Jeg fik også en 3. grads og fik til mit 8 ugers tjek at vide at jeg sagtens kunne føde vaginalt igen. Har ingen gener nu. Hvilket jeg ikke skriver for at irritere dig, men blot for at pointere at:
Hvis jeg havde de gener som du har, og havde fået den melding som du har fået af gynækologerne, så ville jeg bestemt IKKE føde vaginalt.
Jeg synes det er nogle omfattende gener du har, og du risikerer at de bliver værre.
Jeg er godt klar over at du helt sikkert har tænkt det igennem mange gange, og det er virkelig ikke for at give dig nederen på at jeg skriver som jeg gør. Jeg kan absolut godt forstå at du ikke har lyst til PKS. Virkelig. Jeg har det på samme måde som dig - det er et nødvendigt onde. Men din situation taget i betragtning, synes jeg også at det er dét det er: Nødvendigt. Uanset om der er tale om en 3 eller en 5 kilos baby - specielt fordi de scanninger er så upræcise.
Der er ingen, ingen skam i at få et PKS - du har absolut god grund til det.
Hvor i landet bor du? Der ligger en virkelig god fysioterapeut i København med speciale i bristninger, så hvis du er indenfor en rimelig afstand af hovedstaden, ville jeg anbefale dig at se hende for at få en ekspert-vurdering.

Er rigtig glad for dine svar
især når du også selv har prøvet det dernede 
jeg ved det er en risiko. Tvivlen kom egentlig fordi jeg denne gang ikke skal føde på samme sygehus, derfor også ny speciallæge til den samtale om fødslen jeg var til. Alle råder mig til pks, på nær ham her, som ikke engang havde læst mine papirer... Da jeg så bad ham læse ðem, trak han ikke i land, men var dog alligevel ikke sikker på at jeg kunne føde selv, selvom han siger at det kan man sagtens efter en 3.grads bristning...
Men jeg stoler måske mere på ham som var der ved vores søns fødsel og som fulgte mig i lang tid efter...
ville bare SÅ gerne selv!!!!
men ja ved at det også handler om livskvalitet efter fødslen, og ville være så træls hvis det skulle blive værre. Det har været en laang tid, og er endelig nu så generne er til at leve med! Tænk hvis de blev værre 
Fornuften siger jo et eller andet sted at det ikke er værd at risikere flere gener/komplikationer. Men indtil beslutningen er helt fastlagt håber jeg nok stadig på at jeg skal selv. Ved dog også at det nok ender i pks, og at jeg så vil være rolig omkring den beslutning, selvom mit inderste ønske er et andet.
Måske tanken er at det er mere okay at vælge pks hvis baby er stor...
Bor i jylland...