Han lyver....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.627 visninger
25 svar
16 synes godt om
21. oktober 2013

Anonym trådstarter

Ja som overskriften siger lyver min kæreste. Det er om småting, i hvert fald de løgne jeg har opdaget. Men det resulterer jo i at jeg, når han fortæller mig noget, sidder og overvejer hvorvidt det er en løgn og om jeg orker at konfrontere ham. Hvis jeg konfronterer ham kommer han enten med en kringlet forklaring der også er løgn eller også indrømmer han og lover at stoppe. Men det stopper ikke. Her i morges siger han til mig 'jeg har lige ringet og meldt mig syg.' (Han er på kontanthjælp) jeg er efterhånden ret god til at spotte en løgn og var med det samme sikker på han løj så gad ikke rigtig svare. Så udvidede han løgnen yderligere uden jeg havde bedt om mere info! Jeg ved han ikke har foretaget det opkald. Vi bor på 50kvadratmeter og er ret sikker på jeg havde hørt hvis han havde haft en samtale.... og ja så tjekker jeg mobilen og det sidste opkald blev foretaget til en ven igår aftes. Dette var bare ét ud af mange tilfælde. Har også været udsat for at han har ændret sit eget nr på mobilen til den persons navn han ønsker at modtage en sms fra, og derefter sendt smser til sig selv som han har vist mig. Altså jeg synes jo det er sygelig adfærd, og føler mig vildt krænket af at hsm der påstår at elske mig lyver mig op i ansigtet i tide og utide om ligegyldige ting... Hvilke vigtige ting mon han så lyver om?

Jeg har jo før konftonteret ham og sagt jeg ikke vil have det, men det er åbenbart ikke vigtigt for ham. Så hvad bør jeg gøre? Sige det igen og se om han stopper? Altså jeg er helt på bar bund, for kan slet ikke sætte mig ind i hans adfærd! Hvad havde i gjort????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

specielt hvis der er børn involveret havde jeg givet et ultimatum...

stop løgnene nu eller jeg smutter...

overvej hvad det er for et billede du giver videre...

Anmeld

21. oktober 2013

SD21

Ja som overskriften siger lyver min kæreste. Det er om småting, i hvert fald de løgne jeg har opdaget. Men det resulterer jo i at jeg, når han fortæller mig noget, sidder og overvejer hvorvidt det er en løgn og om jeg orker at konfrontere ham. Hvis jeg konfronterer ham kommer han enten med en kringlet forklaring der også er løgn eller også indrømmer han og lover at stoppe. Men det stopper ikke. Her i morges siger han til mig 'jeg har lige ringet og meldt mig syg.' (Han er på kontanthjælp) jeg er efterhånden ret god til at spotte en løgn og var med det samme sikker på han løj så gad ikke rigtig svare. Så udvidede han løgnen yderligere uden jeg havde bedt om mere info! Jeg ved han ikke har foretaget det opkald. Vi bor på 50kvadratmeter og er ret sikker på jeg havde hørt hvis han havde haft en samtale.... og ja så tjekker jeg mobilen og det sidste opkald blev foretaget til en ven igår aftes. Dette var bare ét ud af mange tilfælde. Har også været udsat for at han har ændret sit eget nr på mobilen til den persons navn han ønsker at modtage en sms fra, og derefter sendt smser til sig selv som han har vist mig. Altså jeg synes jo det er sygelig adfærd, og føler mig vildt krænket af at hsm der påstår at elske mig lyver mig op i ansigtet i tide og utide om ligegyldige ting... Hvilke vigtige ting mon han så lyver om?

Jeg har jo før konftonteret ham og sagt jeg ikke vil have det, men det er åbenbart ikke vigtigt for ham. Så hvad bør jeg gøre? Sige det igen og se om han stopper? Altså jeg er helt på bar bund, for kan slet ikke sætte mig ind i hans adfærd! Hvad havde i gjort????

Jeg synes umiddelbart det lyder som om han har et problem - at han evt ikke kan finde ud af at stoppe. Vil give dig ret i at det er en meget mærkelig adfærd, men måske i skulle snakke om at det muligvis er fordi han ikke kan lade være.

Anmeld

21. oktober 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

specielt hvis der er børn involveret havde jeg givet et ultimatum...

stop løgnene nu eller jeg smutter...

overvej hvad det er for et billede du giver videre...

Jeg er gravid, så det er helt sikkert også vigtigt at tage med indover. Hvem gider vise et barn at den adfærd er acceptabel. Jeg tror bare at jeg, hvis jeg stiller ham et ultimatum, kommer til at miste ham. Det kan selvfølgelig være nødvendigt, det ville bare være nemmere hvis jeg troede på han ville stoppe.

Anmeld

21. oktober 2013

Anonym trådstarter

SD21 skriver:

Jeg synes umiddelbart det lyder som om han har et problem - at han evt ikke kan finde ud af at stoppe. Vil give dig ret i at det er en meget mærkelig adfærd, men måske i skulle snakke om at det muligvis er fordi han ikke kan lade være.

Ja måske. Har hørt om folk der lyver lidt hist og her fordi de bare ikke kan lade være. Det har jeg bare meget svært ved at se hvordan jeg skal kunne leve med.

Anmeld

21. oktober 2013

B&J

den er virkelig svær....

for lige meget hvad så stopper han ikke bare med at lyve...

i skal tage den snak og finde ud af hvad det er i vil og du skal finde ud af hvad det er du vil

og husk kan du leve i den uvished omkring din kæreste lyver han nu lyver han om 1 måned det er ikke noget du skal trække ud og lide under så er det beder forholdet slutter

Anmeld

21. oktober 2013

Sander&Vitus-Mor

Det lyder umiddelbart som om han har et problem han ikke selv kan styre, jeg tror det kræver hjælp for ham at komme ud af..

Det er jo "ligegyldige" ting han lyver om, og ja synes også det virker sygeligt..

Har det altid været sådanne?

Anmeld

21. oktober 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Ved du om han har en grund til at lyve? En afhængighed (stoffer/spil ...), affære eller lignende? Måske føler haner god nok til dig og skaber den verden han mener du fortjener? Ikke at han mener du fortjener løgnene, men måske er han så indhyllet i det hele at det næsten er ægte for ham, og han derfor ikke kan se at du kan gennemskue det ...

Anmeld

21. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Har du spurgt ham HVORFOR han lyver? Det er jo småting han lyver omkring, så det er jo ikk normal adfærd. 

Måske, hvis han ærligt ikke ved hvorfor han gør det, vil indvillige i at smutte til lægen og få en henvisning til et passende sted. Ved ikke om det er psykolog eller lign. Det virker jo lidt som en tvangsting når det foregår som det gør. Eller er jeg helt galt på den? 

Anmeld

21. oktober 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Prøv at spørge ham, hvorfor han føler, han har brug for at lyve for dig.. På en stille og rolig måde. Måske kommer der noget konstruktivt frem.

I kunne eventuelt tage problemet med ind til en parterapeut. Det virker meget mystisk, og jeg tror umiddelbart ikke, I kan løse det uden hjælp, men man ved jo aldrig.

Held og lykke med det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.