Luksusfælden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2013

Muffinmus

Muligt det var opstillet. Et eller andet sted burde man synes at den form for tåbeligheder, når vi snakker voksne individer, ikke findes i virkeligheden.....men det gør den da ganske sikkert mine forældre har kautioneret for deres venner som levede vildt over evne...og de betalte aldrig lånet så mine forældre hang på lånet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2013

Stumpen

Loa skriver:

De to er/var jo så virkelighedsfjerne som nogle kan være.
De kunne da slet ikke indse eller vænne sig til at de ikke væltede sig i penge mere....
Og de havde jo undskyldning på undskyldning klar. Og mor og fars hjælp klar til at hjælpe med at undgå tvang. Ej men hvor må de dog selv og familien græmme sig når de ser det på tv.......

Det eneste positive var trods alt at hun insisterede på at fortsætte uddannelsen, også selvom det kostede gården....

Det lyder som noget der sker i afsnit 2 og den har jeg ikke set.. Men umiddelbart kan jeg ikke se at det er pos. At hun vil fortsætte udd når alt kan ryge.. At gården ryger på tvang gør dem jo ikke gældfrie.. Som Jan sagde de plejer at synes godt om at man tager en udd pga fremtiden, men her var der ikke råd tul det - ved jo så ikke om der findes penge til Det vha forældre, men det gør jeg på tirsdag..

Anmeld

18. oktober 2013

Stumpen

MariaE skriver:

Muligt det var opstillet. Et eller andet sted burde man synes at den form for tåbeligheder, når vi snakker voksne individer, ikke findes i virkeligheden.....men det gør den da ganske sikkert mine forældre har kautioneret for deres venner som levede vildt over evne...og de betalte aldrig lånet så mine forældre hang på lånet.

Min far kautionerede engang for min søster og mand og har ikke set en rød reje siden.. Netop derfor er jeg meget imod kaution, da jeg ikke vil have en 3. Part står med håret i postkassen hvis vi ikke selv kan klare den..

Anmeld

18. oktober 2013

Ellie79

Stumpen skriver:

Så I det i tirsdags?

nøj jeg krummede tæer... får slukket for strømmen, men holder bryllup til 30000 md efter... Ringer for -var det ikke- 30000 om året til børnene i Norge - har de ikke hørt om skype?? 

Starter begge på uddannelse og har 15000 udbetalt, men har boligudgifter på bare 11000... Hvordan kan man dog tro det vil gå?? Man skulle tro det var en and..... 

Synes tit folks valg i de programmer er forkerte, men måske noget alle kunne komme ud i, men det der det er da hovedrystende 

Jeg synes bestemt også det var hovedrystende, men jeg tænkte også rigtig meget at han de sidste 20 år havde levet et liv hvor penge ikke var et problem. Han havde levet et liv hvor han bare skulle transportere sig hen til et løb ride også videre til næste løb. Ikke at det er en undskyldning for en mand på 40 år men jeg tænker stadig at der aldrig er nogen der har sagt - klar dig selv.. og et eller andet sted er han jo i en alder af 40 år blevet sluppet fri ligesom vi andre gjorde da vi var 18 år. Jeg har da også dummet mig økonomomisk men jeg har rettet op for det lærte livet mig - De lærer det så først nu og det i en alder hvor det bliver svært at rette op - desværre.. 

Glæder mig til at se næste afsnit, selvom jeg ikke tror de kan redes. Deres tankegang er så umoden.. 

Anmeld

18. oktober 2013

Loa

Stumpen skriver:

Det lyder som noget der sker i afsnit 2 og den har jeg ikke set.. Men umiddelbart kan jeg ikke se at det er pos. At hun vil fortsætte udd når alt kan ryge.. At gården ryger på tvang gør dem jo ikke gældfrie.. Som Jan sagde de plejer at synes godt om at man tager en udd pga fremtiden, men her var der ikke råd tul det - ved jo så ikke om der findes penge til Det vha forældre, men det gør jeg på tirsdag..

Sorry, kan ikke lige helt skille afsnit 1 og 2 ad....

Anmeld

18. oktober 2013

Stumpen

Loa skriver:

Sorry, kan ikke lige helt skille afsnit 1 og 2 ad....

Det skal du ikke tænke på 

Anmeld

18. oktober 2013

Stumpen

AnjaB skriver:

Jeg synes bestemt også det var hovedrystende, men jeg tænkte også rigtig meget at han de sidste 20 år havde levet et liv hvor penge ikke var et problem. Han havde levet et liv hvor han bare skulle transportere sig hen til et løb ride også videre til næste løb. Ikke at det er en undskyldning for en mand på 40 år men jeg tænker stadig at der aldrig er nogen der har sagt - klar dig selv.. og et eller andet sted er han jo i en alder af 40 år blevet sluppet fri ligesom vi andre gjorde da vi var 18 år. Jeg har da også dummet mig økonomomisk men jeg har rettet op for det lærte livet mig - De lærer det så først nu og det i en alder hvor det bliver svært at rette op - desværre.. 

Glæder mig til at se næste afsnit, selvom jeg ikke tror de kan redes. Deres tankegang er så umoden.. 

Det kan du have ret i.. Men synes bare de går begge fra to godt betalte jobs - hvordan kan de så tro at de kan klare sig på 2* su 

Anmeld

18. oktober 2013

Ellie79

Stumpen skriver:

Det kan du have ret i.. Men synes bare de går begge fra to godt betalte jobs - hvordan kan de så tro at de kan klare sig på 2* su 

Tænker lidt at det begreb ham Jan bruger at de er som to børn der vil ha en is selvom de voksne siger nej.. Men hvor er det bare vigtigt at lærer ens børn om god økonomi og hvor penge komme fra så de ikke en dag står der til grin for hele danmark.. 

Anmeld

18. oktober 2013

Anonym101

Jeg syntes det var så pinligt så barnlige de var!

Fik penge af hendes mor, hun VILLE på uddanelse, skældte de to der prøvede at hjælpe dem ud, ikke at ville gå af med hestene. Tydeligt at de begge er skide forkælede og snobbede. Kan slet ikke have dem i mit hovede. 

Føj, hvor barnligt.

Anmeld

18. oktober 2013

Troldemommi

Tænk at have hele fem krikker i baghaven men ingen elektricitet, det er da for mærkeligt og så når der lige er en bunke ubetalte regninger  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.