Hvordan får i jeres mand til og hjælpe til ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2013

modesty

Jeg har i dag mistet mit termprament til briste punktet!
Jeg har en mand som ikke hjælper til herhjemme ! Også tænker i nok jamen så gør han jo så nok andre ting ! Næh ! Han er ikke doven han tænker bare ikke så langt at nu skal græsset slået eller bilen vasket / støvsuges - han har støvsuger den 2 gange på 4 år ! Ellers har jeg gjort det, og må sige det til ham i en uge før han får det gjort !

Arghj der er bare ikke nok timer på en dag men rengøring af stor hus, passe vores søn, vask, tøj, madlavning! Når ikk engang og gå ordentlig på wc og i bad !

Og det er ikke fordi jeg er rengørings vanvid '! Men med hund og barn bliver det hurtigt grisset !

Hvordan finder i andre tiden ? Med en mand der siger han gerne vil hjælpe men ikke gør det ?

Vi har prøvet skema lægning osv men han glemmer det så hurtigt det er fortalt

Når I allerede er så langt i jeres forhold at I har et barn, altså et fasttømret forhold, kommer det nok til at kræve en stor indsats fra jer begge hvis hans opførsel skal ændres. Du har jo fundet dig i det, så han er gået ind på de præmisser i jeres forhold at hans opførsel er okay. Det er en indgroet vane der skal ændres.

Har du overvejet at høre kommunen om I kan få hjælp hos en familierådgiver?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2013

B&J

snak med ham det at han skal til at være mere med der hjemme og fordel opgaverne lige over når det så er gjord. ja så ved jeg han ikke gider men feks. hvis han skal tage tøjet jamen og han ikke gør det fint tag dit tøj og dit barns tøj og vask det lad hans være i en kurv for sig selv hvis det er ja det er ikke lækkert men han skal jo være du IKKE ER HANS MOR....

maden, lad vær med at lave mad til ham men kun til dit barn og dig

for når du gør alle ting selv kunne du jo lige så godt bo for dig selv...

når man bor sammen skal man fordele tingene for selv om du er en super mor kan man bare ikke alt

Anmeld

21. oktober 2013

Sander&Vitus-Mor

Herhjemme er han god til at hjælpe til, og der plejer ikke at være det store bøvl. Han kan da godt misse et glas, der skulle i opvaskeren i stedet for at stå på bordet. Men det så hvad det er.

Igår bedte jeg ham om at støvsuge bilen, det gjorde han så imens jeg gjorde klar til at lave aftensmad :-)

Vi plejer at få det til at fungere meget godt.

Anmeld

21. oktober 2013

Laulund87

Her hjælpes vi ad med mange ting, men jeg er på førtidspension så jeg gør det meste. Jeg kan dog sagtens bede ham om hjælp og så gør han det med det samme

Men jeg gjorde det også klart da vi flyttede sammen at jeg ikke er hams mor eller tjener og da jeg havde arbejde, var arbejdsfordelingen herhjemme 50/50.

Anmeld

21. oktober 2013

FrkDitte

Anonym skriver:

Jeg har en mand som ikke hjælper til herhjemme ! Også tænker i nok jamen så gør han jo så nok andre ting ! Næh ! Han er ikke doven han tænker bare ikke så langt at nu skal græsset slået eller bilen vasket / støvsuges - han har støvsuger den 2 gange på 4 år ! Ellers har jeg gjort det, og må sige det til ham i en uge før han får det gjort !

Arghj der er bare ikke nok timer på en dag men rengøring af stor hus, passe vores søn, vask, tøj, madlavning! Når ikk engang og gå ordentlig på wc og i bad !

Og det er ikke fordi jeg er rengørings vanvid '! Men med hund og barn bliver det hurtigt grisset !

Hvordan finder i andre tiden ? Med en mand der siger han gerne vil hjælpe men ikke gør det ?

Hejsa.

Min kæreste er heller ikke den mest hjælpsomme.. 

Jeg er på barsel med vores 7 uger gamle søn og vi har også en hund.

Jeg ordner alt herhjemme. Lige med undtagelse af at gå med hunden om morgenen. Det gør han. 

Han ved godt han ikke hjælper så meget til, så derfor foreslog han selv at vi kunne få nogen til at komme og gøre rent. Det er en kæmpe hjælp for mig. Måske det var en ide for jer? Hos os kommer de 3 timer hver 14. dag. Det betyder at jeg kun lige skal gøre let rent.

Min kæreste er selvstændig og arbejder rigtig meget, så når han endelig er hjemme, vil han gerne bruge tid med sin søn (og mig) 

Han betaler så også stort set alle regninger, så det er vores fordeling herhjemme. Det passer mig såmænd fint.

Håber i finder en løsning.

D.

Anmeld

21. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Fortæl ham at det er frustrerende at du render og gør ALT og du virkelig gerne vil have hjælp, så i begge kan have mere tid til det sjove i hverdagen. At du heller ikk synes det er som en tur i tivoli at støvsuge og vaske tøj men det SKAL bare gøres. 

og så forvent ikke at han læser dine tanker, fortæl ham hvad du gerne vil have at han gør når det skal gøres. Ikke noget med at han skal slå græs om en uge, men NU. Og så bliv ved med at sige det til han gør det, ellers tænker han bare at hvis han liiiige udskyder det så gør du det nok alligevel, men sådan skal det ikke foregå og når du har været vedholdende i noget tid, så finder han ud af at han ikke slipper før det er ordnet

i starten føler man sig som hans mor, ja, men når det begynder at sive ind at man mener det, så gør han også hvad man beder om hurtigere  

Anmeld

21. oktober 2013

Mimic

Anonym skriver:

mænd ser bare ikke skidtet i hjørnerne eller opvasken der er ved at vælte ned af bordet, min er på samme måde.

Derfor har vi hjemme hos os lavet den aftale, at jeg tager småoprydningen i løbet af aftenen men i weekender sætter vi os ned sammen og laver en liste med ting der SKAL nås, inden dagen er omme og aftaler hvem der tager hvilke ting, hele familien er med i det og når vi er færdige er alle glade.

derefter er der igen kun de små ting der skal tages

Anmeld

21. oktober 2013

stjernehimmel

Ikke at ham af min ikke er rigtig god til at hjælpe men jeg er simpelthen pr automatik begyndt at påpege at både tjener og rengøringskone er sparet væk både når det gælder ham og min trunte, og at vi alle skal hjælpes af os ellers strejker jeg og SÅ sker der alligevel noget 

Anmeld

21. oktober 2013

SD21

jydeinden skriver:

jeg er nok heldig men herhjemme er min kæreste rigtigt sød til at hjælpe til, mange gange er det faktisk mig som laver mindst og får dårlig samvittighed. Men hvis han ikke laver noget og jeg gerne vil have ham til det så spørg jeg bare pænt

Det lyder lige som os herhjemme :-)

Anmeld

21. oktober 2013

Mikkelsfar

Det da meget nemt Som alene far må man jo selv gøre det hele her hjemme ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.