Vækstskanning tæt på terminen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor rigtigt/forkert sagde din vækstskanning til den reelle fødselsvægt?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.248 visninger
23 svar
2 synes godt om
14. oktober 2013

Frk. K

Hej

Kort fortalt skal jeg onsdag have en vækstskanning af baby, mhp om den skal den ene eller anden vej ud. 

Sidst fødte jeg en stor dreng og fik en 3.grads bristning, så derfor er der delte meninger om jeg kan/skal føde selv eller om det skal være pks...

så nu er jeg nysgerrig om jeres vækstskanninger (og dermed gættet fødselsvægt) har stemt overens med den reelle fødselsvægt, eller hvor meget gættet har afviget .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

Mother-love

Jeg var til vækstscanning fra omkring uge 20 og frem til jeg fik pks. Fordi jeg fik antidepressiv medicin. Og den sidste vi var til i uge 37 fik vi afvide at Isabella var 3900 gram ca. Men hun var 3384 da hun kom ud 38+4.
Og jm skød på 3400 g så hun var tættest.

Anmeld

14. oktober 2013

DianaRJS

Hej

Kort fortalt skal jeg onsdag have en vækstskanning af baby, mhp om den skal den ene eller anden vej ud. 

Sidst fødte jeg en stor dreng og fik en 3.grads bristning, så derfor er der delte meninger om jeg kan/skal føde selv eller om det skal være pks...

så nu er jeg nysgerrig om jeres vækstskanninger (og dermed gættet fødselsvægt) har stemt overens med den reelle fødselsvægt, eller hvor meget gættet har afviget .

synes den er ret svær....

den ældste der er født 34+5  blev dagen før skudt til at være 2,6 kg, men vejede kun lige lidt over 2 kg.

den yngste derimod blev skudt til at veje 2700 men vejede 3160

Anmeld

14. oktober 2013

Frk. K

Havanagila skriver:

Jeg var til vækstscanning fra omkring uge 20 og frem til jeg fik pks. Fordi jeg fik antidepressiv medicin. Og den sidste vi var til i uge 37 fik vi afvide at Isabella var 3900 gram ca. Men hun var 3384 da hun kom ud 38+4.
Og jm skød på 3400 g så hun var tættest.

Årh, er faktisk glad for at høre de også tager fejl den vej!

er bare SÅ meget i tvivl om jeg skal vælge pks eller om jeg skal selv.

nok mest fordi jeg har haft rigtig mange gener "dernede" efter sønnens fødsels. Er spændt på om min skanning bekræfter dem i at vi får store babyer...

tak for svar!

Anmeld

14. oktober 2013

M (:

Hej

Jeg fik en vægtskanning 36+3, da min søn var skønnet til at være en ordentlig basse. Den skannede vægt sagde 2750, hvor JM-skønnet var 2900 (uge 33+). 

Skæbnen ville, at jeg gik spontant i fødsel seks timer efter skanningen, og min søn er født 12,5 time efter skanningen. Han vejede 2725, så han vejede sølle 25 gram (!!!!) mindre end skanningen havde forudsagt (: 

Anmeld

14. oktober 2013

Frk. K

DianaRJS skriver:

synes den er ret svær....

den ældste der er født 34+5  blev dagen før skudt til at være 2,6 kg, men vejede kun lige lidt over 2 kg.

den yngste derimod blev skudt til at veje 2700 men vejede 3160

Det må altså også være svært at skyde på... Selvom de gør det tit.. Tak for svar 

Anmeld

14. oktober 2013

Frk. K

M (: skriver:

Jeg fik en vægtskanning 36+3, da min søn var skønnet til at være en ordentlig basse. Den skannede vægt sagde 2750, hvor JM-skønnet var 2900. 

Skæbnen ville, at jeg gik spontant i fødsel seks timer efter skanningen, og min søn er født 12,5 time efter skanningen. Han vejede 2725, så han vejede sølle 25 gram (!!!!) mindre end skanningen havde forudsagt (: 

Det var da egentlig meget præcist  Tak!

Anmeld

14. oktober 2013

M (:

Frk. K skriver:

Det var da egentlig meget præcist  Tak!

Overraskende præcist - men blev også skannet af en MEGET erfaren overlæge (:

Og det var da så lidt! 

Anmeld

14. oktober 2013

Jenny12

Frk. K skriver:

Hej

2 dage før min søn kom til verden ved igangsættelse sagde vægtsacnningen 2938 gram, ud kom han med en vægt på 3620 gram.

Anmeld

14. oktober 2013

Frk. K

M (: skriver:

Overraskende præcist - men blev også skannet af en MEGET erfaren overlæge (:

Og det var da så lidt! 

Ham der skal scanne mig er en af de ældre, så kan jo håbe han har styr på det.. Men det finder vi jo nok først ud af efter fødslen... Men om ikke andet håber jeg at jeg tror på deres gæt og at vi finder en plan for hvad der skal ske/ikke ske...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.