lineog4 skriver:
Tænker om han måske også lyver for sig selv (altså ikke forstået så han tror han har ringet, men han kan bygge en plausibel historie op der gør alt lige som glider nemmere) og når du konfronterer ham med de løgne du opdager, så går du ind og rykker ved det billede han gerne vil vise dig, omverden og ikke mindst sig selv.
hvorfor skulle han lyve om at ringe og melde sig syg - har aldrig været kontanthjælp så ved egentlig ikke hvad det betyder for dagen? Er det en jeg er for syg til at søge et arbejde og derfor kan jeg godt ditten og datten, og det er derfor de ikke lige ansatte mig eller hvad er det?
Jeg tror varm mange af de andre skriver ville tage en snak med ham om du kan lide ham som han er og ikke den han prøver at være, og så måske prikke lidt og finde ud hvordan han har det egentlig selv. For hvorfor skrive SMSer til sig selv og udgive sig for en anden, er det for at imponere, er det for at vise jeg har ret - hvad er det der driver en der ud?
jeg ville ikke sætte forholdet ind som pris, og jeg ville ikke sige det var værre fordi barn eller hvad man kan finde på i desperation over man ikke forstår. Jeg ville appelere til han hjalp mig med at forstå og se det som enten sygeligt (lyst løgner) eller et lille råb om hjælp
I dag, da jeg konfronterede ham, der blev han for det første ret vrissen, og så sagde han "nåh, men det er min opfattelse at jeg ringede.".
Faktisk er jeg ret chokeret over at han ikke bare sagde ok jeg har løjet eller et eller andet, når den ikke rigtig er til at komme ud af. Men bliver sgu også en kende nervøs for om han selv tror på løgnen

for så bliver det da først virkelig mærkeligt!
Men jeg tror du har ret i at jeg rykker ved alt det han "bygger op", når jeg går ind og konfronterer ham, og det har han enormt svært ved at håndtere. Altså vi er ude i at han forlod hjemmet for 2,5 time siden, og da jeg ringede for lidt siden for at høre hvornår han kom hjem, sagde han til mig at det vidste han ikke for han var stadig meget sur på mig, og gad ikke tale med mig......

Så det er sgu lidt svært .....
Men ja, må vel vente til at han er kølet af så vi kan snakke om det... Og finde ud af hvad der er grunden til denne opførsel