Ferie alene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2013

Trekløver(:

Mom skriver:

Jeg kan se behovet for at tage en lille tur sammen med manden, for at være KUN kærester et par dage, men kan og kommer nok aldrig til at forstå behovet for at rejse væk fra familien alene. Var det en tøsetur, så jo, men ikke når behovet opstår fordi man trænger til tid uden at høre ordet Moar Moar hele tiden. Jeg mener, så få da talt med manden inden det kommer så langt ud, at man syntes man behøver at rejse væk.

Men selvom man er mor og kone skal man også passe på sig selv, mener jeg. Og ser det som en styrke at man også kan have nogle oplevelser alene uden mand og børn. Så er det underordnet om det er oplevelser med veninder eller helt alene. Det kan også være sundt at være alene med endten mor eller far.     Men man er jo forskellige, og forstår godt dit synspunkt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Tauf skriver:

Nu har vi været gennem et lang sygdoms forløb. Og jeg har skulle kæmpe og arbejde RIGTIG med mig selv. Og skulle samtidig hænge sammen på familien.
Vi er afsted alene sammen på weekend tit faktisk. Hvilket også er rart.

Men det har også været et hårdt forløb vi har været igennem og er ikke langt fra en skilsmisse. Det vil vi virkelig gerne være fri for. Og derfor har jeg brug for at komme væk.

Faktisk ville jeg kun blive lykkelig hvis min mand kom og sagde at han gerne ville væk og være alene. For vi trænger til at passe på os selv.

Alle forhold er forskellige, og jeg skal derfor ikke gøre mig klog på dit.

Jeg tror bare ikke at det hjælper at tage væk hjemmefra, men måske kunne det hjælpe hvis enten du og manden sammen tog afsted på en " find kærligheden igen ferie", eller at I alle sammen inkl. barn/børn tof afsted på en " hygge familie, slap af sammen ferie"..

Anmeld

15. oktober 2013

MEAK

Mom skriver:

Jeg kan se behovet for at tage en lille tur sammen med manden, for at være KUN kærester et par dage, men kan og kommer nok aldrig til at forstå behovet for at rejse væk fra familien alene. Var det en tøsetur, så jo, men ikke når behovet opstår fordi man trænger til tid uden at høre ordet Moar Moar hele tiden. Jeg mener, så få da talt med manden inden det kommer så langt ud, at man syntes man behøver at rejse væk.

Jeg tænker, at du glemmer, der er stor forskel på os mennesker :-)

Jeg har en introvert natur og har brug for alenetid for at lade op, så det ville overhovedet ikke være mærkeligt at tage afsted alene og slet ikke et udtryk for problemer i ægteskabet.

En ekstrovert personlighed vil allerhelst være sammen med andre og får energi af det, og sådan er vi så forskellige.

sådan lidt firkantet sat op altså 

Anmeld

15. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
MEAK skriver:

Jeg tænker, at du glemmer, der er stor forskel på os mennesker :-)

Jeg har en introvert natur og har brug for alenetid for at lade op, så det ville overhovedet ikke være mærkeligt at tage afsted alene og slet ikke et udtryk for problemer i ægteskabet.

En ekstrovert personlighed vil allerhelst være sammen med andre og får energi af det, og sådan er vi så forskellige.

sådan lidt firkantet sat op altså 

Jeg kan ikke se at jeg har skrevet at mennesker er ens?

Min mand I og jeg selv er E, men ingen af os kunne nogensinde finde på at tage en afslapningsferie alene uden ægtefælle eller børn, så din tese hænger nødvendigvis ikke sammen.

Jeg siger bare at jeg ikke kan forstå behovet, idet man i min optik holder slapaf ferie sammen, og jeg kunne aldrig selv få mig selv til at rejse væk fra problemerne.

Anmeld

15. oktober 2013

Trekløver(:

Mom skriver:

Jeg kan ikke se at jeg har skrevet at mennesker er ens?

Min mand I og jeg selv er E, men ingen af os kunne nogensinde finde på at tage en afslapningsferie alene uden ægtefælle eller børn, så din tese hænger nødvendigvis ikke sammen.

Jeg siger bare at jeg ikke kan forstå behovet, idet man i min optik holder slapaf ferie sammen, og jeg kunne aldrig selv få mig selv til at rejse væk fra problemerne.

Der behøver skam ikke være et problem på hjemmefrontet, fordi man gerne vil have alenetid. Der står ikke noget i indlægget om, at hun vil væk fra problemer derhjemme, men har bare brug for tid hvor hun kun skal tænke på sig selv.

Anmeld

15. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
M_V skriver:

Der behøver skam ikke være et problem på hjemmefrontet, fordi man gerne vil have alenetid. Der står ikke noget i indlægget om, at hun vil væk fra problemer derhjemme, men har bare brug for tid hvor hun kun skal tænke på sig selv.

TS skrev i det første indlæg at hun ville væk fra "moar moar" råben dagen lang, og har derefter skrevet at hun og manden er tæt på skilsmisse, det må da siges at være problemer........

Anmeld

15. oktober 2013

VIPpigen

Vi snupper en uge i næste uge. Dog tager jeg mand og barn med, og en kammerat, plus hans barn.

vi rejser til Egypten, og skal bo all inklusive.... Om jeg ville kunne tage afsted uden mand og barn, ikke endnu tror jeg. Ville have svært ved at nyde en ferie uden dem, specielt når Lilje kun lige bliver 3 om lidt. Men når hun bliver ældre tror jeg godt jeg ville kunne gøre det... Jeg er bare for pyller

Anmeld

15. oktober 2013

MyLove E

Mom skriver:

TS skrev i det første indlæg at hun ville væk fra "moar moar" råben dagen lang, og har derefter skrevet at hun og manden er tæt på skilsmisse, det må da siges at være problemer........

Ja og derfor skal jeg væk for finde mig selv så jeg kan finde min familie igen

Anmeld

15. oktober 2013

Trekløver(:

Mom skriver:

Det er jo ikke et problem derhjemme, fordi hun skriver hun gerne vil på en ferie alene uden en der altid råber mor mor mor. Det beskriver jo bare, at hun har brug for lidt alene tid som sig selv og ikke som mor. Og ja de havde været tæt på skilsmisse pga. Sygdomsforøb som jeg læste det, men syntes ikke der stod noget om at de var ved at blive skilt nu. 

Det var ovenpå alt det de havde været igennem hun godt kunne bruge en ferie alene, uden at skulle koncentere sig om andre end sig selv. 

Men tror vi har forstået indlægget forskelligt 

Anmeld

15. oktober 2013

MyLove E

VIPpigen skriver:

Vi snupper en uge i næste uge. Dog tager jeg mand og barn med, og en kammerat, plus hans barn.

vi rejser til Egypten, og skal bo all inklusive.... Om jeg ville kunne tage afsted uden mand og barn, ikke endnu tror jeg. Ville have svært ved at nyde en ferie uden dem, specielt når Lilje kun lige bliver 3 om lidt. Men når hun bliver ældre tror jeg godt jeg ville kunne gøre det... Jeg er bare for pyller

Ej må jeh ikke komme med Jeg sætter mig bare i poolen. I kommer ikke til at se meget til mig

Elias er kun 2 1/2 år men jeg kan godt tage afsted uden. Jeg ved jo at hans far vil passe godt på ham her hjemme. ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.