Kia eller Ford??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2013

dpb

SjeBets skriver:

My bad, men den jeg fik i hånden af min kollega var 1 side, og der var ét afsnit omkring hvad garantien ikke gik ind og dækkede, afsnittet fyldte måske 1/8 del af denne side.  

Men som sagt, jeg skrev bare hvad jeg jeg havde hørt fra "mine" mekanikere, og så hvad så fordi min kollega havde lige købt en Rio, kunne ikke få det til at hænge sammen med at hun ville købe en hvis det var 2 sider tætskrevne omkring hvad garantien ikke dækker. Hun er typen der bruger år og dag på at tage den mest fornuftige beslutning. Og sprøger alle de fagmænd til råd vi har tilrådighed, hvilket er en del da jeg sidder ved en forhandler og har kontakt til mange sælgere og mekanikere. Uden nogle af dem sælger hverken ford eller kia, så de må i min optik være upartiske 

Ved ikke lige hvorfor der er den forskel, har aldrig selv set en KIA garanti kontrakt eller hvad man kan kalde den

Tror der er lige så mange meninger om hvilket bilmærke der er bedst, som der er mennesker... det handler nok også meget om hvilke oplevelser med de forskellige mærker man selv har haft

At de mekanikkere du har adspurgt ikke forhandler ford og kia, syntes jeg derfor ikke nødvendigvis fortæller noget om deres upartiskhed, for de har nok alligevel en personlig holdning... dertil hører at de jo trods det at de ikke arbejder med dem den dag i dag, fortæller jo ikke noget om, om de måske er blevet udlært mekanikker hos det ene af mærkerne der er alt for mange variabler til at jeg descideret vil kunne bedømme om de er upartiske i deres bedømmelse af hvilket mærke der er bedst... men det var nu slet ikke det vi skulle diskutere i denne tråd... jeg valgte primært at kommentere på at du skrev mange sider, til der hvor hun havde skrevet to sider, for en sådan bemærkning som din med "at det hendes svoger havde hørt/sagt måtte være en and" syntes jeg ikke var på sin plads, set i det perspektiv at det virkede som om du havde misforstået antal sider

Qnuz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2013

SjeBets

dpb skriver:

Ved ikke lige hvorfor der er den forskel, har aldrig selv set en KIA garanti kontrakt eller hvad man kan kalde den

Tror der er lige så mange meninger om hvilket bilmærke der er bedst, som der er mennesker... det handler nok også meget om hvilke oplevelser med de forskellige mærker man selv har haft

At de mekanikkere du har adspurgt ikke forhandler ford og kia, syntes jeg derfor ikke nødvendigvis fortæller noget om deres upartiskhed, for de har nok alligevel en personlig holdning... dertil hører at de jo trods det at de ikke arbejder med dem den dag i dag, fortæller jo ikke noget om, om de måske er blevet udlært mekanikker hos det ene af mærkerne der er alt for mange variabler til at jeg descideret vil kunne bedømme om de er upartiske i deres bedømmelse af hvilket mærke der er bedst... men det var nu slet ikke det vi skulle diskutere i denne tråd... jeg valgte primært at kommentere på at du skrev mange sider, til der hvor hun havde skrevet to sider, for en sådan bemærkning som din med "at det hendes svoger havde hørt/sagt måtte være en and" syntes jeg ikke var på sin plads, set i det perspektiv at det virkede som om du havde misforstået antal sider

Qnuz

Nu har jeg 15 mekanikere at spørge, og ved med sikkerhed det ikke er hverken ford eller kia de er udlært i, nogle af dem, og som sagt   synes de både om Ford Fiesta og Kia Rio´en  MEN hvis de SKULLE vælge en af dem, så blev det den med længst garanti, da de ikke kunne se der var en stor forskel i bilerne som sådan.  

Havde Forden tilsvarende garanti eller Kiaen kortere garanti, så havde de ikke en præference. 

Og for mig virkede det som en urigtig oplysnig at sige flere sider med hvad garantien ikke ville dække, når det "kun" var sliddele og ting som er monteret efter indregristerings datoen, men hvilket mærke vil lade en garati dække sliddele? 

Derfor blev jeg nysgerrig og spurgte min kollega som lige har købt en sådan Kia. Som sagt min anden kollega har fiestaen og imo er de det samme. Med undtagen af garantien 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.