Vækstskanning tæt på terminen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2013

M (:

Frk. K skriver:

Ham der skal scanne mig er en af de ældre, så kan jo håbe han har styr på det.. Men det finder vi jo nok først ud af efter fødslen... Men om ikke andet håber jeg at jeg tror på deres gæt og at vi finder en plan for hvad der skal ske/ikke ske...

Man kan jo håbe at skanning og JM-skøn ikke er alt for uenige, for så er det svært, hvad man skal tro. Krydser fingre for, at skanningen hjælper jer til at træffe den rigtige beslutning. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

modesty

Frk. K skriver:

Hej

Kort fortalt skal jeg onsdag have en vækstskanning af baby, mhp om den skal den ene eller anden vej ud. 

Sidst fødte jeg en stor dreng og fik en 3.grads bristning, så derfor er der delte meninger om jeg kan/skal føde selv eller om det skal være pks...

så nu er jeg nysgerrig om jeres vækstskanninger (og dermed gættet fødselsvægt) har stemt overens med den reelle fødselsvægt, eller hvor meget gættet har afviget .

Hmm... altså umiddelbart tænker jeg at du skal passe lidt på med at lade den scanning bestemme. Størrelsen af barnet har altså ikke den store effekt på hvor meget man brister, medmindre barnet er kæmpestort. 

Nogle brister meget ved deres første fødsel og slet ikke ved deres anden. Og omvendt. 

Jeg ville mere kigge på hvordan dit underliv og din bækkenbund har det. Hvilke gener har du? 

Anmeld

14. oktober 2013

et-ønske

Dagen før jeg fødte min datter og blev sat igang blev hun skønnet til 4000 gr, den da jeg fødte hende mente jm bestemt at hun vejede lidt mindre hun vejede 4800 gr da hun blev født
Så jeg giver ikke så meget for deres bud

Anmeld

14. oktober 2013

Frk. K

M (: skriver:

Man kan jo håbe at skanning og JM-skøn ikke er alt for uenige, for så er det svært, hvad man skal tro. Krydser fingre for, at skanningen hjælper jer til at træffe den rigtige beslutning. 

Tak, ja ville gøre det lidt nemmere! Vil helst selv føde, men vil dælme også gerne have et velfungerende liv efterfølgende! 

Anmeld

14. oktober 2013

Frk. K

et-ønske skriver:

Dagen før jeg fødte min datter og blev sat igang blev hun skønnet til 4000 gr, den da jeg fødte hende mente jm bestemt at hun vejede lidt mindre hun vejede 4800 gr da hun blev født
Så jeg giver ikke så meget for deres bud

Præcis derfor jeg også har mine tvivl denne gang. Storebror blev skønnet til 3600, men vejede 4550... Av 

Anmeld

14. oktober 2013

Frk. K

modesty skriver:

Hmm... altså umiddelbart tænker jeg at du skal passe lidt på med at lade den scanning bestemme. Størrelsen af barnet har altså ikke den store effekt på hvor meget man brister, medmindre barnet er kæmpestort. 

Nogle brister meget ved deres første fødsel og slet ikke ved deres anden. Og omvendt. 

Jeg ville mere kigge på hvordan dit underliv og din bækkenbund har det. Hvilke gener har du? 

Storebror vejede4550 ogblev efter knap 5 timers presseveer hevet ud med kop... alt dernede gik i stykker... Generne er smerter, smerter ved toiletbesøg, sex og var de første 3 år efternødt til at spise medicin for at få lind afførring. Har åbenbart rigtig meget arvæv  Både foran og bagtil..

er blevet fulgt af gynækologer siden og de mener ikke jeg kan/må føde selv fordi de ikke mener det kan laves ordentligt dernede igen, hvis uheldet skulle være ude...

jeg vil helst selv føde, er bestemt ikke fortaler for pks. Men omvendt synes jeg også jeg er nødt til at overveje hvorfor "de ikke bare har opereret mig for at udbedre generne" og hvorfor de råder mig til pks.

så nej et vægtskøn er ikke den afgørende beslutning, men synes det er meget rart at vide om det er en 3kilos eller 4-5 kilos der skal ud 

Anmeld

14. oktober 2013

modesty

Storebror vejede4550 ogblev efter knap 5 timers presseveer hevet ud med kop... alt dernede gik i stykker... Generne er smerter, smerter ved toiletbesøg, sex og var de første 3 år efternødt til at spise medicin for at få lind afførring. Har åbenbart rigtig meget arvæv  Både foran og bagtil..

er blevet fulgt af gynækologer siden og de mener ikke jeg kan/må føde selv fordi de ikke mener det kan laves ordentligt dernede igen, hvis uheldet skulle være ude...

jeg vil helst selv føde, er bestemt ikke fortaler for pks. Men omvendt synes jeg også jeg er nødt til at overveje hvorfor "de ikke bare har opereret mig for at udbedre generne" og hvorfor de råder mig til pks.

så nej et vægtskøn er ikke den afgørende beslutning, men synes det er meget rart at vide om det er en 3kilos eller 4-5 kilos der skal ud 

Jeg fik også en 3. grads og fik til mit 8 ugers tjek at vide at jeg sagtens kunne føde vaginalt igen. Har ingen gener nu. Hvilket jeg ikke skriver for at irritere dig, men blot for at pointere at:

Hvis jeg havde de gener som du har, og havde fået den melding som du har fået af gynækologerne, så ville jeg bestemt IKKE føde vaginalt.

