bage med børn, ikke kage. hurtige ideer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2013

helle85

Faith skriver:

Har en opskrift på de mest fantastiske bananpandekager! Og så er de super nemme og ikke mindst sunde:

- 2 bananer

- 3 æg

- 1 dl hvedemel

- 1 dl havregryn

- En smule salt

- En smule kardemomme eller vanille.

Steges i smør som små "klatter".

PS: Smager lækker med en klat vanilleis

de lyder rigtig lækre dem skal vi prøve næste gang børne vil have pandekager til disney sjov

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2013

helle85

Ciss skriver:

Rundstykbamser!

Lav en almindelig brydebrødsdej, rul den til rundstykker som normalt, men samle dem som bamser - dvs hoved og mave, og så nogle mindre til ører, arme og ben.

vi har aldrig prøvet at bage rundstykker men det er også en super ide og børnene syntes det er sjovt det er sjovt nå det ligerne noget

jeg har bagt boller i en bil muffins form for 1 par uger siden

Anmeld

16. oktober 2013

helle85

MoarHvidovre skriver:

Jeg ved ikke, hvor længe de kan holde sig, da børnene grov-spiser af dem

Jeg vil tro, at der bliver 20-30 stykker - afhængig af, hvor store man bager dem. Der er to brædepander.

så vi fik bagt knæk brød og pølsehorn der var ikke overskud til også at lave pizza snegle så det må far og børne lave fredag

knæk brødene var gode men tror jeg puttede for meget salt i da de smager lidt saltet

min dreng har allerede spist en masse selvom han ikke kan lide brød og boller med kerner

Anmeld

16. oktober 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
helle85 skriver:

så vi fik bagt knæk brød og pølsehorn der var ikke overskud til også at lave pizza snegle så det må far og børne lave fredag

knæk brødene var gode men tror jeg puttede for meget salt i da de smager lidt saltet

min dreng har allerede spist en masse selvom han ikke kan lide brød og boller med kerner

Dejligt, at hører, at din dreng spiser knækbrødet selvom han ikke spiser brød og boller med kerner

Øv med salten, men så ved man bare det til næste gang.

Var de ikke nemme, at lave?

kan godt forstå, at der ikke også var overskud til også, at lave pizzasnegle. Det var dejligt, at I fik bagt de to andre ting

Anmeld

16. oktober 2013

helle85

MoarHvidovre skriver:

Dejligt, at hører, at din dreng spiser knækbrødet selvom han ikke spiser brød og boller med kerner

Øv med salten, men så ved man bare det til næste gang.

Var de ikke nemme, at lave?

kan godt forstå, at der ikke også var overskud til også, at lave pizzasnegle. Det var dejligt, at I fik bagt de to andre ting

jo de var rigtig nemme, og meget hurtig at lave så de skal helt klart laves en anden gang de ville også være gode i madpakkerne
da de jo er sunde.

ja børnene syntes også det var hyggeligt og det er jo det vigtigste

Anmeld

16. oktober 2013

MoarHvidovre

helle85 skriver:

jo de var rigtig nemme, og meget hurtig at lave så de skal helt klart laves en anden gang de ville også være gode i madpakkerne
da de jo er sunde.

ja børnene syntes også det var hyggeligt og det er jo det vigtigste

Ja, det vigtigste er, at I havde nogen hyggelige timer sammen. Her elsker børnene også, at bage. Er bare ikke så godt til, at få det gjort. Dog gør vi det meget mere nu, hvor vi bager knækbrød

Anmeld

17. oktober 2013

skatja

helle85 skriver:

hvad putter du i dine pizza snegle??

tomatsauce, skinkestrimler, og krydderier ( oregano & basilikum)

når de så er rullet sammen drysser jeg revet ost på toppen og smider dem i ovnen.

Anmeld

17. oktober 2013

Stumpen

MoarHvidovre skriver:

Knækbrød. Det bagte jeg med mine pige i fredags og det var et hit

Ingredienser:

• 1 dl havregryn
  • 1 dl sesamfrø
  • 1 dl hørfrø
  • 1 dl solsikkerkerner
  • 1 dl græskarkerner
  • 3,5 dl hvedemel
  • 1 tsk. bagepulver
  • 2,5 tsk. salt
  • 2 dl vand
  • 1,25 dl olie

Fremgangsmåde:

1. Rør havregryn, sesamfrø, hørfrø, solsikkerkerner, græskarkerner, hvedemel, bagepulver og salt sammen i en skål.
  2. Tilsæt vand og olie, og rør dejen godt sammen – ja, den skal være klistret!
  3. Læg et stykke bagepapir på bordet foran dig, hæld halvdelen af dejen op på papiret og læg endnu et lag bagepapir ovenpå.
  4. Rul dejen ud mellem de to stykker bagepapir, læg det hele over på en bageplade og fjern det øverste lag papir.
  5. Gør det samme med den anden halvdel af dejen.
  6. Skær dejen ud i firkanter (eller hvad du nu synes) med en pizzaskærer, og bag knækbrødene i ca. 15 min. ved 200 grader.

Det er vel også en sund snack til madkassen? Er lidt usikker pga oliemængden...

Anmeld

17. oktober 2013

MoarHvidovre

Stumpen skriver:

Det er vel også en sund snack til madkassen? Er lidt usikker pga oliemængden...

Jeg vil sige, at det er sund snack - så meget olie synes jeg ikke, at der kommer i. Begge vores børn er vilde med dem og de synes også, at de er sjove, at bage

Anmeld

17. oktober 2013

Stumpen

MoarHvidovre skriver:

Jeg vil sige, at det er sund snack - så meget olie synes jeg ikke, at der kommer i. Begge vores børn er vilde med dem og de synes også, at de er sjove, at bage

Jeg synes bare det lyder af meget, men nu har jeg heller aldrig lavet dem, det er min kæreste som prøvede for efterhånden laaaaaang (læs år) siden... Men tror da han skal gøre det igen med ungerne  Vi trænger til noget nyt i madkasserne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.