Jeg vælger at være anonym da jeg endnu ikke har fået be-eller afkræftet situationen, og ikke ved, hvordan ting kommer til at udvikle sig de næste par dage.
Jeg har i dag fået opplysninger fra to venner som begge har observeret min mand mens han kysser en anden dame og som har observeret hans bil ved hendes hus sent og tidligt de sidste to måneder. Efter at have set dem i omfavnelse og kyssende på offentlig vej meget sent om aftnen fandt de ud af, at de skulle informere mig om forholdet. Jeg har længe vidst, at damen er en veninde af min mand, men han har lovet mig, at der ikke var mere i det. Det skal lige siges, at vennerne ikke er personer med egeninteresse i sagen, så ingen jaloux ægtemand eller noget i den stil. Til mig har manden sagt, at han har været hos en ven (den ene af dem, som nu har fortalt mig dette) eller hos sine forældrer - men det ser jo nu ud til, at det slet ikke er sandheden.
Jeg sidder på arbejde, men jeg klarer slet ikke at koncentrere mig. Jeg er klar over, at jeg er nødt til at konfrontere ham med dette. Jeg har før tilgivet ham et næsten-sidesprang, jeg har taget ham i unødvendige småløgne, jeg har i et forsøg på at redde forholdet og familien valgt at stole 100% på ham og ikke stillet spørgsmål ved de ting, han fortæller mig. Jeg føler mig nu som en komplet idiot!
Jeg tror ikke, der er nogen vej tilbage herfra. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe alt det praktiske an, men jeg føler mig så trådt på og holdt for nar, at jeg er nødt til at tage konsekvensen nu. Jeg er nødt til at vente helt til i aften, før jeg kan få snakket med ham. Ganske snart skal jeg hente børnene, lave mad, læse historier for dem og forsøge at lade som om, alt er som det plejer. Det føles helt umuligt, men jeg er bare nødt til at klare det.
Jeg tager meget gerne imod råd fra andre, som har stået i en tilsvarende situation. Når det kommer så vidt, at vi flytter fra hinanden, hvordan snakker man så med børnene om det? Hvad slags begrundelse giver man?