Hvordan får i jeres mand til og hjælpe til ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.273 visninger
22 svar
18 synes godt om
19. oktober 2013

Anonym trådstarter

Jeg har i dag mistet mit termprament til briste punktet!
Jeg har en mand som ikke hjælper til herhjemme ! Også tænker i nok jamen så gør han jo så nok andre ting ! Næh ! Han er ikke doven han tænker bare ikke så langt at nu skal græsset slået eller bilen vasket / støvsuges - han har støvsuger den 2 gange på 4 år ! Ellers har jeg gjort det, og må sige det til ham i en uge før han får det gjort !

Arghj der er bare ikke nok timer på en dag men rengøring af stor hus, passe vores søn, vask, tøj, madlavning! Når ikk engang og gå ordentlig på wc og i bad !

Og det er ikke fordi jeg er rengørings vanvid '! Men med hund og barn bliver det hurtigt grisset !

Hvordan finder i andre tiden ? Med en mand der siger han gerne vil hjælpe men ikke gør det ?

Vi har prøvet skema lægning osv men han glemmer det så hurtigt det er fortalt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2013

Ellie79

Anonym skriver:

Jeg har en mand som ikke hjælper til herhjemme ! Også tænker i nok jamen så gør han jo så nok andre ting ! Næh ! Han er ikke doven han tænker bare ikke så langt at nu skal græsset slået eller bilen vasket / støvsuges - han har støvsuger den 2 gange på 4 år ! Ellers har jeg gjort det, og må sige det til ham i en uge før han får det gjort !

Arghj der er bare ikke nok timer på en dag men rengøring af stor hus, passe vores søn, vask, tøj, madlavning! Når ikk engang og gå ordentlig på wc og i bad !

Og det er ikke fordi jeg er rengørings vanvid '! Men med hund og barn bliver det hurtigt grisset !

Hvordan finder i andre tiden ? Med en mand der siger han gerne vil hjælpe men ikke gør det ?

Nu ved jeg jo ikke om det virker, men min psykolog har givet mig til opgave at skrive alt det ned jeg gør herhjemme. Derefter skal min kæreste og jeg fordele opgaverne imellem os. Vi skal sætte ord på og finde kompromier. fx tager han badeværelset skal det gøres en gang om ugen - jeg ville gerne have mere, men kompromier. Jeg skal så lærer at stole på han gør det, men han skal også vise mig at han gør det..

måske det også vil virke for jer.. 

Anmeld

19. oktober 2013

Ellie79

Anonym skriver:

Sorry så ikke lige I har prøvet med skema.. 

Anmeld

19. oktober 2013

salix

her hjemme falder det meget naturligt for min mand at hjælpe så jeg kan ikke rigtig hjælpe med andet end 

Anmeld

19. oktober 2013

C-Dog

Jeg råber og skriger bare indtil han gør det han skal. Jeg er sgu ikke husets tjener.

Anmeld

19. oktober 2013

Bshizzle

Jeg banker simpelhen hårdt i bordet og siger han skal tá sig sammen og hjælpe mig med de huslige ting! 

Vi har nu prøvet at lave  et skema som handler om at få de huslige ting ind men osse få tid til børnene hver for sig. 

men nu er min mand meget god til at arbejde her hjemme.. men glemmer bare der skal ryddes op efter 

Anmeld

19. oktober 2013

An&Jo

Jeg beder ham bare om det, og så gør han det på et tidspunkt.. Nu er han lun hjemme i weekenderne, men der forventer jeg at han slår græs og hjælper med børnene og det gør han også.. Skal der støvsuges så gør han det hvis jeg beder ham om det..

Hvis jeg beder ham om noget, så skal han gøre det og det får lov at stå til han gør det..

Anmeld

19. oktober 2013

Sundahl88

har i snakket om det? har du fortalt ham hvad det gør ved dig? 

jeg er alene mor men har en dejlig kæreste som hjælper når han kan, så kender godt det at tingene kan være svære at nå, men jeg ville også blive frustreret hvis jeg havde følelsen af at skulle lave alt hvis jeg boede sammen med en.

Anmeld

19. oktober 2013

jydeinden

jeg er nok heldig men herhjemme er min kæreste rigtigt sød til at hjælpe til, mange gange er det faktisk mig som laver mindst og får dårlig samvittighed. Men hvis han ikke laver noget og jeg gerne vil have ham til det så spørg jeg bare pænt

Anmeld

19. oktober 2013

Faith

Nu er det virkelig ikke for at være irriterende. Men sådan en mand har jeg bare slet ikke!

Vi laver præcis lige meget herhjemme. Han slår græs, ordner (næsten) alting udenfor og laver mad.

Jeg støvsuger, gør rent og vasker tøj og smører madpakker.

Vores fælles opgaver er badning og putning af ungerne.

Det fungerer super godt! Vi er et godt team

Man er to om at få det hele til at fungere  i hjemmet. Han må simpelthen mande sig op! Det kan ikke passe at du skal agere mor for ham også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.