Først: Dette er ikke din skyld. Det er et mønster han har haft, før han traf dig.
For det andet:
Jeg får helt ondt i maven af at læse, det du skriver. Min X gjorde som du beskrev. Da han mistede arbejdet blev det bare værre og værre. Jeg prøvede at være forstående og rummelig - når det var uvigtige ting. Når det var vigtige ting som "Ja, jeg har betalt den regning", reagerede jeg. Jeg støttede og forsøgte at aflaste ham det jeg kunne. Det var indtil han løj mig lige op i ansigtet uden at jeg opdagede det - og jeg så bagefter opdager at jo, han var utro, selvom han nægtede. Som sagt, i dag er han X. Jeg har gået mange mange runder med mig selv, men jeg klarer ikke at leve i et godt forhold med et menneske, jeg virkelig ikke kan stole på og som selv tror på sine løgne. Mistro, usikkerhed og manglende tillid. Det er ikke sådan et forhold skal være.
For det tredje: Hvis han selv ser og indrømmer, at han har et problem, så er der muligvis håb for, at ting kan blive bedre i fremtiden. Hvis ikke, så tror jeg, du må finde ud af, hvor dine egne grænser går og om en fremtid på denne måde er indenfor eller udenfor disse grænser.
Ønsker dig det bedste.
Anmeld