Kia eller Ford??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2013

An&Jo

SjeBets skriver:

Jeg har en kollega med en ny fiesta og en med en ny Rio, og jeg jobber på et værksted. Mine mekanikere har intet at sætte på nogle af de to biler, men de er foretaler for Kia´en og det er af en grund, da de i form faktisk minder meget om hinanden er der ikke så meget at sætte der, men at Kia giver 7 år i garanti er noget mine mekanikere synes er ret godt, så da min kollega skulle vælge bil her for et par mdr siden, mente de fleste på værkstedet at hun skulle købe en Rio pga garantien.  så skulle jeg selv vælge af de to biler, tog jeg Kia´en. 7 år er en faktisk ret længe 

Min svoger er også mekaniker og han siger Ford da kia's garanti ikke dækker over det hele.. Han snakkede om 2 A4 sider med skrift 10 over ting de ikke dækker, blandt andet ret basale ting som vinduesoprullet hvis det skulle gå til osv.. Ved godt chancen er lille, men den er der jo, og vi skal bare ikke ende med dyre værkstedsregninger på en helt ny bil fordi der er noget garantien ikke dækker..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2013

SjeBets

An&Jo skriver:

Min svoger er også mekaniker og han siger Ford da kia's garanti ikke dækker over det hele.. Han snakkede om 2 A4 sider med skrift 10 over ting de ikke dækker, blandt andet ret basale ting som vinduesoprullet hvis det skulle gå til osv.. Ved godt chancen er lille, men den er der jo, og vi skal bare ikke ende med dyre værkstedsregninger på en helt ny bil fordi der er noget garantien ikke dækker..

svarede såmænd bare på det adspurgte og så hvad "mine" mekanikere havde svaret. Vi har hverken kia eller ford i vores foretning. Så har selvfølgelig valgt at tage dem med på råd da vi også selv skulle ud og have ny. 

Anmeld

15. oktober 2013

Miss BananaHammock

An&Jo skriver:

Vi skal ud og prøve biler nu her i weekenden regner vi med..

Vi er faldet for enten en Kia Rio eller en Ford Fiesta, men hvad ville i anbefale??

Jeg har hørt noget med at ford har oppet sig ret meget, og at det faktisk er blevet en ganske god bil, men vi er lidt skeptiske, for ford har før haft en træls ry..

Vi har lige nu en opel zafira, og den er bare alt for stor og dyr til vores forbrug, eller mit er det jo, for det er mig der har bilen til hverdag..
Vi har Johannes til hverdag, og Elias hver anden weekend, vi har ikke hverken barnevogn eller klapvogn med rundt mere, og derfor mener vi at det må være på tide med en mindre og mere fiks bil..

Vi har en Ford Ka og en Ford Focus (vores anden focus), og vi er rigtig rigtig glade for Ford.

Anmeld

15. oktober 2013

Lilje82

Vi hr den nye Kia Rio og den er jeg bare så glad for, og så er der 7 års garanti (Selvfølgelig med få undtagelser, og krav at service overholdes) sædet kan justeres, og det går fin med barnestol på bagsædet, og der kan til og med være en klapvogn bag i. vores emmaljunga skal vi dog have hattehylden ud. 

Jeg elsker simpelthen min bil. 

Anmeld

16. oktober 2013

SjeBets

Nu blev jeg nysgerrig og spurgte min kollega og hun printede garantikontrakten ud til mig på Kia Rioen, og det er selvfølgelig alle sliddele den ikke dækker og ting som er montereret efter første registreringsdato. 

Hun kunne ikke genkende det med at der skulle være så mange sider med ting den ikke dækkede. Tror det er en And din svoger har hørt. 

Nå var bare nysgerrig, ville personlig ikke have hverken ford eller kia men skulle jeg vælge blev det de 7 års garanti der tiltrak mig

Anmeld

16. oktober 2013

Albertsen92

Klart kia

Anmeld

16. oktober 2013

Tulipan

Kia har tidligere haft ekstremt dårlige resultater i crash-test så jeg ville undersøge hvor gode test den har fået før jeg så meget som ville overveje at sætte et barn ind i den!!!

Anmeld

16. oktober 2013

dpb

SjeBets skriver:

Nu blev jeg nysgerrig og spurgte min kollega og hun printede garantikontrakten ud til mig på Kia Rioen, og det er selvfølgelig alle sliddele den ikke dækker og ting som er montereret efter første registreringsdato. 

Hun kunne ikke genkende det med at der skulle være så mange sider med ting den ikke dækkede. Tror det er en And din svoger har hørt. 

Nå var bare nysgerrig, ville personlig ikke have hverken ford eller kia men skulle jeg vælge blev det de 7 års garanti der tiltrak mig

Så mange sider ?? hun skriver at han har sagt der er 2 A4 sider med ting de ikke dækker At det så er skriftstørrelse 10 det står med gør det bare mindre læsevenligt

Personligt er vi herhjemme til ford... syntes de KIA'er jeg har kørt i larmer mere, eller hvad man nu skal sige... man kan ihvertfald høre dem mere når man sidder inde i bilen, end jeg har kunne i nogen af de ford'er vi har haft lidt svært at forklare...

Qnuz

Anmeld

16. oktober 2013

M&N

KIA!!

Anmeld

16. oktober 2013

SjeBets

dpb skriver:

Så mange sider ?? hun skriver at han har sagt der er 2 A4 sider med ting de ikke dækker At det så er skriftstørrelse 10 det står med gør det bare mindre læsevenligt

Personligt er vi herhjemme til ford... syntes de KIA'er jeg har kørt i larmer mere, eller hvad man nu skal sige... man kan ihvertfald høre dem mere når man sidder inde i bilen, end jeg har kunne i nogen af de ford'er vi har haft lidt svært at forklare...

Qnuz

My bad, men den jeg fik i hånden af min kollega var 1 side, og der var ét afsnit omkring hvad garantien ikke gik ind og dækkede, afsnittet fyldte måske 1/8 del af denne side.  

Men som sagt, jeg skrev bare hvad jeg jeg havde hørt fra "mine" mekanikere, og så hvad så fordi min kollega havde lige købt en Rio, kunne ikke få det til at hænge sammen med at hun ville købe en hvis det var 2 sider tætskrevne omkring hvad garantien ikke dækker. Hun er typen der bruger år og dag på at tage den mest fornuftige beslutning. Og sprøger alle de fagmænd til råd vi har tilrådighed, hvilket er en del da jeg sidder ved en forhandler og har kontakt til mange sælgere og mekanikere. Uden nogle af dem sælger hverken ford eller kia, så de må i min optik være upartiske 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.