Jeg synes det er nogle omfattende gener du har, og du risikerer at de bliver værre. 

Jeg er godt klar over at du helt sikkert har tænkt det igennem mange gange, og det er virkelig ikke for at give dig nederen på at jeg skriver som jeg gør. Jeg kan absolut godt forstå at du ikke har lyst til PKS. Virkelig. Jeg har det på samme måde som dig - det er et nødvendigt onde. Men din situation taget i betragtning, synes jeg også at det er dét det er: Nødvendigt. Uanset om der er tale om en 3 eller en 5 kilos baby - specielt fordi de scanninger er så upræcise.

Der er ingen, ingen skam i at få et PKS - du har absolut god grund til det.

Hvor i landet bor du? Der ligger en virkelig god fysioterapeut i København med speciale i bristninger, så hvis du er indenfor en rimelig afstand af hovedstaden, ville jeg anbefale dig at se hende for at få en ekspert-vurdering.

Anmeld

14. oktober 2013

Frk. K

Jeg fik også en 3. grads og fik til mit 8 ugers tjek at vide at jeg sagtens kunne føde vaginalt igen. Har ingen gener nu. Hvilket jeg ikke skriver for at irritere dig, men blot for at pointere at:

Hvis jeg havde de gener som du har, og havde fået den melding som du har fået af gynækologerne, så ville jeg bestemt IKKE føde vaginalt.

Jeg synes det er nogle omfattende gener du har, og du risikerer at de bliver værre. 

Jeg er godt klar over at du helt sikkert har tænkt det igennem mange gange, og det er virkelig ikke for at give dig nederen på at jeg skriver som jeg gør. Jeg kan absolut godt forstå at du ikke har lyst til PKS. Virkelig. Jeg har det på samme måde som dig - det er et nødvendigt onde. Men din situation taget i betragtning, synes jeg også at det er dét det er: Nødvendigt. Uanset om der er tale om en 3 eller en 5 kilos baby - specielt fordi de scanninger er så upræcise.

Der er ingen, ingen skam i at få et PKS - du har absolut god grund til det.

Hvor i landet bor du? Der ligger en virkelig god fysioterapeut i København med speciale i bristninger, så hvis du er indenfor en rimelig afstand af hovedstaden, ville jeg anbefale dig at se hende for at få en ekspert-vurdering.

Er rigtig glad for dine svar især når du også selv har prøvet det dernede 

jeg ved det er en risiko. Tvivlen kom egentlig fordi jeg denne gang ikke skal føde på samme sygehus, derfor også ny speciallæge til den samtale om fødslen jeg var til. Alle råder mig til pks, på nær ham her, som ikke engang havde læst mine papirer... Da jeg så bad ham læse ðem, trak han ikke i land, men var dog alligevel ikke sikker på at jeg kunne føde selv, selvom han siger at det kan man sagtens efter en 3.grads bristning...

Men jeg stoler måske mere på ham som var der ved vores søns fødsel og som fulgte mig i lang tid efter...

ville bare SÅ gerne selv!!!!

men ja ved at det også handler om livskvalitet efter fødslen, og ville være så træls hvis det skulle blive værre. Det har været en laang tid, og er endelig nu så generne er til at leve med! Tænk hvis de blev værre 

Fornuften siger jo et eller andet sted at det ikke er værd at risikere flere gener/komplikationer. Men indtil beslutningen er helt fastlagt håber jeg nok stadig på at jeg skal selv. Ved dog også at det nok ender i pks, og at jeg så vil være rolig omkring den beslutning, selvom mit inderste ønske er et andet. 

Måske tanken er at det er mere okay at vælge pks hvis baby er stor... 

Bor i jylland...

Anmeld

15. oktober 2013

lenemor77

Frk. K skriver:

Hej

Kort fortalt skal jeg onsdag have en vækstskanning af baby, mhp om den skal den ene eller anden vej ud. 

Sidst fødte jeg en stor dreng og fik en 3.grads bristning, så derfor er der delte meninger om jeg kan/skal føde selv eller om det skal være pks...

så nu er jeg nysgerrig om jeres vækstskanninger (og dermed gættet fødselsvægt) har stemt overens med den reelle fødselsvægt, eller hvor meget gættet har afviget .

Vores første blev scanner 5 timer før fødslen. Der vurderede de hende til at veje 2 kg - hun vejede 1610 G ved fødslen. 

Nummer 2 blev vurderet af jordemoderen ved kejsersnittet til at veje ca 3900 g. Da hun var ude gættede de på omkring 3500 g. Vægten sagde 3040 g. Så selv visuelle vurderinger kan tage fejl...

Anmeld

15. oktober 2013

Kofoed.

38+4 blev hun scannet til 3400 g, men grundet hovedet sat så dybt, kunne de ikke engang måle det ordenligt. Ud kom en baby 40+2 på 3160, som af jordemødre osv under fødselsforløbet skud til 3500 g hun var noget tynder end forventet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.