bage med børn, ikke kage. hurtige ideer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

det er også en god ide nu ender jeg nok med at bage 2 ting
for børne er nok ikke intresseret i at bage knækbrød men det er godt at have nå de skal til gynmastik osv.

hvor mange bliver der og hvor længe kan de holde sig?

Jeg ved ikke, hvor længe de kan holde sig, da børnene grov-spiser af dem

Jeg vil tro, at der bliver 20-30 stykker - afhængig af, hvor store man bager dem. Der er to brædepander.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Pizzasnegle med tomatsovs, skinke/kylling strimler, ost og et drys oregano. 

Kanelsnegle. Mmmmmh 

Rosinboller (kan laves til figurer med rosinøjne osv)

chokoboller

Anmeld

16. oktober 2013

Aagaard

helle85 skriver:

jeg kunne godt tænke mig at bage noget med mine børn idag, men det skal ikke være kage

men noget lige som pølshorn eller mini pizza, osv

men kan bare ikke komme i tanke om andet, min datter vil ikke bage pølsehorn

vi skal ned og handle her ved 13-13:30 tiden så håber på nogen hurtig svar

kakaobrød? fx  http://viskalspise.dk/opskrifter/andre-retter/mexicansk-kakaobroed.html

eller chokoladeboller

Det kunne vel også bare være boller de får lov at forme på sjove måder? eller hvis i ælter lidt gulerod og rødbede i - det smager dejligt og giver en fed farve :-D

Anmeld

16. oktober 2013

helle85

Mor11 skriver:

Pizzasnegle med tomatsovs, skinke/kylling strimler, ost og et drys oregano. 

Kanelsnegle. Mmmmmh 

Rosinboller (kan laves til figurer med rosinøjne osv)

chokoboller

gode ideer

kanelsnegle vil jeg ikke lave for vi har lige holdt en del fødselsdag og skal igen den 2/11 så tror bare jeg har fået for meget af alt den slags lige nu

den 29/9 fik vi kage og lagkage og igen den 30/9 i lørdags fik vi lagkage og kanelsnegle

men rosin boller er en god ide

Anmeld

16. oktober 2013

Aagaard

Aagaard skriver:

kakaobrød? fx  http://viskalspise.dk/opskrifter/andre-retter/mexicansk-kakaobroed.html

eller chokoladeboller

Det kunne vel også bare være boller de får lov at forme på sjove måder? eller hvis i ælter lidt gulerod og rødbede i - det smager dejligt og giver en fed farve :-D

Kakaobrøddejen kan også laves til små flutes.

Anmeld

16. oktober 2013

Faith

Har en opskrift på de mest fantastiske bananpandekager! Og så er de super nemme og ikke mindst sunde:

- 2 bananer

- 3 æg

- 1 dl hvedemel

- 1 dl havregryn

- En smule salt

- En smule kardemomme eller vanille.

Steges i smør som små "klatter".

PS: Smager lækker med en klat vanilleis

Anmeld

16. oktober 2013

helle85

Aagaard skriver:

eller chokoladeboller

ja det lyder godt med gulerødsboller det ville os være godt i madpakken, jeg skriver ideerne ned til en anden gang se svar op over hvorfor jeg ikke vil lave det med chokolade

vi laver pølsehorn og pizzasnegle og knækbrød idag.:-)

Anmeld

16. oktober 2013

Aagaard

helle85 skriver:

ja det lyder godt med gulerødsboller det ville os være godt i madpakken, jeg skriver ideerne ned til en anden gang se svar op over hvorfor jeg ikke vil lave det med chokolade

vi laver pølsehorn og pizzasnegle og knækbrød idag.:-)

Chokoladebollerne er jo også oftest en HELT hviddej og chokolade - det er jo næsten kage, der mangler bare lidt margarine og måske et æg mere.

Jeg har en plan om at prøve at lave chololade-minirugbrød/rugbrødsstænger - DET er der lidt perspektiver i her hjemme hvor lillepigen er helt vildt glad for chokolade (mørk - heldigvis)

Gulerodsboller med rødbede er et hit her hjemme og syntes jeg lige at de almindelige grovboller skal have et tvist pensler jeg dem med æblejuice - så bliver overfladen sød 

Anmeld

16. oktober 2013

Ciss

Rundstykbamser!

Lav en almindelig brydebrødsdej, rul den til rundstykker som normalt, men samle dem som bamser - dvs hoved og mave, og så nogle mindre til ører, arme og ben.

Anmeld

16. oktober 2013

helle85

Aagaard skriver:

Chokoladebollerne er jo også oftest en HELT hviddej og chokolade - det er jo næsten kage, der mangler bare lidt margarine og måske et æg mere.

Jeg har en plan om at prøve at lave chololade-minirugbrød/rugbrødsstænger - DET er der lidt perspektiver i her hjemme hvor lillepigen er helt vildt glad for chokolade (mørk - heldigvis)

Gulerodsboller med rødbede er et hit her hjemme og syntes jeg lige at de almindelige grovboller skal have et tvist pensler jeg dem med æblejuice - så bliver overfladen sød 

det nogen rigtig gode ideer du kommer med og vil helt klart bruge nogen af dem næste gang

vi fik bagt knæk brød og pølsehorn der var ikke overskud til også at lave pizza snegle så det må far og børne lave fredag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.