Har vi givet automatisk tilladelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.559 visninger
23 svar
13 synes godt om
21. oktober 2013

AnnaK89

Nu er det sådan, at vi har opsagt vores lejlighed, da vi skal skilles.
Og nu ringer folk konstant til os, fordi at de vil ud og se lejligheden.
Har vi på en eller anden måde automatisk givet boligforeningen tilladelse til at de må give vores telefonnummer ud til tilfældige folk?
For jeg synes det er meget krænkende og ubehageligt.
Vores adresse og telefonnummer er "hemmeligt", altså står ikke på de gule sider eller krak, og det er jo et valg som vi har taget, og jeg synes ikke det er rart at det så alligevel kommer ud til andre folk, uden at vi har kontrol over det.
Og de vil jo alle ind og se lejligheden, det er virkelig grænseoverskridende for mig, at få folk på "besøg" på den måde. Kunne de da for pokker ikke vente til vi var flyttet?

Kan jeg tillade mig at klage over dette hos boligforeningen? Og har jeg ret til at sige nej til at folk må komme og se lejligheden?
Jeg vil simpelthen ikke have det og jeg føler mig rigtig utilpas og krænkede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2013

Sander&Vitus-Mor

AnnaKJ skriver:

Nu er det sådan, at vi har opsagt vores lejlighed, da vi skal skilles.
Og nu ringer folk konstant til os, fordi at de vil ud og se lejligheden.
Har vi på en eller anden måde automatisk givet boligforeningen tilladelse til at de må give vores telefonnummer ud til tilfældige folk?
For jeg synes det er meget krænkende og ubehageligt.
Vores adresse og telefonnummer er "hemmeligt", altså står ikke på de gule sider eller krak, og det er jo et valg som vi har taget, og jeg synes ikke det er rart at det så alligevel kommer ud til andre folk, uden at vi har kontrol over det.
Og de vil jo alle ind og se lejligheden, det er virkelig grænseoverskridende for mig, at få folk på "besøg" på den måde. Kunne de da for pokker ikke vente til vi var flyttet?

Kan jeg tillade mig at klage over dette hos boligforeningen? Og har jeg ret til at sige nej til at folk må komme og se lejligheden?
Jeg vil simpelthen ikke have det og jeg føler mig rigtig utilpas og krænkede.

Hvis det er et boligselskab, plejer man at få en seddel med hvem der bor der nu, og telefon nummer.. netop fordi de så skal aftale med jer, hvornår de kan få lejligheden at se..

Når det er et boligselskab, er der ofte en kort frist for at sige ja tak, også alt efter hvad nummer man er. Og der skal ofte være svar, og sendt tilbage til boligselskabet, inden de gamle lejere er fraflyttet.

Anmeld

21. oktober 2013

AnnaK89

VråJepsen skriver:

Hvis det er et boligselskab, plejer man at få en seddel med hvem der bor der nu, og telefon nummer.. netop fordi de så skal aftale med jer, hvornår de kan få lejligheden at se..

Når det er et boligselskab, er der ofte en kort frist for at sige ja tak, også alt efter hvad nummer man er. Og der skal ofte være svar, og sendt tilbage til boligselskabet, inden de gamle lejere er fraflyttet.

Jamen boligselskabet skal vel stadig have vores tilladelse til at sende vores nummer ud til folk? Og det har vi absolut ikke givet tilladelse til.

Anmeld

21. oktober 2013

Karina84

AnnaKJ skriver:

Jamen boligselskabet skal vel stadig have vores tilladelse til at sende vores nummer ud til folk? Og det har vi absolut ikke givet tilladelse til.

Enig i det svar du allerede har fået.

Og har i ikke fået nogle papirer da i flyttede ind omkring fraflytning? Eller da i sagde den op?

Anmeld

21. oktober 2013

AnnaK89

Karina84 skriver:

Enig i det svar du allerede har fået.

Og har i ikke fået nogle papirer da i flyttede ind omkring fraflytning? Eller da i sagde den op?

Ja, vi har fået papirer vi skulle underskrive da vi opsagde den, men det var ikke noget med om de måtte give vores nummer ud, det spurgte de heller ikke om da jeg var nede og afleverer sedlen.

Anmeld

21. oktober 2013

Sander&Vitus-Mor

AnnaKJ skriver:

Det tror jeg er en del af at være i et boligselskab, altså en betingelse.
Ved ikke om man skal skrive under på noget, og om man evt har gjort det da man flyttede ind, Eller der står noget på deres hjemmeside omkring det. Men tror det er normalt når man er medlem af et boligselskab.

Anmeld

21. oktober 2013

baby012

Det må de gerne.. 

Det var vi også udsat for de gange vi er flyttet.. Det giver man vist automatisk tilladelse til når det er en boligforening. 

Anmeld

21. oktober 2013

Karina84

AnnaKJ skriver:

Ja, vi har fået papirer vi skulle underskrive da vi opsagde den, men det var ikke noget med om de måtte give vores nummer ud, det spurgte de heller ikke om da jeg var nede og afleverer sedlen.

Hmm nu er det godt nok ikke længe siden vi flyttede fra en lejlighed til en anden i det samme boligselskab, men jeg mener at vi skulle skrive et nummer man kunne træffe os på hvis man ville se den. Nu var der så ikke venteliste til den vi flyttede fra, men det var der til den vi flyttede til, og ja der havde man nemlig ikke lang tid til at svare om man ville have den og de sendte brevet ud til en 5-8 af de øverste på ventelisten.

Men nu tænker jeg så, altså må de ik gerne give folk jeres nummer? Hvordan skal de ellers få den lejet ud igen 

Anmeld

21. oktober 2013

AnnaK89

VråJepsen skriver:

Det tror jeg er en del af at være i et boligselskab, altså en betingelse.
Ved ikke om man skal skrive under på noget, og om man evt har gjort det da man flyttede ind, Eller der står noget på deres hjemmeside omkring det. Men tror det er normalt når man er medlem af et boligselskab.

Der står intet om det på deres hjemmeside, og heller ikke på den blanket vi fik udleveret da vi skulle opsige den.

Anmeld

21. oktober 2013

AnnaK89

Hmm nu er det godt nok ikke længe siden vi flyttede fra en lejlighed til en anden i det samme boligselskab, men jeg mener at vi skulle skrive et nummer man kunne træffe os på hvis man ville se den. Nu var der så ikke venteliste til den vi flyttede fra, men det var der til den vi flyttede til, og ja der havde man nemlig ikke lang tid til at svare om man ville have den og de sendte brevet ud til en 5-8 af de øverste på ventelisten.

Men nu tænker jeg så, altså må de ik gerne give folk jeres nummer? Hvordan skal de ellers få den lejet ud igen 

Kan godt være at det er besværligt, men så mener jeg, at boligforeningen må ringe til os og aftale når det er de har nogen der gerne vil se den og så aftale derfra.

Og nu står jeg med en eller anden sur kineser i røret, der er vildt mopset over at hun ikke må komme og se lejligheden idag
Det er sku da os der bor der og det skal vel passe med vores skema, det kan da ikke passe at vi skal gå og tage fri fordi at hun bliver stædig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.