2 år: pakkekalender vs adventsgaver???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.902 visninger
29 svar
23 synes godt om
16. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ja, hvad gør i og hvorfor?

vi kom til at snakke om det idag og kom lidt i tvivl ift hans alder. Vil han kunne forstå at det er slut med daglige gaver efter juleaften? Og hvis man bruger adventsgaver, kan han mon så overhovedet kunne se frem til det? Tænker, han har jo hverken styr på tid eller dage endnu, så han forstår vel ikk det med søndagene? 

Hmm. Eller er en 2årig egentlig stadig for lille til den slags? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2013

modesty

Mor11 skriver:

vi kom til at snakke om det idag og kom lidt i tvivl ift hans alder. Vil han kunne forstå at det er slut med daglige gaver efter juleaften? Og hvis man bruger adventsgaver, kan han mon så overhovedet kunne se frem til det? Tænker, han har jo hverken styr på tid eller dage endnu, så han forstår vel ikk det med søndagene? 

Min søn er 2 år og jeg synes det er alt for tidligt til den slags. Han får ikke adventsgaver før han selv efterspørger det (og han kommer ikke til at få kalendergaver - kan huske fra mig selv hvordan jeg aldrig brugte de små, ligegyldige ting, var meget gladere for adventsgaver). Så jeg regner med at der går en del år.

Men jeg er så også af den overbevisning at det er for meget med alt det gaveræs generelt. 

Anmeld

16. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
modesty skriver:

Min søn er 2 år og jeg synes det er alt for tidligt til den slags. Han får ikke adventsgaver før han selv efterspørger det (og han kommer ikke til at få kalendergaver - kan huske fra mig selv hvordan jeg aldrig brugte de små, ligegyldige ting, var meget gladere for adventsgaver). Så jeg regner med at der går en del år.

Men jeg er så også af den overbevisning at det er for meget med alt det gaveræs generelt. 

er også selv vokset op med adventsgaver, tror bare ikk det vil give mening for ham endnu. 

Hmm, kan være vi også springer over. Han ved det jo ikke, kan man sige. 

Anmeld

16. oktober 2013

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Mor11 skriver:

Vi kører med adventskalender i år, då den lille kun er 1 år :-) synes at det kan være svært at finde 24 små ordentlige gaver til den aldersgruppe :-)

Den store pige er 4 år og der ville det være fint med Pakkekalender, det havde hun sidste år :-) Havde købt en nissedukke som så sad forskellige steder i huset med hendes gave fra dag til dag. Men i år prøver vi adventskalender :-)

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

16. oktober 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det var første sidste jul, at vi begyndte på kalendergaver. Der var de 3 1/2 år og 5 år. De elskede at nisserne kom med gaver til dem. Jeg havde købt siden sommeren og fundet en masse gode ting på tilbud.

Jeg synes, at de skal være noget større for, at de forstår det med kalendergaver og nisserne, så mit svar er, at man er for lille når man er 2 år

Anmeld

16. oktober 2013

IT-nørd

Mor11 skriver:

Min store dreng er 14 og har altid fået adventsgaver. Freya på 2,5 (til jul) får også adventsgaver i år. Sidste år fik hun ingenting da hun ikke var bevidst om hvad det går ud på. Det er hun nok heller ikke i år, men hun elsker gaver og jeg synes det er hyggeligt at give

Anmeld

16. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Chrizta skriver:

Vi kører med adventskalender i år, då den lille kun er 1 år :-) synes at det kan være svært at finde 24 små ordentlige gaver til den aldersgruppe :-)

Den store pige er 4 år og der ville det være fint med Pakkekalender, det havde hun sidste år :-) Havde købt en nissedukke som så sad forskellige steder i huset med hendes gave fra dag til dag. Men i år prøver vi adventskalender :-)

Ja det er jo så det næste, hvis man vælger pakkekalender, hvad dælen kan man lige købe af 24dimser til en 2årig. 

Endnu et punkt på "imod"-listen

Anmeld

16. oktober 2013

C-Dog

Min datter på 5 har efterspurgt 'weekend gaver fra julemanden' så det får de alle tre. :-) Det synes jeg er fint for 3 * 24 små gaver er sgu ret meget ragelse at skulle opstøve i søstrene grene :-P mine er forresten 5, 3 og 1 år.

Anmeld

16. oktober 2013

SHERO

Vi har haft en julesok her hjemme, som Nissen lagde rosiner, flagstænger, eller lidt snolder og nogle gange en lille gave. Det er ikke hver dag eller på bestemte tidspunkter, tror ikke min søn kan finde ud afdet med gaver hver dag når det ikke er jul mere... :-) så her synes jeg en sok og en kalender med låger virkede bedst :-)

Anmeld

16. oktober 2013

...,

Jeg elskede pakkekalender da jeg var lille, og blev glad for alle mine små gaver -børn i dagens danmark er blevet al for materialistiske, og jeg vil på ingen måde lære mine børn at kun dyre og store gaver kan bruges.. men at sætte pris på de små glæder og selve hyggen når de nærmer sig de 10-12 år vil jeg nok også skifte over til at det kun blev adventsgaver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.