummer ud til tilfældige folk?
For jeg synes det er meget krænkende og ubehageligt.
Vores adresse og telefonnummer er "hemmeligt", altså står ikke på de gule sider eller krak, og det er jo et valg som vi har taget, og jeg synes ikke det er rart at det så alligevel kommer ud til andre folk, uden at vi har kontrol over det.
Og de vil jo alle ind og se lejligheden, det er virkelig grænseoverskridende for mig, at få folk på "besøg" på den måde. Kunne de da for pokker ikke vente til vi var flyttet?

Kan jeg tillade mig at klage over dette hos boligforeningen? Og har jeg ret til at sige nej til at folk må komme og se lejligheden?
Jeg vil simpelthen ikke have det og jeg føler mig rigtig utilpas og krænkede.

sådan er det desværre . . jeg tror godt i kan nægte at folk må komme og se lejligheden , men så skal I betale for den tid lejligheden står tom til de nye flytter ind

ellers mister boligselskabet penge . .

sådan var det i hvert fald for os

Anmeld

21. oktober 2013

Miin'Baby'Mus

AnnaKJ skriver:

Nu er det sådan, at vi har opsagt vores lejlighed, da vi skal skilles.
Og nu ringer folk konstant til os, fordi at de vil ud og se lejligheden.
Har vi på en eller anden måde automatisk givet boligforeningen tilladelse til at de må give vores telefonnummer ud til tilfældige folk?
For jeg synes det er meget krænkende og ubehageligt.
Vores adresse og telefonnummer er "hemmeligt", altså står ikke på de gule sider eller krak, og det er jo et valg som vi har taget, og jeg synes ikke det er rart at det så alligevel kommer ud til andre folk, uden at vi har kontrol over det.
Og de vil jo alle ind og se lejligheden, det er virkelig grænseoverskridende for mig, at få folk på "besøg" på den måde. Kunne de da for pokker ikke vente til vi var flyttet?

Kan jeg tillade mig at klage over dette hos boligforeningen? Og har jeg ret til at sige nej til at folk må komme og se lejligheden?
Jeg vil simpelthen ikke have det og jeg føler mig rigtig utilpas og krænkede.

Udlejerne plejer som regel at give nummer og adresse videre og så skal I sørge for at udleje lejligheden  Jeg kender i hvert fald ikke til andre regler og de gange vi selv har flyttet har det oigså været sådan.

Men mit råd er at sige til de folk at i har en ugentligt dag kl det og det og så kan folk komme der så du ikke får besøg hele tiden 

Anmeld

21. oktober 2013

Christina74

Der er klare regler på området

I har pligt til at fremvise den 5 dage på en uge og i passende tidsrum. 

Dehar intet gjort de ikke må men det har i måske ? :-(  ved at afvise folk

Gå ind på lejernes lands organisation  L L O og læs om reglerne.

Anmeld

21. oktober 2013

AnnaK89

Christina74 skriver:

Der er klare regler på området

I har pligt til at fremvise den 5 dage på en uge og i passende tidsrum. 

Dehar intet gjort de ikke må men det har i måske ? :-(  ved at afvise folk

Gå ind på lejernes lands organisation  L L O og læs om reglerne.

Vi har aldeles ikke afvist folk! Og det står vist heller ingen steder at vi har gjort!!!
Vi har fremvist de gange der er blevet ringet til os, men når en eller anden sur mokke absolut synes det skal være idag fordi hun selv er sent ude med tilbagemelding, så er det sku ikke mit problem! Og det har jeg også lige fået bekræftet hos boligforeningen. Hun har 8 dage til at kontakte os og svarer, men vælger at komme 1 dag før, og når det ikke passer ind i vores skema, så bliver hun sur!

Anmeld

21. oktober 2013

Christina74

Vi har aldeles ikke afvist folk! Og det står vist heller ingen steder at vi har gjort!!!
Vi har fremvist de gange der er blevet ringet til os, men når en eller anden sur mokke absolut synes det skal være idag fordi hun selv er sent ude med tilbagemelding, så er det sku ikke mit problem! Og det har jeg også lige fået bekræftet hos boligforeningen. Hun har 8 dage til at kontakte os og svarer, men vælger at komme 1 dag før, og når det ikke passer ind i vores skema, så bliver hun sur!

Jeg skrev det har i måske ?  

Jeg skrev ikke at det havde i.

Men fint jeg holder bare min kæft, selvom jeg kender lidt til reglerne pga vi selv har stået i det og meldte os ind i  LL

O pga problemer med boligselskabet.

God mandag til dig :-)

Anmeld

21. oktober 2013

Zelinasmor

Jeg har prøvet det samme. De må gerne give jeres nummer ud. Og i det fleste boligselskaber har man pligt til at fremvise sin lejlighed. Jeg ringede og klagede over at de bare havde givet mit nummer ud og de sagde så at det havde de ret til idet jeg skulle fraflytte lejligheden og andre skulle have lov til at se min lejlighed for at svare på om de ville overtage den. Desværre.

Anmeld

21. oktober 2013

Benjamins'mor

Da vi opsagde vores gamle lejlighed tilbage i april/maj måned, der stod jeg skulle skrive mit telefon nr, og under linjen stod der med småt at det blev udleveret til folk så man kunne fremvise boligen.
Heldigvis blev det ikke aktuelt da boligen ved siden af var Tom, så den fremviste de selv i stedet.

Anmeld

21. oktober 2013

LMX

Det er sgu da godt nok en træls måde at det skal gøres på. Det kunne godt gøres med en anelse mere respekt for jer som, trods alt, stadig bor i lejligheden!

Øv.. Håber ikke det giver anledning til for meget stress..

Held og lykke fremover 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.