2 år: pakkekalender vs adventsgaver???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2013

modesty

Februar-Baby<3 skriver:

Jeg elskede pakkekalender da jeg var lille, og blev glad for alle mine små gaver -børn i dagens danmark er blevet al for materialistiske, og jeg vil på ingen måde lære mine børn at kun dyre og store gaver kan bruges.. men at sætte pris på de små glæder og selve hyggen når de nærmer sig de 10-12 år vil jeg nok også skifte over til at det kun blev adventsgaver

Det er sjovt, for jeg synes jo at det er meget mere materialistisk at give en lille gave hver dag, end en større én gang om ugen. Så det er nok en smagssag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2013

Ayasmor

Min datter har altid "kun" fået adventspakker. Hun bliver 5 til  hun har denne jul og vi fortsætter med adventsgaver. Synes hurtigt, at det kan blive til et gaveræs i december mdr. Måske også fordi, at hun har fødselsdag d. 20. dec. I stedet får hun en lidt større adventgave (50-100 kr.). Synes det har fungeret rigtig godt med søndagspakkerne og der har været tid til at hygge med det, da vi altid har lidt tid søndag morgen ift. hverdagene.

Anmeld

17. oktober 2013

Mor til Majbørn

Min dreng er 1,5 år og får adventskalender (max 500 kr i alt) og fik det også sidste år. Det er dog mest fordi vi ikke køber ret meget legetøj ellers, så vi udnytter jul og fødselsdage til at forkæle ham lidt ekstra.

... og så den store på 13 år får også adventsgaver, så jeg tror også det er lidt et princip om ligestilling her i huset.

Anmeld

17. oktober 2013

Lotus86

Vores søn vil være 2 år og 5 måneder til december, og han får kalendergaver i år, jeg synes det er en super hyggelig tradition, så nu må vi se hvordan han tager det.

Vi har aftalt at han kan pakke en gave op hver dag når han kommer hjem fra vuggestue, da jeg tror det vil skabe for mange konflikter om morgenen, hvis han ikke må få gaven med sig.

Anmeld

17. oktober 2013

Little Miss

Mor11 skriver:

Hehe, hold da op  Det bliver en glad lille gut. Hehe.   Hvad tænker du om dagene efter jul hvor han pludselig skal forstå at det er slut med gaver hver dag? 

Vi prøvede det sidste år og han reagerede godt på det.

Jeg har købt ekstra gaver så han får gaver indtil nytårs aften :-)

Så når julepynten bliver rykket ned er det slut med gaver 

Anmeld

17. oktober 2013

lineog4

Mor11 skriver:

Ja, hvad gør i og hvorfor?

vi kom til at snakke om det idag og kom lidt i tvivl ift hans alder. Vil han kunne forstå at det er slut med daglige gaver efter juleaften? Og hvis man bruger adventsgaver, kan han mon så overhovedet kunne se frem til det? Tænker, han har jo hverken styr på tid eller dage endnu, så han forstår vel ikk det med søndagene? 

Hmm. Eller er en 2årig egentlig stadig for lille til den slags? 

Min på nu 3 får en strømpe lige som de store og det har han fået hvert år fordi de store får. Men det kan sagtens være en figenstang eller andet. Han nyder at der er noget strømpen giver morgen

Anmeld

17. oktober 2013

...,

modesty skriver:

Det er sjovt, for jeg synes jo at det er meget mere materialistisk at give en lille gave hver dag, end en større én gang om ugen. Så det er nok en smagssag.

Det synes jeg slet ikke, det er jo små ting der bliver givet, og ikke dyre gaver som jeg desværre synes rigtig mange børn lære at de kun vil ha.. Så det kan jeg slet ikke følge dig i, men ja hver sin mening..

Anmeld

17. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Lotus86 skriver:

Vores søn vil være 2 år og 5 måneder til december, og han får kalendergaver i år, jeg synes det er en super hyggelig tradition, så nu må vi se hvordan han tager det.

Vi har aftalt at han kan pakke en gave op hver dag når han kommer hjem fra vuggestue, da jeg tror det vil skabe for mange konflikter om morgenen, hvis han ikke må få gaven med sig.

Godt tænkt det tror jeg du har helt ret i

Anmeld

18. oktober 2013

Maja_4000

Min datter bliver 3 den 15. december, og hun får pakkekalender har købt alle gaverne for længe siden (og nu skal de snart pakkes ind, for jeg kan ikke lade være med at købe, når jeg falder over noget mere! )

Anmeld

18. oktober 2013

Happiness

Lukas (2,5år til december) får pakkekalender. Sidste år fik han "weekend-kalender" så både gaver lørdag og søndag, men det kunne han ikke hitte ud af. 

Jeg har også lidt problemer med at finde 24, men er godt på vej Men synes godt man kan finde brugbare ting til billige penge. Men nu har jeg også en søn der kan lege i timer med en gren eller en anden lille dims.

Han forstår ikke meningen af det, men sidste år løb han hver morgen hen til "nissen" (hans jule"sok") og kiggede i den. Så vi endte med at lægge små rosinpakker og pakke de ting han allerede havde fået ind igen Han blev lige så begejstret hver dag

Og da vi nåede d. 24. december pakkede vi sammen nissen væk. Han kiggede efter den dagen efter, men mere kom der ikke ud af det. Så tror vi gør det samme i år.

Så her er det mere hyggen i det. Ved ikke om det er mor eller lukas der hygger sig mest

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.