bage med børn, ikke kage. hurtige ideer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.964 visninger
29 svar
9 synes godt om
16. oktober 2013

helle85

jeg kunne godt tænke mig at bage noget med mine børn idag, men det skal ikke være kage

men noget lige som pølshorn eller mini pizza, osv

men kan bare ikke komme i tanke om andet, min datter vil ikke bage pølsehorn

vi skal ned og handle her ved 13-13:30 tiden så håber på nogen hurtig svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2013

Trine89

Min datter og jeg har lige været nede og handle ind til boller og pizzasnegle, som vi skal bage når hun vågner  

Anmeld

16. oktober 2013

skatja

hvad med pizzasnegle? det er vores søn helt vild med og det er nemt. man kan jo selv besteme hvad det skal være med

vi har en amo bagebog med en masse forskelligt for børn, der får han selv lov til at bestemme vi har bla. bagt små boller som lignede mus og mariehøner så er det lidt sjovere at spise

Anmeld

16. oktober 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
helle85 skriver:

jeg kunne godt tænke mig at bage noget med mine børn idag, men det skal ikke være kage

men noget lige som pølshorn eller mini pizza, osv

men kan bare ikke komme i tanke om andet, min datter vil ikke bage pølsehorn

vi skal ned og handle her ved 13-13:30 tiden så håber på nogen hurtig svar

Knækbrød. Det bagte jeg med mine pige i fredags og det var et hit

Ingredienser:

• 1 dl havregryn
  • 1 dl sesamfrø
  • 1 dl hørfrø
  • 1 dl solsikkerkerner
  • 1 dl græskarkerner
  • 3,5 dl hvedemel
  • 1 tsk. bagepulver
  • 2,5 tsk. salt
  • 2 dl vand
  • 1,25 dl olie

Fremgangsmåde:

1. Rør havregryn, sesamfrø, hørfrø, solsikkerkerner, græskarkerner, hvedemel, bagepulver og salt sammen i en skål.
  2. Tilsæt vand og olie, og rør dejen godt sammen – ja, den skal være klistret!
  3. Læg et stykke bagepapir på bordet foran dig, hæld halvdelen af dejen op på papiret og læg endnu et lag bagepapir ovenpå.
  4. Rul dejen ud mellem de to stykker bagepapir, læg det hele over på en bageplade og fjern det øverste lag papir.
  5. Gør det samme med den anden halvdel af dejen.
  6. Skær dejen ud i firkanter (eller hvad du nu synes) med en pizzaskærer, og bag knækbrødene i ca. 15 min. ved 200 grader.

Anmeld

16. oktober 2013

helle85

skatja skriver:

hvad med pizzasnegle? det er vores søn helt vild med og det er nemt. man kan jo selv besteme hvad det skal være med

vi har en amo bagebog med en masse forskelligt for børn, der får han selv lov til at bestemme vi har bla. bagt små boller som lignede mus og mariehøner så er det lidt sjovere at spise

super god ide det havde jeg ikke tænkt på

Anmeld

16. oktober 2013

helle85

Trine89 skriver:

Min datter og jeg har lige været nede og handle ind til boller og pizzasnegle, som vi skal bage når hun vågner  

super god ide det havde jeg ikke tænkt på

Anmeld

16. oktober 2013

helle85

MoarHvidovre skriver:

Knækbrød. Det bagte jeg med mine pige i fredags og det var et hit

Ingredienser:

• 1 dl havregryn
  • 1 dl sesamfrø
  • 1 dl hørfrø
  • 1 dl solsikkerkerner
  • 1 dl græskarkerner
  • 3,5 dl hvedemel
  • 1 tsk. bagepulver
  • 2,5 tsk. salt
  • 2 dl vand
  • 1,25 dl olie

Fremgangsmåde:

1. Rør havregryn, sesamfrø, hørfrø, solsikkerkerner, græskarkerner, hvedemel, bagepulver og salt sammen i en skål.
  2. Tilsæt vand og olie, og rør dejen godt sammen – ja, den skal være klistret!
  3. Læg et stykke bagepapir på bordet foran dig, hæld halvdelen af dejen op på papiret og læg endnu et lag bagepapir ovenpå.
  4. Rul dejen ud mellem de to stykker bagepapir, læg det hele over på en bageplade og fjern det øverste lag papir.
  5. Gør det samme med den anden halvdel af dejen.
  6. Skær dejen ud i firkanter (eller hvad du nu synes) med en pizzaskærer, og bag knækbrødene i ca. 15 min. ved 200 grader.

det er også en god ide nu ender jeg nok med at bage 2 ting
for børne er nok ikke intresseret i at bage knækbrød men det er godt at have nå de skal til gynmastik osv.

hvor mange bliver der og hvor længe kan de holde sig?

Anmeld

16. oktober 2013

helle85

skatja skriver:

hvad putter du i dine pizza snegle??

Anmeld

16. oktober 2013

helle85

Trine89 skriver:

hvad putter du i dine pizza snegle

Anmeld

16. oktober 2013

Bshizzle

Fantastisk tråd 

Nu vil den nemlig stå på pøllehorn og kanelsnegle når jeg har hentet den lille 

Blir jo helt lækker sulten! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.