2 år: pakkekalender vs adventsgaver???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2013

Little Miss

Mor11 skriver:

Ja, hvad gør i og hvorfor?

vi kom til at snakke om det idag og kom lidt i tvivl ift hans alder. Vil han kunne forstå at det er slut med daglige gaver efter juleaften? Og hvis man bruger adventsgaver, kan han mon så overhovedet kunne se frem til det? Tænker, han har jo hverken styr på tid eller dage endnu, så han forstår vel ikk det med søndagene? 

Hmm. Eller er en 2årig egentlig stadig for lille til den slags? 

Vores får pakkekalender, chokoladekalender, star wars lego kalender og adventsgaver. 

Han er lidt over 2 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2013

Benjamins'mor

Benjamin var 23 mdr sidste år, og vi gav ham pakkekalender.
Det fortrød vi, det er så svært at finde en masse små gaver som ikke koster det hvide ud af øjnene, men samtidig også er spændende.
I år vil han være 34 mdr og vi giver adventsgaver i stedet, da vi så kan hæve beløbet og finde lidt mere spændende ting.

Anmeld

17. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Vores dreng er også to. Han får hverken det ene eller det andet. Han er for lille til at forstå det så kan jeg heller ikke se nogen grund til at give ham gaverne.
Men hvis jeg endelig skulle ville det være adventsgaver.

Anmeld

17. oktober 2013

Bell'star

Nu vil min søn kun være 3 mdr. Gammel til 1. December, så ingen pakkekalender her i år.. Men jeg regner da med, at han skal have det fra næste år af..  

nu er jeg også vokset op med pakkekalender, og har faktisk fået det lige indtil og med sidste år (der var jeg så 25år gammel og havde Ikke boet hjemme i 7 år

min mor har ofte gjort det sådan, at hun delte lidt større ting op i mindre pakker (hvis det var muligt selvfølgelig) således fik man ikke  fik alt det ligegyldige "ragelse",men det kom heller ikke til at koste en bondegård.  

Jeg tænker fx at en pakke LEGO, kan deles lidt op i mindre gaver til næste år, han er jo på det tidspunkt ligeglad med om der mangler noget i pakken, der først kommer dagen efter - han er nok så lille, at han alligevel kke får så meget ud af det selv til næste år, men om ikke andet, så vil moren synes det er enormt hyggeligt .. (og så kan man jo være lidt smart, og købe ting som moren vil sætte pris på, som en body, strømper ol.)

Anmeld

17. oktober 2013

Kay

min datter er 1år og 4 md. til jul... og hun får i altfald adventsgaver fra min mor... og sidste år fik hun både adventsgaver fra min mor og pakkekalender fra min svigermor.... 

jeg er selv vokset op med at nissen kom med en gave en gang i mellem... altså ikke kun om søndagen men heller ikke hver dag... og det syntes jeg faktisk var rigtig hyggeligt... da jeg blev større fik jeg lov at bestemme om jeg ville havde pakke kalender eller adventsgaver... første år valgte jeg pakke kalender men det var bare nogle små dumme ting jo... så der fra fik jeg adventsgaver  

Anmeld

17. oktober 2013

lycly

Min datter er 2 og hun får pakkekalender

Anmeld

17. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Little Miss skriver:

Vores får pakkekalender, chokoladekalender, star wars lego kalender og adventsgaver. 

Han er lidt over 2 år.

Hehe, hold da op  Det bliver en glad lille gut. Hehe.   Hvad tænker du om dagene efter jul hvor han pludselig skal forstå at det er slut med gaver hver dag? 

Anmeld

17. oktober 2013

isabellasmor

vi kom til at snakke om det idag og kom lidt i tvivl ift hans alder. Vil han kunne forstå at det er slut med daglige gaver efter juleaften? Og hvis man bruger adventsgaver, kan han mon så overhovedet kunne se frem til det? Tænker, han har jo hverken styr på tid eller dage endnu, så han forstår vel ikk det med søndagene? 

Isabella får en lille gave hver dag fra D. 1 til D. 24. synes bestemt ikke hun er for lille, og om hun kan forstå når det slutter, ja det tror jeg godt hun kan. 

Hun fik også sidste år 

Hun fylder 2 år D. 24/10 

Anmeld

17. oktober 2013

Aabye

Mor11 skriver:

Vi bruger advents gaver.. 
Det gør at man kan købe nogle lidt større ting.. Og så synes jeg ikke at man skal have en gave hver dag i december.. Så her står den på advents gaver.. 

Anmeld

17. oktober 2013

Elgaard73

Her bliver han 2 d 24 Nov og jeg har også gået med de samme tanker som dig. Kan han forstå det, og hvordan vil han reager når det lige pludselig er slut.

Jeg har besluttet at give ham pakkekalender. (Han får adventsgaver fra bedsteforældrene).

Jeg gør det ikke så meget for konceptets skyld, for det tror jeg simpelthen ikke at han forstår. Jeg gør det mere fordi at jeg syntes at det vil være synd, hvis de andre børn i DP'en (der er 7, dobbeltDP) kommer og stolt fortæller om deres gaver, og han så bare sidder der og har fået ingenting. Det vil han jo kunne forstå.

Så må vi jo se hvordan han reagere d 25/12, når det pludselig er slut. Men har snakket med DP'en om det og de vil også snakke meget om jul og lign. og fortælle om at det kun er i Dec OSV, og på den måde forberede dem lidt på at det altså slutter igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.