Flaske om aften.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2013

Mikkelsfar

ano14316 skriver:

Min søn har ikke fået flaske siden han var 15 mdr. Og inden det fik han kun 1 flaske til at sove på siden 11 mdr.
Hvordan kan det være du giver ham flasker når han er så stor?

Jamen han er åbenbart sulten, for han suger den da med velbehag og har da hørt nogen stadig har flaske til de er 3 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

Mikkelsfar

Mor11 skriver:

Vores fik en flaske at sove på (med alm mælk) til han var 14måneder. Derefter fik han bare et glas vand/mælk inden sengetid.  

kan ikke helt huske hvornår vi stoppede den der 22-23 flaske  Men har i prøvet at undlade den? Vågner han?

Undlader vi den går han helt i selvsving

Anmeld

14. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mikkelsfar skriver:

Jeg skriver fordi min søn på snart 2 år får flaske to gange om aften. 1 Når han kommer i seng ( 19.00-19.30) og igen ca kl 22.00... Er der andre af jer som også har det sådan. Er bare lidt bange for det ikke er normal

Vågner han eller går du ind og giver ham den? Og har du prøvet at putte ham uden flaske? Evt tilbyde et glas mælk inden putning?

Anmeld

14. oktober 2013

modesty

Mikkelsfar skriver:

Jeg skriver fordi min søn på snart 2 år får flaske to gange om aften. 1 Når han kommer i seng ( 19.00-19.30) og igen ca kl 22.00... Er der andre af jer som også har det sådan. Er bare lidt bange for det ikke er normal

Det er ikke normalt at en 2-årig stadig får flaske, nej. Det er nok heller ikke verdens undergang, men det er f.eks ikke godt for hans tænder.

Hvorfor stopper I dem ikke bare?

Anmeld

14. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mikkelsfar skriver:

Jeg tror jeg ville trappe ud af den så. Lav 15ml mindre hver aften og fas den ud på den måde. måske det virker

Anmeld

14. oktober 2013

Mikkelsfar

modesty skriver:

Det er ikke normalt at en 2-årig stadig får flaske, nej. Det er nok heller ikke verdens undergang, men det er f.eks ikke godt for hans tænder.

Hvorfor stopper I dem ikke bare?

ved godt det ikke er godt for tænderne Måske man bare skulle fylde vand i flaksen så forsvinder den smag han er van til så smider han den nok selv

Anmeld

14. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mikkelsfar skriver:

Hvad med den kl 22? Vågner han selv der? 

Anmeld

14. oktober 2013

Mikkelsfar

Mor11 skriver:

Jeg tror jeg ville trappe ud af den så. Lav 15ml mindre hver aften og fas den ud på den måde. måske det virker

Det er sku værd og prøve-

Anmeld

14. oktober 2013

ano14316

Mikkelsfar skriver:

Jamen han er åbenbart sulten, for han suger den da med velbehag og har da hørt nogen stadig har flaske til de er 3 år

Jeg tror mere det er en vane end sult.. det er jo noget dejlig sødt velkendt og hyggeligt..som 2årig kan han sagtens spise hvad han hat brug for i løbet af dagen og få det mælk han skal have fra kop.
I skal også være opmærksom på at der er meget sukker i mælk af hensyn til tænderne..

I skal selvfølgelig gøre hvad I synes er bedst for jer.
Men jeg vil anbefale jer at køre over på en tår vand fra kop, de finder hurtigt ud af at det ikke er værd at vågne for og er de tørstige slukker det tørsten fint. Men måske det bliver lidt sværere når han er så stor...

Anmeld

14. oktober 2013

Mikkelsfar

Mor11 skriver:

Hvad med den kl 22? Vågner han selv der? 

Ja det gør han. Men der efter sover han resten af natten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.