Vækstskanning tæt på terminen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2013

StudPsyk

Frk. K skriver:

Hej

Kort fortalt skal jeg onsdag have en vækstskanning af baby, mhp om den skal den ene eller anden vej ud. 

Sidst fødte jeg en stor dreng og fik en 3.grads bristning, så derfor er der delte meninger om jeg kan/skal føde selv eller om det skal være pks...

så nu er jeg nysgerrig om jeres vækstskanninger (og dermed gættet fødselsvægt) har stemt overens med den reelle fødselsvægt, eller hvor meget gættet har afviget .

Et par uger inden termin blev James scannet til 3400 gram. Han blev født 2-3 uger siden med vægten 4380. Så scanningen har nok vist cirka 500 gram forkert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2013

lineog4

Jeg er blevet fulgt med vægtscanninger med se sidste to og synes de scanninger har været som vinden blæser og det til trods for det var en overlæge der foretog dem. Med Liam blev han scannet til at være gennemsnitlkg måske endda til den lille side og han kom med ud med en kampvogne på 4800. 

Linus der var de mere forsigtige men han blev skudt til at være den mindste af mine børn og holde sig under de 4 kilo, men også han havde en god kampvægt på 4300.

Skal siges det kun er min første datter der er skønnet rigtigt (af jordemoder), de andre er alle skudt mindre....

Anmeld

15. oktober 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

dagen før jeg fødte min søn blev han skannet af overlægen, som havde fulgt os tæt under hele graviditeten pga for meget fostervand. Hun målte ham til en gennemsnitlig størrelse på ca 3500g

Dagen efter fødte jeg min søn, 4500g præcis.....

Så jeg giver ikke meget for skanningsstørrelsen

Jordemoderen havde skudt ham til 4500g, så hun havde ret

Anmeld

15. oktober 2013

Frk. K

Tusind tak for svar alle sammen!

Har det selv lidt blandet med en sådan skanning. Er egentlig glad for de mener jeg skal have den, omvendt så er jeg ikke sikker på jeg tror en dyt på den. Har selv fornemmelsen af af baby fylder helt godt derinde, og kan ikke forestille mig at lillebror/søster skulle være en lille purk når storebror ikke var. Men nu må vi se.

med storebror var jeg overbevist om at han var et godt stykke over 4 kg både imens han var derinde men også da han kom ud og vi gættede visuelt, også selvom jordemødrene havde skønnet ham til max 4 kg efter fødslen og 3600 inde i maven... 4550 Blevdet jo så...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.